Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2025 | 00:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: bedste cd-lyd på bluray afspillere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Leon Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 April 2011 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Mange tak for alle svarene

Synes det lyder ganske spændende omkring spa 22 angående dac'en og måske tænke i andre baner.

Mr Hviid... Jeg har faktisk kigget lidt på de Sony modeller, hvis det nu også skulle have en mindre betydning med cd-lyden. Det
eneste jeg er bange for ved en bluray afspiller til 1500 kr. er hvorvidt film lyden nu også er helt i top? Eller er dette fuldstændig
ligemeget så snart den bliver tilkoblet via hdmi?
Til top Vis Leon Olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leon Olsen

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 April 2011 kl. 02:34 | IP-adresse registreret  

Leon Olsen skrev:
Mange tak for alle svarene

Synes det lyder ganske spændende omkring spa 22 angående dac'en og måske tænke i andre baner.

Mr Hviid... Jeg har faktisk kigget lidt på de Sony modeller, hvis det nu også skulle have en mindre betydning med cd-lyden. Det
eneste jeg er bange for ved en bluray afspiller til 1500 kr. er hvorvidt film lyden nu også er helt i top? Eller er dette fuldstændig
ligemeget så snart den bliver tilkoblet via hdmi?

Billedkvaliteten og filmlyden er helt i top hos Sony hvis du sammenligner med hvad konkurrenterne tilbyder i samme prisklasse. Der burde snart også dukke nogle reviews op på deres nye BDP-x80 serie af afspillere....
Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 03 April 2011 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Ikke for at tale ned til OPPO men den billigeste rega CD-afspiller gennempryglede den nye oppo på CD-siden da jeg lyttede den i TC fornylig.

Jeg kender ingen multimaskiner der kan hamle op med en disideret CD-afspiller, med mindre man virkelig kommer op i den dyre ende, det er min erfaring.

HIlsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 April 2011 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Ikke for at tale ned til OPPO men den billigeste rega CD-afspiller gennempryglede den nye oppo på CD-
siden da jeg lyttede den i TC fornylig.

Jeg kender ingen multimaskiner der kan hamle op med en disideret CD-afspiller, med mindre man virkelig kommer op i den
dyre ende, det er min erfaring.

HIlsen Jonas Bojer

Hvad var det for en oppo du var nede at hører, bdp-93 eller den helt nye bdp-95?
Bdp-95 skulle være ret god på lyd siden, pga. den er udstyret med Sabre32 dac.
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 April 2011 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Hej Leon

Jeg holder stadig fast i at du skal beholde din Marantz og så købe en billig Sony bluray.. Som du kan se i de andre indlæg, så er der bred enighed om at deciderede cd-afspillere er bedre, men mindre du smider boxen efter en dyr blu-ray, og så har du jo ikke fået mere råd til den Primare anyways.. Jeg mener ikke at en Sony kan afløse din cd-afspiller, heller ikke selvom der sidder en god dac i den nye Primare.. Min erfaring er i hvert fald at Sony er lidt skingre i lyden - også ved digital ud.. Tror det var en bd-p370 jeg testede op imod en Airport Express med lossless, og der fik Sony'en i hvert fald stryg.. Skulle Sony'en mod forventning leve op til dine krav, så kan du jo sælge Marantz'en efter den sammenligning og så både have ro i sjælen og penge i banken...

Det med loade-tiden kommer jo af at kombimaskinerne først skal bestemme hvilken type skive det er den skal til at læse, hvor cd-afspilleren godt ved på forhånd hvilken type skive der kommer ind med skuffen...

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Leon Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2008
Sendt: 03 April 2011 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Efter at have hørt denon 1611 hos hifiklubben, må jeg erkende at cd-lyden er utilstrækkelig. Derfor kan det vidst bedst betale sig at beholde
Marantzen. Jeg har ligeledes lånt hørt og set på Sony bdp s370, og den gør det rigtig godt med billede og lyd til film, så den køber jeg. Koster også
kun 1300 kr.

Nu skal der bare spares op til Primare spa 22 :-) mange tak for alle svarene herinde. Det har været en stor hjælp!

Til top Vis Leon Olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leon Olsen

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Sendt: 07 April 2011 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Leon Olsen skrev:
Efter at have hørt denon 1611 hos hifiklubben, må jeg erkende at cd-lyden er utilstrækkelig. Derfor kan det vidst bedst betale sig at beholde
Marantzen. Jeg har ligeledes lånt hørt og set på Sony bdp s370, og den gør det rigtig godt med billede og lyd til film, så den køber jeg. Koster også
kun 1300 kr.

Nu skal der bare spares op til Primare spa 22 :-) mange tak for alle svarene herinde. Det har været en stor hjælp!

Jeg tror du har gjort et rigtig godt valg. Prisen taget i betragtning får du en ganske habil CD- og Blu-Ray/DVD afspiller.

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

reippuert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Er der slet ingen der er faldet over Yamaha's BD-S1067/BD-A1000?

Den er basseret på samme platform som cambridge og Oppo. Jvf de franske, tyske og engelske fora jeg er faldet over samt
en enkelt fransk test skulle den have samme dac men med anderledes optimerede filtre og bedre analoge linietrin samt
Ymahas egen optimerede scaler. filtrene i DAC'en skulle iøvrigt kunne hitte ud af at sendelave DSP->PCM i 176Khz mod oppo
og cambridge's 88Khz såfremt man bruge HDMI. Aka væstenlig bedre lyd.
Regionsfrie mod's er jeg dog ikke stødt på.

Den billigere afløser BD-A1010 skulle være samme afspiller med uden den dedikerede scaler og dermed blot nøjes med
scalleren i mediatek chipsættet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes