Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 18:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Problemer med HDMI lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Efter lidt driver opdateringer har jeg endeligt fået lyd ud af mit mediecenter (Eeebox 1501 med win7).

Filmstriben og Foobar fungerere fint. Der er lyd og den kan skrues op og ned.

DVD via windows mediecenter er også med lyd, men med fast niveau. Der sker inter når jeg skruer op/ned eller muter.

Sidste problem. SPDIF fungerer ikke samtidig med HDMI lyd. Dette er et stort problem, da medicenterert også er lydkilde via spdif til stereoanlægget. Jeg vil helst ikke skulle ind i en menu for at slå HDMI lyd fra og til, for at få spdif til at virke.

Jeg har hørt rygter om at det kan løses ved at tage lyden ud via USB, men jeg vil helst ikke gå denne vej.

Håber der er mindst en der kan hjælpe.

EDIT; Grafikkort er Nvidia ion

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 10 Februar 2011 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Slet ingen hjælp?

Især den manglende volumenfunktion forstår jeg ikke.

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 10 Februar 2011 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

En ny driver lå klar idag, og det løste problemet med volumen troede jeg. På den første DVD kunne jeg bruge volumen
(postmand Per) men satte så X-men på og her kan jeg ikke styre volumen

I lydkortets enhedshåndtering kan jeg tillade at et program vælger SPDIF fremfor alle andre (kan også gøres med HDMI). I
foobar kan jeg så vælge at programmet kun skal bruge spdif og så kan jeg bruge spdif og hdmi samtidig

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 10 Februar 2011 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Nu virker det igen efter genstart også på x-men, håber det er mere stabilt end jeg har set indtil nu

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 11 Februar 2011 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Jeg bliver ved med at spørge og svare mig selv

Her er muligvis en løsning

http://www.hack7mc.com/2010/08/switch-audio-output-devices-w ith-audio-renderer-updater.html

Det er et plug-in til mediacenter hvor jeg kan vælge HDMI kun til mediacenter. Så kan jeg sætte SPDIF som default, Når mediacenter starter vil HDMI blive anvendt og deaktiveres igen når mediacenter lukkes.

Nu mangler jeg blot at kunne gøre noget lignende med e nwebbrowser, men det er nok ikke så ligetil. Andre i hjemmet skal blot meget nemt kunne switche melle spdif og hdmi lyd. Dvs. når man vil se musik eller andet fra nettet på TV'et, så vælges HDMI, og hvis TV er slukket så vælges SPDIF.

Jeg tror dette plugin måske er løsningen

http://channel9.msdn.com/Blogs/coolstuff/TV-Friendly-Web-Bro wser-Kylo-Gets-Media-Center-Plugin

Her må være mange andre der bruger mediecenter som jeg gør? I har ingen problemer, eller switcher i blot i audio settings? Da hele familien gerne skulle kunne bruge det, skal det være plug and play.

Duckmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Februar 2011 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Skal selv igang med at rode med præcis dette problem på mit nye Asrock media center. Skal nok skrive hvis jeg finder en "nem" løsning :)

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 11 Februar 2011 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Duckmann skrev:
Skal selv igang med at rode med præcis dette problem på mit nye Asrock media center. Skal nok skrive hvis jeg finder en "nem" løsning :)

Det ville være dejligt. Der er nogle som laver hotkey makroer, som som regel virker. Det med som regel dur ikke hvis jeg ikke er hjemme, og de små skal se Postmand Per. Det skal virke hver gang. Så jeg hælde lige nu til løsninger hvor det gøres i softwaren. Dvs. Foobar2000 tvinges til SPDIF, Generelle windows ting som browser og andet software bruger også SPDIF, Medie Center tvinges til HDMI og der installeres en browser i media center som er TV venlig og dermed får jeg også youtube mv. over HDMI fra media center og SPDIF når normal browser vælges.

Problemet kommer muligvis med filmstriben og måske Voddler, som sikkert ikke virker i media center browseren.

Den nemmeste løsning vill være simultan HDMI og SPDIF, men den løsning ser ikke ud til at være muligt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes