Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 04:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Nyt fladskærms projekt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 November 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

AV Precision og Bigture giver dig nu en helt unik mulighed for at deltage i et udviklingsprojekt, der skal udmønte sig i et helt nyt fladskærms-tv.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=2242&zoneid=1
Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 November 2009 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Det lyder jo meget idealistisk og interessant, men er det nu også helt gennemtænkt og realistisk?Hvad er tidshorisonten?

Hvordan kommer det os forbrugere til gode? - for det må da gå hen og blive et overordenlig dyrt TV i forhold til den masseproduktion som markedet kan præstere.

Og hvad vil denne fladskærm kunne som de bedste af de bedste fladskærme ikke kan?

Og hvorfor er den reference som AV Precision og Bigture nødvendigvis den "rigtige" reference?

Og så kan man jo diskutere om det ikke er lidt ala almindelige personbiler holdt op imod sportsvogne? Hermed ment at der jo sagtens kan være en fladskærm til et forskelligt behov, og hvis du vil have noget med minimal variation i den måde det performer på, og hvor godt det nu engang performer, ja så koster det altså en større bunke penge, end det der ikke stilles så høje krav til

Tager hatten af for at nogen vil forsøge sig med sådan et projekt. Men hvis man på forhånd ikke kan sige noget om hvornår man forventer at blive færdig, så kan det hurtigt blive en alt for langstrakt affære og så skal man vel passe på, at man ikke laver samme fejl, som man synes producenterne gør: At være for lang tid om at komme på markedet med en egentlig reference.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 November 2009 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Olsen skrev:

Det lyder jo meget idealistisk og interessant, men er det nu også helt gennemtænkt og realistisk?  

Ja, men nogle detaljer holder vi for os selv indtil videre...

Olsen skrev:
Hvad er tidshorisonten?

...og dét er en af dem.

Olsen skrev:
Hvordan kommer det os forbrugere til gode? - for det må da gå hen og blive et overordenlig dyrt TV i forhold til den masseproduktion som markedet kan præstere.

Skal det være billigt for at komme forbrugere til gode? Selvfølgelig skal vi ikke konkurrere med massemarkedet.

Olsen skrev:
Og hvad vil denne fladskærm kunne som de bedste af de bedste fladskærme ikke kan?

En masse ting som vi ikke kan løfte sløret for endnu, blandt andet fordi der ikke er ret meget der er 100% sat i sten på nuværende tidspunkt.

Og hvorfor er den reference som AV Precision og Bigture nødvendigvis den "rigtige" reference?[/QUOTE]

Fordi det er dén reference kildematerialet er lavet efter, og tv er beregnet til at gengive noget kildemateriale. Det er faktisk så ufatteligt simpelt at ingen forstår det. Men det synes jeg vi skal diskutere i andre tråde.

Olsen skrev:
Og så kan man jo diskutere om det ikke er lidt ala almindelige personbiler holdt op imod sportsvogne? Hermed ment at der jo sagtens kan være en fladskærm til et forskelligt behov, og hvis du vil have noget med minimal variation i den måde det performer på, og hvor godt det nu engang performer, ja så koster det altså en større bunke penge, end det der ikke stilles så høje krav til

Vi laver selvsagt en sportsvogn, det synes jeg burde fremgå ret tydeligt.

Olsen skrev:
Tager hatten af for at nogen vil forsøge sig med sådan et projekt. Men hvis man på forhånd ikke kan sige noget om hvornår man forventer at blive færdig, så kan det hurtigt blive en alt for langstrakt affære og så skal man vel passe på, at man ikke laver samme fejl, som man synes producenterne gør: At være for lang tid om at komme på markedet med en egentlig reference.

Jeg er helt enig. Problemet med at vente på de andre, er at de efter min mening slet ikke bevæger sig i den rigtige retning, og så hjælper det ikke så meget at vente. Det er et spørgsmål om at gøre tingene rigtigt og ordentligt, ikke om at vente på den teknologiske udvikling. Den teknologiske udvikling giver ikke automatisk mere korrekte farver. Snarere tværtimod faktisk.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 November 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Problemet med at vente på de andre, er at de efter min mening slet ikke bevæger sig i den rigtige retning. . . .

Først vil jeg sige, at jeg da bestemt også letter på hatten, og ønsker god vind med projektet!

Men Samsung, Panasonic og til dels LG, tilbyder jo allerede plasmaskærme der (næsten) kan kalibreres til perfektion. Hvad er det helt præcist I kan gøre bedre end de nævnte fabrikanter?

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Sendt: 14 November 2009 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
AV Precision skrev:

Problemet med at vente på de andre, er at de efter min mening slet ikke bevæger sig i den rigtige retning. . . .

Først vil jeg sige, at jeg da bestemt også letter på hatten, og ønsker god vind med projektet!

Men Samsung, Panasonic og til dels LG, tilbyder jo allerede plasmaskærme der (næsten) kan kalibreres til perfektion. Hvad er det helt præcist I kan gøre bedre end de nævnte fabrikanter?

gælder det ogsp gamma kurven? er det ikke den der mange gange ender med et kompromi?

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 November 2009 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Spændende projekt

Hvis i kan gøre noget ved at billedet ikke står skarp ved panorering, så er jeg lutter øre (og øjne).

Jeg aner bare ikke om det er er kildeproblem eller hyr?

Hilsen

Thomas

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 15 November 2009 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:
perejvind skrev:
AV Precision skrev:

gælder det ogsp gamma kurven? er det ikke den der mange gange ender med et kompromi?

Det må Otto fra AV-Precision helt sikkert vide. Jeg har kun erfaring med at kalibrere LG´s 60" plasma topmodel, som jeg selv har (60PS8000). Her rammer jeg gamma 2,2 helt præcist. Gråtoneskalaen har 20 punkts(!) kalibrering, så den kan ligeledes kalibreres helt præcist, men det tager lang tid. Med hensyn til Gamut er det ikke muligt at få den blå farve helt på plads, så her er der plads til forbedringer.

Nu er mit LG jo også noget billigere end 60" plasmamodellerne fra Panasonic og Samsung, og efter hvad jeg har læst kan de sidstnævnte kalibreres meget præcist på samtlige parametre. Iøvrigt har de også bedre sort-niveau end LG. Det er også rimeligt nok, efter som de er en del dyrere.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 November 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Spændende projekt. Glæder jeg mig til at følge.
Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Korsbæk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007
Sendt: 15 November 2009 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Mega spændende projekt. Er spændt på at se hvor lang tid der går før det kommer i butikken. Men hvad med finishen? er det noget der er tænkt over? Hvad med størrelser kommer det i alle tænkelige størrelser? Kommer der en smal udgave lidt ala samsung led?

Sub: Elysium Passage Sub
Til top Vis Korsbæk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Korsbæk

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 November 2009 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Fed ide. Jeg tror bare ikke rigtig det er noget for mig, på nogen måde.

an vil have ig til at komme med forslag til hvad et sådan tv skal kunne osv. samtidig med det så åbenbart skal være for dyrt til at jeg kan købe det(?). I så fald vil jeg da have løn eller en sportsvogn
Dette er ikke for at bashé projektet, jeg forstår det bare ikke helt.
Kan man ikke i så fald lave flere modeller, i forskellige prisklasser, som alle er lavet efter den reference, men selvfølgelig ikke alle rammer lige præcist?

Men jeg glæder mig til at se hvad der kommer ud af det.

Lykke til, vind i sejlene osv.

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 15 November 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

l´Blundt skrev:
Fed ide. Jeg tror bare ikke rigtig det er noget for mig, på nogen måde.

an vil have ig til at komme med forslag til hvad et sådan tv skal kunne osv. samtidig med det så åbenbart skal være for dyrt til at jeg kan købe det(?). I så fald vil jeg da have løn eller en sportsvogn
Dette er ikke for at bashé projektet, jeg forstår det bare ikke helt.

Nu tvinger jeg jo ikke nogen til at svare hvis de ikke synes de er i målgruppen og derfor ikke vil deltage.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 15 November 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Der er fordele og ulemper ved alt. Vores vil være bedre på en række punkter, heriblandt nogle punkter der ikke specifikt har at gøre med kalibrering, men stadig har indflydelse på "korrekt billede". Hvad det helt præcist er, har jeg ikke tænkt mig at uddybe p.t., udover at konstatere at weekendens udstilling har bekræftet os i at der er et marked for tv'et.

abel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 November 2009 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Jeg vil give Olsen ret - det virker ret idealistisk.

Hvis jeg virkelig satte mig for at udvikle verdens bedste produkt inden for en bestemt kategori, ville jeg nok ikke vælge at gå offentligt med det i et
forum som dette, og derefter besvare alle spørgsmål med: "Det kan vi ikke sige noget om endnu"....

Enten ønsker man en åben dialog hvor alle deltager eller så holder man produktet for sig selv til det er klart..... (mulighed nummer ét kommer der
sjældent noget godt ud af, da alle jo har sin egen mening om god kvalitet)

Når det er sagt: så held og lykke med projektet - hvis det ikke ender med et decideret produkt, vil det give en masse erfaring i hvad de store TV
producenter går igennem for at opnå det bedste billede.

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Sendt: 18 November 2009 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

abel skrev:
Jeg vil give Olsen ret - det virker ret idealistisk.

Hvis jeg virkelig satte mig for at udvikle verdens bedste produkt inden for en bestemt kategori, ville jeg nok ikke vælge at gå offentligt med det i et
forum som dette, og derefter besvare alle spørgsmål med: "Det kan vi ikke sige noget om endnu"....

Enten ønsker man en åben dialog hvor alle deltager eller så holder man produktet for sig selv til det er klart..... (mulighed nummer ét kommer der
sjældent noget godt ud af, da alle jo har sin egen mening om god kvalitet)

Når det er sagt: så held og lykke med projektet - hvis det ikke ender med et decideret produkt, vil det give en masse erfaring i hvad de store TV
producenter går igennem for at opnå det bedste billede.

der bliver da kun efterspurgt på ønsker fra forbrugeren.

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 December 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Hvad er der sket siden sidst og hvad er sidste nyt i udviklingen af det omtalte perfekte TV?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes