Forfatter |
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 09 September 2010 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan nogle anbefale et program til at rippe blu ray..?
Jeg har købt DVDFab, men hvis jeg går ind i deres bluray ripper, så får jeg kun lov til at konverterer til forskellige formater eks. WMA-10, AVI, MKV i H.264 hvor jeg kan vælge en opløsning op til 1080i. programmet tilbyder at lave en klon, men det hvis man vil brænde en disk, jeg vil have den ned på hard disken, og her skal man konvertere.
Hvis jeg benytter en af disse, kan jeg se at blu ray rippet er blevet reduceret til lidt over 2 GB og ikke de ca. 25 GB disken oftest fylder.
Jeg søger et program, hvor jeg kan bevare den fylde opløsning, og vælge eks. DTShd, eller DD.
Hvis dette ikke lade sig gøre, hvilket rip er den med bedst kvalitet.?
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|
tossi Branchemedlem

Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S
Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 501
|
Sendt: 09 September 2010 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilket format ønsker du det i? For bruger selv DVDfab og ripper direkte i M2TS fuld HD(hvis filmen er det) og kan vælge hvilket lydspor jeg vil have med når jeg ripper
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 09 September 2010 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
tossi skrev:
hvilket format ønsker du det i? For bruger selv DVDfab og ripper direkte i M2TS fuld HD(hvis filmen er det) og kan vælge hvilket lydspor jeg vil have med når jeg ripper |
|
|
jeg faktisk ligeglad med format, bare jeg bevare original kvalitet, jeg prøver lige M2TS.. __________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|
tossi Branchemedlem

|
Sendt: 09 September 2010 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg bruger M2TS på min pocorn hour og det er i fuld original kvalitet og her kan du jo tage alt unødigt fra som lydspor undertekster osv.
M2TS skulle også kunne spilles i langt de fleste medie centre
|
Til top |
|
|
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
Sendt: 09 September 2010 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 09 September 2010 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger DVDfab og ligger lige nu ned som ISo, kører med C-200 der kører fint med afspilning BR ISO, men har også tidligere rippet i BR folder struktur, uden komprimering med DVDfab. Sidder ikke hjemme så jeg kan se hvad det hedder, men mulighederne er der!
|
Til top |
|
|
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
Sendt: 09 September 2010 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benyt AnyDVD HD til at rippe skiven.
Herefter kan du konvertere rippet til en iso fil, mounte og afspille med en gammel version af powerdvd 7.3.
Alternativt kan du afspille .m2ts filerne direkte i MPC-HC - det er dog noget rod med visse skiver og virker kun med DTS
kernen i DTS-HD.
Jeg konverterer alle mine blu-ray til MKV med originalt videospor og lyden til FLAC. Det virker rigtig godt.
Du kan se hvordan ved at følge linket i min signatur.
|
Til top |
|
|
tossi Branchemedlem

|
Sendt: 09 September 2010 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du vil rippe i iso går du ind under blu-ray copy og vælger enten full disk eller main movie oppe under target tykker på den den knap lige ved siden af vælg folder, den liger en cd foran et word document og den lader dig gemme den som ISO fil, hvis du heller vil bruge det end M2TS.
Du kan også gemme den med fuld folder struktur så tykker du bare på folderen under target også vælger hvor den skal gemmes.
|
Til top |
|
|
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
Sendt: 09 September 2010 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd skrev:
Benyt AnyDVD HD til at rippe skiven.
Herefter kan du konvertere rippet til en iso fil, mounte og afspille med en gammel version af powerdvd 7.3.
Alternativt kan du afspille .m2ts filerne direkte i MPC-HC - det er dog noget rod med visse skiver og virker kun med DTS
kernen i DTS-HD.
Jeg konverterer alle mine blu-ray til MKV med originalt videospor og lyden til FLAC. Det virker rigtig godt.
Du kan se hvordan ved at følge linket i min signatur. |
|
|
hvad med bare at bruge magiciso og gør det i et hug. link og youtube .foresten jeg bruger en WDHD live til at afspille mine blu-ray film fra en extern hd. super billede og især lyd link
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 09 September 2010 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har selv brugt dvdtab og den kune fin rippe 1 : 1 ,,,,dog har jeg altid kun rippet selve film og lyd spor for at spare på plads ....
|
tossi Branchemedlem

|
Sendt: 09 September 2010 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
når han nu har købt DVDfab er det jo ligeså smart at han bruger det, når det nu også kan de ting han gerne vil:)
|
Til top |
|
|
haspalm Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg prøvet magiciso til at lave et par iso'er, men når jeg prøver at aktivere iso'en når jeg ikke længere end menuen på dvd'en - så lukker afspilleren og jeg kan starte forfra.
Har I noget bud på hvad der kan være sket?
|
Til top |
|
|
mindburst Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 31 December 2010 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brugt AnyDVD HD til formålet og muxet indholdet ind i en .mkv fil, det virker sgu ret godt, også med undertekster osv :)
__________________ Mvh Mindburst
|
Til top |
|
|