Emne: Audio Replas – State of the Art strøm... ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Encore skrev:
Jonas bojer skrev:
Helt 100% enig i at der er forskel på strømskinner. Jeg har testet en del og der er stor forskel og derfor bruger jeg den lille hvide fra ikea med 6 huller jeg købte til 20kr den er det bedste jeg har prøvet og det er ikke engang fis. Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Ikea-skinnen lød også bedre end Supra-skinnen hos mig! Men min Furutech'en lyder alligevel bedre. Og bedre end hvis jeg bruger min Exact Power E15A - den står uvirksom under sofaen. Overvejer at sælge den, men det kunne jo være at man flyttede et sted hen hvor strømmen er så dårlig at den medfører en forbedring. Min pointe er at det efter min mening er svært at generalisere om hvorvidt strømtiltag (bedre kabler, strømskinner, strømrensere) medfører en forbedring, og i givet fald hvilke tiltag der medfører forbedring og hvilke der ikke gør. |
|
|
ALT lyder bedre end en Supra skinne  |
|
|
Her er jeg faktisk enig magen til sort baggrund har jeg ikke hørt andre steder musikken dør.
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
Hurin skrev:
Jeg må som minimum forlange en videnskabelig forklaring på hvorfor, der skulle være forskel. At der er 'bund i transienterne' lyder som pølsesnak. |
|
|
+1 |
|
|
+1 mere __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Jonas bojer skrev:
Helt 100% enig i at der er forskel på strømskinner. Jeg har testet en del og der er stor forskel og derfor bruger jeg den lille
hvide fra ikea med 6 huller jeg købte til 20kr den er det bedste jeg har prøvet og det er ikke engang fis.
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Ikea-skinnen lød også bedre end Supra-skinnen hos mig! Men min Furutech'en lyder alligevel bedre. Og bedre end hvis
jeg bruger min Exact Power E15A - den står uvirksom under sofaen. Overvejer at sælge den, men det kunne jo være at man
flyttede et sted hen hvor strømmen er så dårlig at den medfører en forbedring.
Min pointe er at det efter min mening er svært at generalisere om hvorvidt strømtiltag (bedre kabler, strømskinner,
strømrensere) medfører en forbedring, og i givet fald hvilke tiltag der medfører forbedring og hvilke der ikke gør. |
|
|
Er der et navn på den skinne? IKEA har haft flere forskellige... Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber da snart der kommer en anmeldelse her på sitet af dette glimrende produkt ;)
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Encore skrev:
Jonas bojer skrev:
Helt 100% enig i at der er forskel på strømskinner. Jeg har testet en del og der er stor forskel og derfor bruger jeg den lille
hvide fra ikea med 6 huller jeg købte til 20kr den er det bedste jeg har prøvet og det er ikke engang fis.
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Ikea-skinnen lød også bedre end Supra-skinnen hos mig! Men min Furutech'en lyder alligevel bedre. Og bedre end hvis
jeg bruger min Exact Power E15A - den står uvirksom under sofaen. Overvejer at sælge den, men det kunne jo være at man
Min pointe er at det efter min mening er svært at generalisere om hvorvidt strømtiltag (bedre kabler, strømskinner,
strømrensere) medfører en forbedring, og i givet fald hvilke tiltag der medfører forbedring og hvilke der ikke gør.
|
|
|
Er der et <span style="font-weight: bold;">navn</span> på den skinne? IKEA har haft flere
forskellige...Mvh.Niels |
|
|
Faktisk var det en Silvanskinne, nu jeg tænker over det.  Men jeg har ikke produktnavn på den ...
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Nilau skrev:
Encore skrev:
Jonas bojer skrev:
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
strømrensere) medfører en forbedring, og i givet fald hvilke tiltag der medfører forbedring og hvilke der ikke gør.
|
|
|
Er der et <span style="font-weight: bold;">navn</span> på den skinne? IKEA har haft flere
forskellige...Mvh.Niels |
|
|
Faktisk var det en Silvanskinne, nu jeg tænker over det. Men jeg har ikke produktnavn på den ... |
|
|
Du kan garanteret sælge den som vintage herinde for 5k eller du kan male den sølvfarvet og sælge den som high end og folk vil hoppe på den.
|
Til top |
|
|
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil med glæde lade alle jer hardcore audiofiler blive ved med at køre ud af den tangent, som hedder investeringer i strøskinner, netstik og kabler. Det står alle frit for at vælge hvilken vej vi vil gå.
Men af hensyn til eventuelt udenforstående læsere, som kunne få den tanke at alle hifi-interesserede er rablende vanvittige og af hensyn til eventuelle nybegyndere på dette område synes jeg det vil være det mest anstændige at påpege følgende:
Der findes ingen dokumentation, hverken i form af målinger, lyttetest eller noget andet, som kan påvise, at det at skifte netstik, netledning eller strømskinne har nogen som helst effekt OVERHOVEDET - såfremt de pågældende effekter i øvrigt ikke er behæftede med fejl. Det at nogen føler trang til at investere femcifrede beløb i den slags ting bygger udelukkende på rent subjektive oplevelser. Der er således meget, der taler for, at der er tale om ren indbildning, når nogen mener at kunne høre en forskel - selv om der naturligvis altid er en svag omend meget lille chance for, at det ikke skulle være tilfældet.
Det er derfor også langt fra alle, som deler interessen for hifi, som kunne drømme om at investere 18.000 kr. i en strømskinne. Og temmelig mange (mig bla.) mener også, at det kan karateriseres som værende decideret uhæderligt at forsøge at bilde folk ind, at der er nogen som helst rimelighed i at investere så mange penge i noget så simpelt som en strømskinne.
|
Til top |
|
|
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
18000! Prøv at sælge ide'en til konen: "Skal vi ikke droppe den tur til USA og købe en ny stikdåse til anlægget i stedet"
|
Til top |
|
|
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af hensyn til eventuelt udenforstående læsere, som kunne få den tanke at alle hifi-interesserede er rablende vanvittige og af hensyn til eventuelle nybegyndere på dette område synes jeg det vil være det mest anstændige at påpege følgende:
Hvis man er i et klassisk forløb, hvor man begynder med konfirmationsanlægget og med tiden opgraderer, vil man på et tidspunkt nå til at interessere sig for strøm, netkabler og strømskinner til sit anlæg, og opdage disses indflydelse på lyden fra anlægget. Indflydelsen varierer meget fra anlæg til anlæg, hvilket sammen med ejerens egen vægtning afgør hvor mange penge han vil investere på dette område. Med dette in mente bør man kunne indse, at der ER et (lille) marked bestående af en håndfuld audiofiler for hvem en strømskinne til selv 18.000kr ikke er mange penge. Præcis som forhandleren har påpeget i et tidligere indlæg.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte skrev:
Af hensyn til eventuelt udenforstående læsere, som kunne få den tanke at alle hifi-interesserede er rablende vanvittige og af hensyn til eventuelle nybegyndere på dette område synes jeg det vil være det mest anstændige at påpege følgende:
Hvis man er i et klassisk forløb, hvor man begynder med konfirmationsanlægget og med tiden opgraderer, vil man på et tidspunkt nå til at interessere sig for strøm, netkabler og strømskinner til sit anlæg, og opdage disses indflydelse på lyden fra anlægget. Indflydelsen varierer meget fra anlæg til anlæg, hvilket sammen med ejerens egen vægtning afgør hvor mange penge han vil investere på dette område. Med dette in mente bør man kunne indse, at der ER et (lille) marked bestående af en håndfuld audiofiler for hvem en strømskinne til selv 18.000kr ikke er mange penge. Præcis som forhandleren har påpeget i et tidligere indlæg.
|
|
|
Du har uden tvivl ret i at der er et marked - på samme måde som jeg har ret, når jeg påpeger, at de træffer deres beslutning om at investere i sådan en på en meget spinkel baggrund. Der er også et marked for spåkoner og salg af lykkekaninfødder - men det er ikke det samme som at det virker.
Der er nemlig stadig intet som taler for at der er den påståede effekt. Og derfor nærmer det sig rent svindel så skråsikkert at påstå, at der er en sådan effekt, som annoncørerne gør. Og os med en interesse i hifi kommer desværre også til at fremstå som værende temmeligt latterlige i udenforstående folks øjne. "Tænk at nogen kan være så dumme at de hopper på den", er en kommentar, som jeg har hørt flere gange, når folk omtaler hifi-entusiasters interesse for mærkelige ærteposer, kabler, isolatorer og andre mærkelige ting.
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjerager du har helt ret i dine udmeldinger. Mon ikke sådan udmeldinger om lydmæssige forbedringer til trods for de er af en meget uhåndgribelig karakter kan høre under "vildledning af forbrugere" i forbrugerloven?
|
Til top |
|
|
manley Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 300
|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
bjerger: hvordan ved du det ikke virker hvis der ikke findes dokumentation? så hvordan kan du påvise det er svindel? bare fordi det ikke er bekraftet eller afkraftet.
MVH
|
Til top |
|
|
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
@bjergager
Ud fra dine indlæg må jeg vel konkludere, at du i dine bestræbelser for at opnå bedre lyd, ikke kommer så langt i opgraderingsforløbet, at du når til at teste strømkabler, skinner m.m. Men du har vel baseret de opgraderinger du trods alt har foretaget ved at bruge ørerne? Det samme gør de personer der er nået længere i forløbet end du. Så hvordan kan du kalde det, at bruge ørerne, for en spinkel baggrund at investere på?
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
amorte skrev:
|
|
|
Du har uden tvivl ret i at der er et marked - på samme måde som jeg har ret, når jeg påpeger, at de træffer deres beslutning om at investere i sådan en på en meget spinkel baggrund. Der er også et marked for spåkoner og salg af lykkekaninfødder - men det er ikke det samme som at det virker.
Der er nemlig stadig intet som taler for at der er den påståede effekt. Og derfor nærmer det sig rent svindel så skråsikkert at påstå, at der er en sådan effekt, som annoncørerne gør. Og os med en interesse i hifi kommer desværre også til at fremstå som værende temmeligt latterlige i udenforstående folks øjne. "Tænk at nogen kan være så dumme at de hopper på den", er en kommentar, som jeg har hørt flere gange, når folk omtaler hifi-entusiasters interesse for mærkelige ærteposer, kabler, isolatorer og andre mærkelige ting.
|
|
|
Nu handler lyd jo om detaljer. Hvis man forventer at høre noget helt andet eller at noget direkte forandrer sig, ved at man får nye kabler på hist og pist, så bliver man nok slemt skuffet. GO LYD HANDLER OM DETALJER, hvilket kabler mm. kan være med til at forbedre. Det kan være at diskanten bliver en anelse mindre spids, eller at indholdet i det hele taget fremstår lidt mere tydeligt. At få fornemmelsen af at det hænger bedre sammen. Jeg har selv lavet en direkte ab sammeligning med mine produkter jeg har udskiftet over til de nye. Og det er forholdsvis små forskelle, men alligevel forskelle der gør oplevelsen endnu større. Men velskrevet, men indholdet er mindre begavet skrevet.
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når et Nordost Odin netkabel koster ca. 140.000, hvorfor så ikke en strømskinne til sølle 18.000? Komplet med de nødvendige 6 netkabler (á 140.000,-) udgør selve strømskinnen jo kun 2%. Set i forhold til resten af anlægget, som vel koster en 3-4 mio. er der jo tale om småpenge! 
Dem der køber den slags, bruger jo gladeligt 10-12 mio. på en ny båd, når den gamle er blevet våd. Jo - de rige har mange glæder! 
Desværre må jeg indrømme, at jeg har oplevet lydmæssige forskelle/forbedringer i disse afsindige prisklasser (Odin), men jeg vil hellere "nøjes" og så få råd til gode bøffer og rødvin samt en masse ny musik. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
[QUOTE=bjerager][QUOTE=amorte]
Nu handler lyd jo om detaljer. Hvis man forventer at høre noget helt andet eller at noget direkte forandrer sig, ved at man får nye kabler på hist og pist, så bliver man nok slemt skuffet. GO LYD HANDLER OM DETALJER, hvilket kabler mm. kan være med til at forbedre. Velskrevet, men indholdet er mindre begavet skrevet.
|
|
|
Tak for dine roser i forhold til mine i egne øjne noget begrænsede sproglige evner. Min beskedenhed forbyder mig normalt at rose mig selv, men i denne sammenhæng vil jeg nu alligevel tillade mig at gøre det, og påpege at du naturligvis tager fejl, når du siger, at "indholdet er mindre begavet skrevet". Ud over at det rent sprogligt set er noget nonsens, når du skriver det i den sammenhæng som du gør, så er det problematisk at komme med en sådan udtalelse, når du i din argumentation rent faktisk slet ikke har forholdt dig til det, jeg skriver.
Jeg hader at skulle gentage mig selv, men der er stadig INGEN dokumetation for at netkabler, netstik, stikdåser, m.m. skulle have nogen som helst hørbar effekt på den lyd, som kommer ud af ens anlæg. Det gælder naturligvis, hvilket enhver burde være begavet nok til at kunne gennemskue også DETALJER - hvad du så end egentlig mener med det. Og noget kan ikke både være: "Velskrevet, men indholdet er mindre begavet skrevet." Det kan derimod godt være: "Velskrevet, men indholdet er mindre begavet."
Du udtrykker dig i øvrigt også noget uklart. Hvis man ikke kan forvente at "noget direkte forandrer sig", som du skriver - hvorfor fanden skulle man så smide så mange penge efter kablerne? Og hvis det, som du refererer til som værende "detaljer", "hvilket kabler mm. kan være med til at forbedre" ikke er et udtryk for en forandring - hvad er det så?
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
The Elite skrev:
[QUOTE=bjerager][QUOTE=amorte]
Nu handler lyd jo om detaljer. Hvis man forventer at høre noget helt andet eller at noget direkte forandrer sig, ved at man får nye kabler på hist og pist, så bliver man nok slemt skuffet. GO LYD HANDLER OM DETALJER, hvilket kabler mm. kan være med til at forbedre. Velskrevet, men indholdet er mindre begavet skrevet.
|
|
|
Tak for dine roser i forhold til mine i egne øjne noget begrænsede sproglige evner. Min beskedenhed forbyder mig normalt at rose mig selv, men i denne sammenhæng vil jeg nu alligevel tillade mig at gøre det, og påpege at du naturligvis tager fejl, når du siger, at "indholdet er mindre begavet skrevet". Ud over at det rent sprogligt set er noget nonsens, når du skriver det i den sammenhæng som du gør, så er det problematisk at komme med en sådan udtalelse, når du i din argumentation rent faktisk slet ikke har forholdt dig til det, jeg skriver.
Jeg hader at skulle gentage mig selv, men der er stadig INGEN dokumetation for at netkabler, netstik, stikdåser, m.m. skulle have nogen som helst hørbar effekt på den lyd, som kommer ud af ens anlæg. Det gælder naturligvis, hvilket enhver burde være begavet nok til at kunne gennemskue også DETALJER - hvad du så end egentlig mener med det. Og noget kan ikke både være: "Velskrevet, men indholdet er mindre begavet skrevet." Det kan derimod godt være: "Velskrevet, men indholdet er mindre begavet."
Du udtrykker dig i øvrigt også noget uklart. Hvis man ikke kan forvente at "noget direkte forandrer sig", som du skriver - hvorfor fanden skulle man så smide så mange penge efter kablerne? Og hvis det, som du refererer til som værende "detaljer", "hvilket kabler mm. kan være med til at forbedre" ikke er et udtryk for en forandring - hvad er det så?
|
|
|
Jamen jeg har da skrevet det. Læs det igen. Tilføjede efterfølgende lidt mere, og hvad jeg mener med detaljer.
Det med at om det var velskrevet har du ret i. Det kan man ikke sige. Slet det sidste ord 
Og nej der er da ingen dokumentation for det, men det er IKKE ren indbildning. Jeg har selv kunne høre forskel på mit eget anlæg, men det er IKKE nat og dag. Jeg vil nærmere kalde det en forbedring end en forandring.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Når et Nordost Odin netkabel koster ca. 140.000, hvorfor så ikke en strømskinne til sølle 18.000? Komplet med de nødvendige 6 netkabler (á 140.000,-) udgør selve strømskinnen jo kun 2%. Set i forhold til resten af anlægget, som vel koster en 3-4 mio. er der jo tale om småpenge! 
Dem der køber den slags, bruger jo gladeligt 10-12 mio. på en ny båd, når den gamle er blevet våd. Jo - de rige har mange glæder! 
Desværre må jeg indrømme, at jeg har oplevet lydmæssige forskelle/forbedringer i disse afsindige prisklasser (Odin), men jeg vil hellere "nøjes" og så få råd til gode bøffer og rødvin samt en masse ny musik.
|
|
|
Som sagt skal de da være hjertens velkomne til at smidde alle de penge efter dem. Som jeg før har skrevet, så opponerer jeg mod, at de prøver at sælge deres produkter på falske præmisser, og så prøver jeg dels at oplyse eventuelle nybegyndere om den yderst tvivlsomme effekt af netkabler m.m. og rette lidt op på os hifi-nørders ry som værende landsbyt**ser i omverden.
Jeg tvivler da ikke på at du har oplevet lydmæssige forskelle/forbedringer - det jeg blot påpeger her er, at det er højst sandsynligt tilfældet, at det du har oplevet er et resultat af selvindbildning.
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
janils skrev:
Desværre må jeg indrømme, at jeg har oplevet lydmæssige forskelle/forbedringer i disse afsindige prisklasser (Odin), men jeg vil hellere "nøjes" og så få råd til gode bøffer og rødvin samt en masse ny musik.
|
|
|
Som sagt skal de da være hjertens velkomne til at smidde alle de penge efter dem. Som jeg før har skrevet, så opponerer jeg mod, at de prøver at sælge deres produkter på falske præmisser, og så prøver jeg dels at oplyse eventuelle nybegyndere om den yderst tvivlsomme effekt af netkabler m.m. og rette lidt op på os hifi-nørders ry som værende landsbyt**ser i omverden.
Jeg tvivler da ikke på at du har oplevet lydmæssige forskelle/forbedringer - det jeg blot påpeger her er, at det er højst sandsynligt tilfældet, at det du har oplevet er et resultat af selvindbildning.
|
|
|
Ja men det er også fint. Hifi verdenen er en underlig verden og en dyr hobby 
Jeg tror også lidt det handler om at kende sit anlæg (rent lyd og klang mæssigt), og så hvor go man er til at lytte. For det er der vitterligt forskel på. Det er fair nok hvis du ikke kan høre forskel. Sådan er det jo indenfor denne branche. Nogen bilder sig ind de ikke kan høre forskel, og andre kan høre små forskelle. Sådan er det.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
[QUOTE=bjerager][QUOTE=janils]
Ja men det er også fint. Hifi verdenen er en underlig verden og en dyr hobby 
Jeg tror også lidt det handler om at kende sit anlæg (rent lyd og klang mæssigt), og så hvor go man er til at lytte. For det er der vitterligt forskel på. Det er fair nok hvis du ikke kan høre forskel. Sådan er det jo indenfor denne branche. Nogen bilder sig ind de ikke kan høre forskel, og andre kan høre små forskelle. Sådan er det.
|
|
|
Nej, det er langt mere sandsynligt, at det forholder sig omvendt: Nogen bilder sig ind de kan høre forskel, og andre kan ikke høre forskel. Om man så kender sit anlæg nok så godt, så gør det ikke den fjerneste forskel.
På samme måde som jeg synes at det er et stort problem at kosmetikbranchen forsøger at bilde især kvinder ind at denne eller hin creme skulle have en eller anden mirakuløs effekt, så er det dybt problematisk, at hifi-branchen forsøger at prakke folk voldsomt dyre kabler/skinner/stik på ærmet hvis effekt er udokumenteret. Og om man bruger udtryk som "Vitamin E kompleks" eller "bund i transienterne" i sit forsøg på at binde folk en historie på ærmet er sådan set lige forkasteligt.
Det mest forargelige er næsten den helt åbentlyse afgrundsdybe kløft der er mellem materialeomkostningerne ved fremstillingen af de forskellige produkter, og så den grotesk høje pris.
Alt det her beviser blot, at mænd er hverken mere eller mindre dumme end kvinder, når det gælder vores tilbøjelighed til at lade os tage ved næsen af smarte salgsfiduser.
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|