Forfatter |
|
Nicotin Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hifi4all,
Min ellers dejlige kæreste flyttede idag mine standerhøjttalere med det resultat, at hun fik trykket støvhætten ind på diskanten. Hætten er i et blødt stof, og vil sagtens kunne holde til at blive hevet ud igen, spørgsmålet er bare hvordan det gøres bedst.
Mvh
Søren
|
Til top |
|
|
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da uheldigt Men det kan sikkert ordnes. Men man skal være meget forsigtig. Jeg har en enkelt gang reddet en enhed med et stykke tape. Sæt tapen forsigtigt på, hold igen på domens kant, så ikke svingspolen tager skade. Prøv så forsigtigt at trække domen ud igen. Lad være med at bruge en støvsuger!
held og lykke!
mvh
|
Til top |
|
|
Kim2004 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 229
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gøres nok bedst med tape (en tape som ikke efterlader klister på membranen og ikke er alt for kraftig). Jeg har selv gjort det med en mellemtone på mine Dali 850 og brugte gaffatape. Jeg prøvede også med støvsugeren, men det virkede ikke. Du skal sørge for, at tapen kommer ned i bulen, så den kan få ordentligt fast. Riv derefter langsomt tapen af. Hvis du er god og membranen ikke har fået for mange tæsk, kan du få den til at se ud som før bulen.
Mvh. Kim
|
Til top |
|
|
mops Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 177
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har reddet en dome på samme måde som "Fremmede" beskriver. Men tapen du bruger skal ikke være super-klæbende som f.eks Gaffatape. Malertape virker ganske udmærket og efterlader ingen spor på domen. Støvsuger-tricket bør kun bruges til bas-enheder.
Held og lykke med operationen.
mvh Lars
__________________ Man er klog når man ved, hvad det er man ikke ved noget om. (P. Krebs)
|
Til top |
|
|
mich1352 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde en ven der var ude for samme problem, og må sige det synd for dig  Vi gjorde det med en støvsuger hvor vi kunne regulere sugeevnen, og det gik rigtigt godt, idag ser den ud som ny
|
Til top |
|
|
Nicotin Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 22 Maj 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle,
Nå så fik jeg jo endelig prøvet trikket med tapen. Jeg brugte noget helt normalt stykke "kontor" tape, hvor jeg lige havde klistret til et rent cd medie et par gange først så jeg var sikker på, at den ikke hev for hårdt i membranen. Efter lidt kæmpen frem og tilbage er resultatet blevet ret ok. Jeg kan ikke høre der er sket skade på lyden, og det kan næsten ikke ses på domen. Så rigtigt mange tak for jeres hjælp herinde. 
Mvh
Søren
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 22 Maj 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som andre er inde på kan tape være en god ting, dur det ikke kan du også gøre som jeg, da jeg var ude for det, brugte min støvsuger, men det skal gøres MED FORSIGTIGHED!
|
Til top |
|
|