Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 08:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Audio Replas – State of the Art strøm... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Det har intet med videnskab og søgen efter den endegyldige sandhed at gøre, for de firmaer som "udvilker" disse produkter. De har ikke ansat videnskabsmænd eller kvinder, men udviklerer, ingeniøre og teknikere og de søger ikke efter sandheden - men KUN efter produkter som kan hæve profitten ......Og det gøres på alle mulige tænkelige fordækte måder.
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:
Det har intet med videnskab og søgen efter den endegyldige sandhed at gøre, for de firmaer som "udvilker" disse produkter. De har ikke ansat videnskabsmænd eller kvinder, men udviklerer, ingeniøre og teknikere og de søger ikke efter sandheden - men KUN efter produkter som kan hæve profitten ......Og det gøres på alle mulige tænkelige fordækte måder.

Ak ak hvis det var så let at skovle penge ind på HIFI så tro mig så var jeg i den brance. Prøv at gå rundt i butikkerne idag de er tynde og alle talte om at folk intet køber og nu lukker TC en afdeling. Hvis det var så nemt som du siger at hæve profitten så gør det da selv

Er alle dyre vine deres penge værd i forhol til kvaliteten?

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

amorte skrev:

For mig har det altid været et faresignal når debattører begynder at citere filosoffer for at underbygge sine synspunkter, og et sikkert tegn på, at nu er det på tide at forlade tråden. Hvis du fortsætter med den type indlæg og gør dem lidt længere, minder du i uhyggelig grad om Mr. Antisilver / Mr. Superetik som tidligere huserede på H4A, men som forlængst er smidt ud herfra. Ligesom du finder den generelle viden om videnskabsteori her på sitet rystende lavt, kan man kun beklage din ekstreme uvilje mod at prøve noget nyt og springe ethvert punkt over som i din optik ikke er veldokumenteret. Men selv om du ikke ønsker at forbedre dit musikanlæg ved hjælp af bedre (net)kabler o.lign., så er der da for mig at se et enormt potentiale til at kunne forbedre dit anlæg på mere traditionel vis......

Jeg har faktisk ikke udtalt mig om den generelle viden om videnskabsteori her på sitet, men om i befolkningen som helhed. Hvordan du har det med at folk citerer filosoffer eller andre er sådan set sagen uvedkommende - og det siger absolut intet om hvorvidt jeg har ret eller ej i mine udsagn. Jeg aner ikke hvem det er, du prøver at sætte mig i bås med - og jeg er også ligeglad.

Du omtaler et "naturligt" opgraderingsforløb som om der er tale om en slags lovmæssighed, som om jeg bare ikke er nået lige så langt i min erkendelse af hvad der er sand viden - at jeg bare ikke er nået til kablerne endnu. Det er ikke en lovmæssighed at det forholder sig sådan - og jeg ønsker ikke at forbedre mit anlæg ved hjælp af netkabler osv - af den årsag at jeg ikke tror på at det virker, og at jeg synes det er helt horribelt at forsøge at sælge den slags til de priser, som de sælges til. Og jeg forbeholder mig retten til ind i mellem at byde ind her med mine holdninger til den sag, fordi jeg synes folk skal have en chance for kritisk stillingtagen, i stedet for blindt at sluge de udsagn, som branchen slynger om sig med - og som alt for få stiller kritiske spørgsmål til.

Jeg prøver masser af nye ting - hele tiden, jeg vil bare ikke smidde en formue efter noget, som har en meget tvivlsom effekt, sådan som det er med al den kabelsnak.

Men jeg er faktisk parat til at acceptere, at kablerne har en effekt, såfremt nogen kan komme med en smule ordentlig dokumentation - er du parat til at acceptere det omvendte, at acceptere, at du muligvis er et offer for dine sansers bedrag?

Jeg er da ikke i tvivl om at jeg kan forbedre mit anlæg ved at investere flere penge i det - gir' du?

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Januar 2010 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

amorte skrev:

[QUOTE=André Jensen]Mener du bjerager burde smides ud amorte ?. Jeg har lidt svært ved at se sammenligningen mellem de 2 brugere.
Det er ikke forkert den generelle viden om vidensskabsteori er meget lav. Jeg høre ofte udtrykket videnskaben kan
ikke forklare alt, det er korrekt. Desværre bliver det ofte sagt af folk, der intet ved om videnskab eller teknik, som
det retteligt handler om her.

Jeg mener slet ikke, at bjergager skal smides ud, det er blot en henvisning til hvad der er sket adskillige gange før, nemlig at fra det punkt hvor filosoffer og udstrakt brug af fremmedord inddrages i debatten har denne haft en tendens til at bliver mere og mere skinger fordi nogle mennesker tager denne hobby og sig selv så ekstremt højtideligt. Og på den baggrund er der tidligere forsvundet nogle brugere.

[/QUOTE

jeg forstår ikke - mener du at det er et problem at man bruger fremmedord?

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Januar 2010 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
C.Bukowski skrev:

Ak ak hvis det var så let at skovle penge ind på HIFI så tro mig så var jeg i den brance. Prøv at gå rundt i butikkerne idag de er tynde og alle talte om at folk intet køber og nu lukker TC en afdeling. Hvis det var så nemt som du siger at hæve profitten så gør det da selv

Hilsen Jonas Bojer

Måske har det noget at gøre med, at folk i disse tider vender deres femører en ekstra gang, før de hopper med på den galej. Krisen vil uden tvivl sørge for at der bliver ryddet lidt ud i antallet af producenter - man må bare håbe at ikke alt for mange af de mere seriøse af slagsen ryger med i købet.

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
C.Bukowski skrev:

Hilsen Jonas Bojer

Det har intet med butikkerne at gøre - Det handler om hvorfor en producent udvikler sine produkter. Det gør de ikke for at gavne menneskeheden eller finde svaret på livets gåde - men ene og alene for at tjene penge ... Og kan man tjene nemme penge uden store faste og variable omkostninger så går man den vej.
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

bjerager skrev:

Men du har helt ret i, at alle videnskabelige sandheder kun er "midlertidige" sandheder - derfor
nævner jeg da også i mit første indlæg i denne tråd at der rent faktisk er en lille chance for at det rent faktisk virker. Og der
er ganske rigtigt, at der er grund til at stille spørgsmål til den måde, som de få tests, som er gennemført er blevet foretaget.
Ikke desto mindre peger de på, at der hvis der endelig skulle være nogen forskel er tale om meget små forskelle.

På den baggrund er det dybt problematisk at nogen firmaer sælger deres ekstremt dyre produkter som om det er en
veletableret videnskabelig sandhed, at deres produkter har den påståede effekt ved hjælp af pseudovidenskabelige udtryk
og begreber.

Så er vi måske ikke så uenige endda. Jeg synes også det ville være mere ærligt hvis producenterne afstod fra de meget
skråsikre og vidtløftige forklaringer på deres produkters virkemåde. Lidt á là med homøopatiske produkter, som skal gøre
opmærksom at efter en undtagelse fra lægemiddelloven, kræves der ikke dokumentation for produktets effekt.     

bjerager skrev:

At folk ofte oplever, at det ikke nødvendigvis er det dyerste produkt, som er det bedste er interessant. Jeg har et bud på
hvorfor: Folk der beskæftiger sig meget med hifi er vant til at det ikke altid er de dyreste produkter, som er de bedste.
derfor forventer de faktisk, at nogen af de dyre vil falde igennem. Men det gør da, at det er værd at se nærmere på, hvilket
gør det endun mere utroligt, at sagen ikke er blevet undersøgt grundigt endnu.

At nogen gemmer deres dyre kabler bag forhæng, eller at nogen oplever dem som værende stive og uhåndterlige ser jeg
ikke som stående i et modsætningsforhold til min påstand om udseendets betydning for valg af produkt. Men måske skulle
jeg udvidde begrebet - istedet for at tale om udseende vil jeg derfor tale om "lækkerheds-værdi". Et apparat/genstand inden
for hifi-verden udstråler en høj "lækkerheds-værdi", hvis det enten er dyrt, er lavet af eksotiske materialer, er sjældent,
kræver en entusiasts tålmodighed og indsats at have med at gøre eller ser godt ud.

Sq ikke når anlægget står i stuen og helst ikke skal koste for meget på smykkekontoen til konen Misforstå mig ikke -
for mig betyder udseendet en masse, det gælder bare ikke rigtig kabler. Dels fordi man ikke rigtig kan se dem, sådan som
mit anlæg står, dels fordi at dem man kan se, nemlig netkablerne, ikke er pæne.   
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Hvis en stikdåse sælges til 18kkr, kunne det være interessant at søge efter evt. patentansøgninger - for enten
er der original, patenterbar teknologi indeni, eller osse meget dyre materialer (guld, platin) - eller osse er det

F U P
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

amorte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Jeg er da ikke i tvivl om at jeg kan forbedre mit anlæg ved at investere flere penge i det - gir' du?

[/QUOTE]

Jeg gi´r gerne velmenende råd til, hvordan du forbedrer sit anlæg, omend du nok vil synes jeg går radikalt til værks

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

bjerager skrev:
janils skrev:

Her har du beviset Bjerager!

men den er jo ikke lyserød - den er vel nærmest cyan

Eller skal vi sige magenta..?? 

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Januar 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
bjerager skrev:
janils skrev:

Her har du beviset Bjerager!

men den er jo ikke lyserød - den er vel nærmest cyan

Eller skal vi sige magenta..?? 

Mvh.
Niels

Hvad ved jeg, jeg er farveblind....

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Januar 2010 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Om ikke andet, så har min indsats her skaffet mig ros af Poul oppe nordfra - tænk at man skulle opleve det...

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

bjerager skrev:
Om ikke andet, så har min indsats her skaffet mig ros af Poul oppe nordfra - tænk at man skulle opleve det...

Herfra

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 7
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes