Forfatter |
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har problemer med at jeg ikke kan få min nye PS3 Slim tilsluttet mit trådløse netværk. Den kan sagtens finde netværket når jeg søger efter det. Derefter indtaster jeg min kode osv. Når PS3 skal modtage en IP-adresse, melder den simpelthen fejl.
Jeg har netværk hos Stofa. Vi har 2 computere tilsluttet trådløst, og det kører rimeligt stabilt. Jeg har snakket med Stofa, og ifølge dem er alt korrekt opsat. Der er "Allways On" på.
Nogle som har oplevet noget lignende, eller evt. har en løsning på problemet?
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken router har du?
Ps3, gir den ikke en fejlkode, på hvorfor den ikke kan? Hvad står der i den?
Den er i besiddelse af en række muligheder i netværksindstillinger, der skal være slået enten fra eller til afhængig af din router, og krypteringen skal stemme overens med routerens. Gør de det?
http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/setti ngs/connectadvance.html
Derudover mener jeg , at der var et problem med stofa's router, hvor jeg skulle slå et eller andet fra i den, før det kørte
Hvis du sætter den direkte i routeren med kabel, virker den så? __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
Hvilken router har du? Min Router hedder Scientific Atlante 2320. Den fulgte med mit Stofa abonnement.
Ps3, gir den ikke en fejlkode, på hvorfor den ikke kan? Hvad står der i den? Nej. Den skriver at den ikke modtager en ip-adresse. Ordret: "Der er time-out i forsøget på forespørgsel på at modtage IP adresse. WEP-nøglen, du indtastede, er måske forkert." Koden er trippeltjekket og er korrekt.
Under "status på netværk" fremkommer en IP adresse efter lidt tid. Under IP adressen står der dog (kun privat netværk)
Den er i besiddelse af en række muligheder i netværksindstillinger, der skal være slået enten fra eller til afhængig af din router, og krypteringen skal stemme overens med routerens. Gør de det? Det gør de. Routeren kan kun køre med WEP kryptering, og det vælger jeg selvfølgelig i PS3. Sat op fuldstændig efter guiden nedenfor.
http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/setti ngs/connectadvance.html
Derudover mener jeg , at der var et problem med stofa's router, hvor jeg skulle slå et eller andet fra i den, før det kørte. Ja, det har jeg også hørt noget om. Det skulle dreje sig om at den skulle sættes til "Always On. Det er den gjord på den rigtige MAC adresse.
Hvis du sætter den direkte i routeren med kabel, virker den så? Har ikke lige et langt netkabel ved hånden så det er ikke prøvet, desværre.
|
|
|
Har googlet i et par timer. Jeg er vist ikke den eneste med dette problem. Men desværre ligger løsningen ikke lige til højrebenet.__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
jacobjron Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benytter du æ, ø, eller å i enten SSId eller pass?
Havde samme problem med min Airport Express og PS3, indtil jeg fjernede æ i SSID, nu kører det.
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jacobjron skrev:
Benytter du æ, ø, eller å i enten SSId eller pass?
Havde samme problem med min Airport Express og PS3, indtil jeg fjernede æ i SSID, nu kører det. |
|
|
Det har jeg også tjekket. Der er hverken æ, ø eller å i det ene eller det andet.
Har chattet med Stofa support i 1 times tid. De kunne ikke løse problemet.
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg ser indstillingerne ser det sådan her ud:  Siden billedet er taget er kanalen dog sat over på 11 istedet for. Det giver signalstyrke på 100%. Men problemet er der stadig.
|
Til top |
|
|
jacobjron Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er den mærkeligste interne IP jeg har set, samtidig med at hvis routeren kun har WEP må den være godt gammel (En hurtig
google søgning finde en manual fra 2006).
Mit første bud på være at få PS3'eren opdateret, da det kan være fikset i en firmware opdatering. Du burde kunne finde den nyeste
version.
Hvis du har gjort det, eller det ikke virker, har du så mulighed for at tilslutte eget udstyr?
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jacobjron skrev:
Det er den mærkeligste interne IP jeg har set, samtidig med at hvis routeren kun har WEP må den være godt gammel (En hurtig
google søgning finde en manual fra 2006).
Mit første bud på være at få PS3'eren opdateret, da det kan være fikset i en firmware opdatering. Du burde kunne finde den nyeste
version.
Hvis du har gjort det, eller det ikke virker, har du så mulighed for at tilslutte eget udstyr? |
|
|
Jeg har opdateret den til (en af de) nyeste firmwares da det lå på et spil jeg har købt. Routeren er sådan en man lejer hos Stofa, og jeg har haft den siden 2008. Hvad mener du med eget udstyr? __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
jacobjron Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den aller nyeste kan du finde på playstation hjemmeside, mener det er inde på playstation blog.
Med eget udstyr mener jeg egen router eller lignende, det tillader nogle routere uden ændringer, og vi kunne så f.eks. bruge din airport
express til at se om den ville connecte...
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jacobjron skrev:
Den aller nyeste kan du finde på playstation hjemmeside, mener det er inde på playstation blog.
Med eget udstyr mener jeg egen router eller lignende, det tillader nogle routere uden ændringer, og vi kunne så f.eks. bruge din airport
express til at se om den ville connecte...
|
|
|
Prøver lige at tjekke efter den firmware. Ahh. Sådan. Det ved jeg faktisk ikke. Ved ikke hvordan den sættes til.   Den kører på sit eget selvstændige netværk som en ven har sat op. Begge bærbare computere herhjemme kører trådløst uden problemer. __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
jacobjron Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes. Det er den jeg er ved at downloade  __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
jacobjron Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Awesome.
Tænkte lige: Hvis updaten ikke virker, kunne man forsøge at slå krypteringen på WiFi fra, og se om den så ville hoppe på. Det ved jeg
dog ikke om det er noget du har adgang til selv?
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jacobjron skrev:
Awesome.
Tænkte lige: Hvis updaten ikke virker, kunne man forsøge at slå krypteringen på WiFi fra, og se om den så ville hoppe på. Det ved jeg
dog ikke om det er noget du har adgang til selv? |
|
|
Det mener jeg at den flinke Stofa-dame sagde at jeg ikke havde, for at undgå fejl 40 fra kunder. __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
jacobjron Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
jacobjron skrev:
Awesome.
Tænkte lige: Hvis updaten ikke virker, kunne man forsøge at slå krypteringen på WiFi fra, og se om den så ville hoppe på. Det ved
jeg
|
|
Det mener jeg at den flinke Stofa-dame sagde at jeg ikke havde, for at
undgå fejl 40 fra kunder. |
|
|
Fjollet. Godt nok er fejl 40 en af de mest hyppige fejl kilder, men det betyder da ikke at man nødvendigvis skal begrænse afgangen
til et produkt man enten er tvunget til at have, og/eller betaler for. Skal nok stoppe min rant nu
Anyways så må test mulighederne være:
Opdatere PS3
Forsøg kablet til router
Forsøg med egen router (hvis muligt)
Forsøge uden kryptering, for tests skyld
Umiddelbart så ligger problemet jo i forhandlingen mellem router og PS3, formentlig routerens skyld hvis jeg ellers kender PS3'eren
korrekt.
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jacobjron skrev:
thuekay skrev:
jacobjron skrev:
Awesome.
Tænkte lige: Hvis updaten ikke virker, kunne man forsøge at slå krypteringen på WiFi fra, og se om den så ville hoppe på. Det ved
jeg
|
|
Det mener jeg at den flinke Stofa-dame sagde at jeg ikke havde, for at
undgå fejl 40 fra kunder. |
|
|
Fjollet. Godt nok er fejl 40 en af de mest hyppige fejl kilder, men det betyder da ikke at man nødvendigvis skal begrænse afgangen
til et produkt man enten er tvunget til at have, og/eller betaler for. Skal nok stoppe min rant nu
Anyways så må test mulighederne være:
Opdatere PS3
Forsøg kablet til router
Forsøg med egen router (hvis muligt)
Forsøge uden kryptering, for tests skyld
Umiddelbart så ligger problemet jo i forhandlingen mellem router og PS3, formentlig routerens skyld hvis jeg ellers kender PS3'eren
korrekt. |
|
|
Jeg tror også det er et problem med routeren. PS3´eren opdaterer nu. Krydser fingrer, men tror ikke rigtig på det  __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først troede jeg at opdateringen havde ordnet det da det hele umiddelbart så rigtigt ud. Der stod IP adresse osv men desværre... Dette melder den når man tester forbindelsen.  Og efter testen er jeg tilbage til denne skærm. Ingen hul igennem på netværket. 
|
Til top |
|
|
jacobjron Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2011 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Melder den noget om NAT tilstand?
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2011 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jacobjron skrev:
Melder den noget om NAT tilstand? |
|
|
Nix. Og i stedet for IP Adresse: Automatisk Skriver den igen IP Adresse: 169.254.215.39 (kun privat netværk) __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
jacobjron Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2011 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Møg
Til listen længere oppe kan også tilføjes, at man kan forsøge at aktivere UPnP hvis routeren har muligheden, det kan tit være en
afhjælpning.
Har ikke mere lige nu, og desværre ikke så meget du selv kan prøve desværre. Sover lige på det, og holder øje med tråden :)
|
Til top |
|
|