Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 08:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Audio Replas – State of the Art strøm... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2010 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

golfdane skrev:
?Nu sad jeg og så en genudsendelse af Mythbusters, hvor temaet var Vodka. De undersøgte bl.a. myten om
at en billig vodka kunne forbedres ved et eller flere gennemløb i et vandfilter. Ifølge programmet, viste laboratorie målinger, at
der ingen forskel var i sammensætningen af vodkaen efter det antal gennemløb de testede med (tror de havde 7 gennemløb).
Alligevel scorede Hyneman ganske godt i blindtesten, og deres indkaldte ekspert scorede 100%.

Lige præcis. Videnskabelige målinger er et udtryk for hvor langt vores forståelse er nået, og der er næsten altid plads til
forbedring. I vodka-eksemplet er det jo tydeligt at målemetoden ikke rummer alle de ingredienser der bestemmer vodkaens
smag. De store hvalers hjerter er et andet eksempel på at vores teoretiske forståelse er mangelfuld - de er så store at det
ifølge vores teoretiske forståelse skulle være umuligt at koordinere samtlige muskelceller til et brugbart hjerteslag, men det
sker alligevel. Selv tyngdekraften er ikke grundlæggende forstået, men det forhindrer os jo ikke i at udnytte den, bl.a. til at
accelerere rumfartøjer op planeter. Nogle bruger den så til at holde begge ben så fast plantet på jorden at de aldrig kommer ud
af stedet
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Januar 2010 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Sound Defined skrev:

André Jensen skrev:
 Det sidste vil jeg godt kommentere på. Hvad hjælper det at have en stjernekobling i dåsen,
når der er et fælles kabel ud ?.

Nu er det ikke fordi diskussionen her i voldsom grad indbyder til at afsløre de finere detaljer indenfor opsætning af et Hifi anlæg, og flertallet
vil helt sikkert ikke kunne høre nedenstående på deres nuværende system - men for det tilfælde at der skulle være en enkelt viderekommende
audiofil til stede, så er her et lille tip:

På strømskinner hvor udtagene er forbundet i serie (dvs. at kablet fra stikkontakten kommer ind i den ene ende og går til første udtag,
derefter sløjfes videre til det næste osv...  (og hold nu fast) der kan man høre forskel på hvilken rækkefølge man har sat apparaterne i
netskinnen. Jeg plejer at sætte signalkilden først (nærmest hvor strømmen kommer ind), dernæst forforstærker og til sidst effektforstærker. Jeg
har ingen forklaring på fænomenet, men reglen er bekræftet mange gange - vel at mærke på anlæg, hvor der virkeligt er hul igennem.

Til dem der skulle have lyst til at prøve det selv:

Hvis I ikke kan høre nogen forskel, så skriv på en lap papir: "Jeg kan ikke HØRE forskellen". Det er så det. Det vedrører jo ingen, at andre kan
noget, som man ikke selv kan. Bortset fra hvis man skulle have lyst til at komme så langt, at man en dag kan det samme som de andre. I så fald
kan man gå i en positiv dialog og håbe på at nogen vil hjælpe.

De der er sikre på, at de kan høre forskel til det bedre, kan i fred og ro glæde sig over at det ikke kostede noget at lave en lille forbedring.

Tilbage til stjernekoblingen: På Furutech TP-60e, Audio Replas og andre stjernekoblede strømskinner som jeg har prøvet, synes der ikke at
være nogen hørbar forskel mht. hvilke apparater, der forbindes til hvilke stik i strømskinnen. Det ligger i hvert fald under min høretærskel.

Der findes også en række andre tweaks, der giver tydelige forbedringer i de gode anlæg, så som korrekt fasning af netspændingen til alle
apparater (jeg håber, at alle har styr på hvordan man sikrer dette), samt rensning af kontaktbenene på netstikkene (brug et effektivt
kontaktrense-middel. Tør derefter evt. rester bort med en ren klud). 

God fornøjelse til de interesserede.

Mvh Peter

Ok jeg gik bare, lidt naivt måske, rundt og troede strømskinner var parallel forbundet. Men når de er serie forbundet
nej det lyder mærkeligt.Har du aldrig prøvet, at skrue en lampe ud i serieforbundet lyskæde, for at drille din nabo som
dreng. Hvis du ikke har kan jeg godt fortælle hvad der sker.
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 15 Januar 2010 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Enhver avanceret teknologi vil for den udenforstående virke som ren magi!

Husker ikke hvem der sagde dette, men husker tydeligt den film, hvor manden med lighteren var kommet tilbage til 1600 tallet og blev tilbedt som en gud.

I en episode af Star Gate prøver menneskene at lukke nogle fra en anden verden inde, men de går blot gennem væggen. Menneskene ser forbløffet til og spørger hvordan? Svaret er simpelt "Hvordan forklarer man kvantefysik for en myre?  

Der er stadig MEGET som vi mennesker endnu ikke ved.

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Januar 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Nu lige for at føre tråden "tilbage på sporet", så der ikke går alt for meget astrofysik i den  så vil jeg gerne opfordrer andre som skal/vil ud og investere i kabler, uanset hvilke kabler det måtte være til, at lade være med at sælge deres kabel inden de køber nyt (hvis det kan lade sig gøre), og så i stedet lave en direkte ab sammenligning kablerne imellem. Det er et meget bedre grundlag for at høre forskellene store som små. Jeg tror mange ikke tror på det, fordi de ikke sammenligner ordentligt, og kabler især, er vigtige at sidde med i ro og mag, og få lyttet sig frem og tilbage på samme musik. Så tror jeg mange vil få øjnene op for at der er forskel. Det kunne også være en idé, at gøre som der bliver beskrevet med ideén i at skifte stikkene rundt og fase/modfase osv. Og så se om der er forskelle. Jeg er af den overbevisning, at alle burde sgu ku høre forskel, hvis de sætter sig ned og koncentrerer sig om musikken, og får forklaret hvad de skal lytte efter.

Men kender problemet. Har været ude for mange der helt bevidst har slynget ud, at de ikke kunne høre forskel på et bilka anlæg og så seriøst opsat anlæg til adskillige titusinde af kroner. Og det kan være svært at overbevise dem, hvis de ikke gir det en chance.

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Januar 2010 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:
Men kender problemet. Har været ude for mange der helt bevidst har slynget ud, at de ikke
kunne høre forskel på et bilka anlæg og så seriøst opsat anlæg til adskillige titusinde af kroner. Og det kan være
svært at overbevise dem, hvis de ikke gir det en chance.

Der findes virkelig mennesker, der intet kan høre. Det kan godt være jeg ikke er det skarpeste øre på klinikken, men
jeg kan huske og genkalde mig hvordan mine pickuper lød, fra de sidste 25 år. Jeg har også lavet kabeltest med en Nordost
kuffert, og der var forskel - bare helt ubetydelig. Ikke som den enorme forskel der er fra en Ortofon Om20 til en Rondo Red.
Det er derfor, jeg argumenterer som jeg gør - køb hifi og programmateriale for pengene, ikke snor - heller ikke netkabel, og
da SLET ikke til 18kkr! Så hellere separat sikringsgruppe eller (bedst, gætter jeg på uden at vide det) - "syntetisk" strøm.
Jeg vil i øvrigt igen opfordre de gyldne ører til at lave en kone-test hvor hun skifter mellem Ikea-snor og Super netledning.
Sæt lidt spænding på og beslut (uden at sige det) at hun får en mink (man kan få en ankellang model til 18kkr) hvis I ikke
kan gætte rigtigt i 14 ud af 20 forsøg. Mit gæt er bedre tider for pelsbranchen.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 Januar 2010 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Husker ikke hvem der sagde dette, men husker tydeligt den film, hvor manden med lighteren var kommet tilbage til 1600 tallet og blev tilbedt som en gud.

I en episode af Star Gate prøver menneskene at lukke nogle fra en anden verden inde, men de går blot gennem væggen. Menneskene ser forbløffet til og spørger hvordan? Svaret er simpelt "Hvordan forklarer man kvantefysik for en myre?  

Slå koldt vand i blodet, nu er den her skinne altså ikke meget mere avanceret end en bilka skinne ud over denne "såkaldte stjerne" konfiguration, så er den nu ret så enkel, ingen filter mm!

Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Januar 2010 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
The Elite skrev:
Men kender problemet. Har været ude for mange der helt bevidst har slynget ud, at de ikke
kunne høre forskel på et bilka anlæg og så seriøst opsat anlæg til adskillige titusinde af kroner. Og det kan være
svært at overbevise dem, hvis de ikke gir det en chance.

Der findes virkelig mennesker, der intet kan høre. Det kan godt være jeg ikke er det skarpeste øre på klinikken, men
jeg kan huske og genkalde mig hvordan mine pickuper lød, fra de sidste 25 år. Jeg har også lavet kabeltest med en Nordost
kuffert, og der var forskel - bare helt ubetydelig. Ikke som den enorme forskel der er fra en Ortofon Om20 til en Rondo Red.
Det er derfor, jeg argumenterer som jeg gør - køb hifi og programmateriale for pengene, ikke snor - heller ikke netkabel, og
da SLET ikke til 18kkr! Så hellere separat sikringsgruppe eller (bedst, gætter jeg på uden at vide det) - "syntetisk" strøm.
Jeg vil i øvrigt igen opfordre de gyldne ører til at lave en kone-test hvor hun skifter mellem Ikea-snor og Super netledning.
Sæt lidt spænding på og beslut (uden at sige det) at hun får en mink (man kan få en ankellang model til 18kkr) hvis I ikke
kan gætte rigtigt i 14 ud af 20 forsøg. Mit gæt er bedre tider for pelsbranchen.

Jeg har selvfølgelig 100% respekt for dit argument. Mener du så ikke der er forskel på nogen kabler overhovedet, eller hentyder du kun til strømkabler?

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

Sound Defined
Branchemedlem
Branchemedlem
Sound Defined

Bruger siden: 18 Marts 2009
Sendt: 15 Januar 2010 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

André Jensen skrev:

[/QUOTE]

Ok jeg gik bare, lidt naivt måske, rundt og troede strømskinner var parallel forbundet. Men når de er serie forbundet
nej det lyder mærkeligt.Har du aldrig prøvet, at skrue en lampe ud i serieforbundet lyskæde, for at drille din nabo som
dreng. Hvis du ikke har kan jeg godt fortælle hvad der sker.[/QUOTE]

Tak for rettelsen  Jeg mente naturligvis elektrisk parallel forbundet, men brugte lidt uforsigtigt ordet "serie" fordi stjernekonfiguration jo også er elektrisk parallelforbundet. Så begrebet "parallel" befordrer ikke pædagogikken i dette tilfælde. Men jeg tror, at alle forstår meningen. 

Til top Vis Sound Defined's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sound Defined Besøg Sound Defined's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Januar 2010 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
janils skrev:

Slå koldt vand i blodet, nu er den her skinne altså ikke meget mere avanceret end en bilka skinne ud over denne "såkaldte stjerne" konfiguration, så er den nu ret så enkel, ingen filter mm!

filter og mm ... kan være mere musik dræbende end godt er... derfor er de nok ikke her ...

Mr. MIT .....

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 15 Januar 2010 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Sound Defined skrev:

André Jensen skrev:

Ok jeg gik bare, lidt naivt måske, rundt og troede strømskinner var parallel forbundet. Men når de er serie forbundet nej det lyder
mærkeligt.Har du aldrig prøvet, at skrue en lampe ud i serieforbundet lyskæde, for at drille din nabo som dreng. Hvis du ikke har kan jeg godt
fortælle hvad der sker.[/QUOTE]

Tak for rettelsen  Jeg mente naturligvis elektrisk parallel forbundet, men brugte lidt uforsigtigt ordet "serie" fordi stjernekonfiguration jo også
er elektrisk parallelforbundet. Så begrebet "parallel" befordrer ikke pædagogikken i dette tilfælde. Men jeg tror, at alle forstår meningen. 

[/QUOTE]

Ok så er vi enige om de er parallel forbundet .Jeg vil så bare mene at det spændingsdyk (det er det der "stjæler" strøm)
der kommer når der trækkes strøm gennem et kabel, er størst i tilledningen til strømskinnen, da denne ledning er meget
længere end de stumper der sidder inden i skinnen ?.
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Januar 2010 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

golfdane skrev:
bjerager skrev:
xrdt skrev:

Nej det gør det ikke.

Men omvendt er der heller ikke mange af skeptikerne der har stiftet nærmere bekendskab med produktet, men som alligevel har en holdning til kvaliteten og ydelsen

Jeg har heller ikke stiftet nærmere bekendtskab med woodoo eller kaninfødder, men derfor har jeg da bestemt en holdning til produktet.

Jeg vil argumentere, at et tilstrækkeligt antal kaninfødder som placeres korrekt, vil kunne forbedre lyden betragteligt.

Men det er ikke verdens smarteste akustik tilretning.

men for fanden hvor vil det være grimt at se på....

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 15 Januar 2010 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:

jazzman skrev:
The Elite skrev:
Men kender problemet. Har været ude for mange der helt
bevidst har slynget ud, at de ikke kunne høre forskel på et bilka anlæg og så seriøst opsat anlæg til adskillige
titusinde af kroner. Og det kan være svært at overbevise dem, hvis de ikke gir det en chance.

Jeg har også lavet kabeltest med en Nordost kuffert, og der var forskel - bare helt ubetydelig.
Ikke som den enorme forskel der er fra en Ortofon Om20 til en Rondo Red..

Jeg har selvfølgelig 100% respekt for dit argument. Mener du så ikke der er forskel på nogen kabler overhovedet,
eller hentyder du kun til strømkabler?

Som jeg skrev, har jeg aldrig været imponeret over signal- og HT-kabler. Jeg er gået efter signalkabler af høj mekanisk
kvalitet (dårlig kontakt giver øget forvrængning) og ht-kabler med lav modstand og uden induktiv belastning (harald nyborg 2x 4mm2).

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Januar 2010 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Jeg synes sgu det er lidt trist det her. Her sidder en masse tilsyneladende velbegavede mennesker og søger at komme med en forklaring, som kan retfærdiggøre at man investerer femcifrede beløb på et stykke ledning eller en stikdåse. Det holder ikke at forsøge at henvise til videnskabens eventuelle manglende formåen i forhold til at komme med en forklaring på, hvorfor man skulle kunne høre forskel. Ej heller holder de bortforklaringer, som forsøger at aflede opmærksomheden fra den mest indlysende forklaring, ved at pege på at der nok er noget galt enten med skeptikernes ører eller deres anlæg; den mest indlysende forklaring på at videnskaben ikke kan komme med en forklaring og at så mange ikke kan høre forskel er naturligvis at der ikke er nogen forskel, og der blot er tale om placebo, hvilket de ganske få forsøg på at lave reele uvildige tests vist også alle peger i retning af.

Og det helt indlysende spørgsmål at stille som ingen tilsyneladende stiller på diverse tidsskrifts redaktioner er følgende:

Har hifi-branchen og diverse annoncefinansierede tidsskrifter og websites en reel interesse i at få foretaget en grundig undersøgelse af, om alle disse kabler, ærteposer, dimser til at hænge på væggene og alt muligt andet af tvivlsom karakter rent faktisk virker? Hvorfor er der mon ingen som forsøger for alvor at komme til bunds i sagen?

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 15 Januar 2010 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

1. Der er folk der tjener MANGE penge på at sælge snor til priser over hvad massive guldkabler ville koste.
2. Så er der en del, der ville tabe ansigt, hvis det blev påvist at det er varm luft. Væsentlig faktor.

Men det er også en måde at profilere sig på, ligesom når man kører Lamborghini eller AMG, eller går med Vacheron Constantin
eller Chopard ure. Her er det bare lettere at påvise en forskel fra standardproduktet, ihvertfald mht. bilerne. Med
urene er jeg ikke helt så sikker.

Misforstå mig ikke, jeg mener bestemt at flere penge kan købe bedre grej. Der er dog altid "law of diminshing returns"; dobbelt
kvalitet koster 2^4=16 X så meget. Men en dyr pickup eller topklasse DAC kan give et kæmpe løft.

Måske er der tale om at nogen har et konstant opgraderingsbehov, og hvis systemet er "mættet" - resten
af grejet kan ikke opgraderes uden at bruge > 100kkr - så kan man stille sulten med en ledning til 18kkr.

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Januar 2010 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
1. Der er folk der tjener MANGE penge på at sælge snor til priser over hvad massive guldkabler ville koste.
2. Så er der en del, der ville tabe ansigt, hvis det blev påvist at det er varm luft. Væsentlig faktor.

Men det er også en måde at profilere sig på, ligesom når man kører Lamborghini eller AMG, eller går med Vacheron Constantin
eller Chopard ure. Her er det bare lettere at påvise en forskel fra standardproduktet, ihvertfald mht. bilerne. Med
urene er jeg ikke helt så sikker.

Misforstå mig ikke, jeg mener bestemt at flere penge kan købe bedre grej. Der er dog altid "law of diminshing returns"; dobbelt
kvalitet koster 2^4=16 X så meget. Men en dyr pickup eller topklasse DAC kan give et kæmpe løft.

Måske er der tale om at nogen har et konstant opgraderingsbehov, og hvis systemet er "mættet" - resten
af grejet kan ikke opgraderes uden at bruge > 100kkr - så kan man stille sulten med en ledning til 18kkr.

Jeg tror du har ret; et dyrt kabel er lige prikken over i'et i ens dyre anlæg, som giver det en lille ekstra snert af eksklusivitet, når man skal vise det frem - jeg tror udseenet spiller en central rolle her.

Og udseenet spiller nok en meget stor rolle for de fleste, når det kommer til stykket, hvad end de vil indrømme det eller ej. jeg er f.eks. ikke i tvivl om at jeg for de penge, som jeg kunne få for min mørch-grammofon komplet med arm og tre armrør nok kunne få bedre lyd - jeg synes bare at den er så klassisk smuk at jeg ikke har lyst til at skille mig af med den. Og så er der en vis charme ved dens i bund og grund noget uhensigtsmæssigt koplicerede konsturktionsprincip.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Januar 2010 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Sound Defined skrev:

På strømskinner hvor udtagene er forbundet i serie (dvs. at kablet fra stikkontakten kommer ind i den ene ende og går til første udtag, derefter sløjfes videre til det næste osv...  (og hold nu fast) der kan man høre forskel på hvilken rækkefølge man har sat apparaterne i netskinnen. Jeg plejer at sætte signalkilden først (nærmest hvor strømmen kommer ind), dernæst forforstærker og til sidst effektforstærker. Jeg har ingen forklaring på fænomenet, men reglen er bekræftet mange gange - vel at mærke på anlæg, hvor der virkeligt er hul igennem.

Enig dette fungere også på min Ikea strømskinne ;o)

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 16 Januar 2010 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Sound Defined skrev:
På strømskinner hvor udtagene er forbundet i serie (dvs. at kablet fra stikkontakten kommer ind
i den ene ende og går til første udtag, derefter sløjfes videre til det næste osv...  (og hold nu fast) der
kan man høre forskel på hvilken rækkefølge man har sat apparaterne i netskinnen. Jeg plejer at sætte
signalkilden først (nærmest hvor strømmen kommer ind), dernæst forforstærker og til sidst
effektforstærker. Jeg har ingen forklaring på fænomenet, men reglen er bekræftet mange
gange - vel at mærke på anlæg, hvor der virkeligt er hul igennem.

Jeg har en forklaring: de tre stik er parallelforbundne i forhold til sikringsgruppen. Der er ingen forskel.

Når man diskuterer Irisdiagnose, krystalhealing eller aromaterapi, får man også altid at vide "videnskaben har
jo ikke forklaret alt". Sandt nok; problemet er at der vil altid være Tin Foil Hats der finder på helt extraordinære
ideer, som ingen jordisk sjæl nogensinde får forklaret. I Sverige er der folk der lider af "el-allergi". At alle deres
nerveceller fungerer ved hjælp af en hvilespænding på 150 mV, ændrer ikke deres opfattelse.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 16 Januar 2010 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Sound Defined
Branchemedlem
Branchemedlem
Sound Defined

Bruger siden: 18 Marts 2009
Sendt: 16 Januar 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ikke at læserne i dette forum skal snydes for indlægget på Pouls Audio butiks hjemmeside: http://www.poulsaudiobutik.dk/  

Måske kan Jonas Bojer hjælpe Poul med at få styr på nogle ting - I bor trods alt i samme by. 

Iøvrigt har jeg glemt at nævne at Audio Replas'en har spikes på undersiden og at lyden forbedres ved at stille skinnen på et egnet underlag. Tilsvarende (omend i mindre grad) gjaldt i øvrigt også Furutech TP-60e, som jeg brugte før.

Man er velkommen til selv at eksperimentere.

Mvh Peter

Til top Vis Sound Defined's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sound Defined Besøg Sound Defined's Websted

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 16 Januar 2010 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Poul skrev:
Bjerager påpeger det helt indlysende problem, at disse produkter og deres dummernik-forsvarere
simpelthen i afgørende grad marginaliserer de få resterende entusiaster til de rene "landsbyt**ser"

Tja, jeg prøver at formulere mig mere urbant, ikke altid med stort held, men jeg forstår sandelig godt Poul.

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes