Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 16:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: PS3 vs. Mac vs. desk BR-afspiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JIxE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Jeg står overfor, at skulle vælge blu-ray-afspiller til mit fjernsyn - et Panasonic TX-P50VT20E. Jeg har selv tre forslag i tankerne, som jeg gerne vil høre jeres kritikpunkter ved:

1.
En PlayStation 3 Slim. Det er billigt (2.500 kr.) og jeg får også en spillekonsol for pengene - ikke at jeg regner med at komme til at bruge den del noget særligt dog. Jeg er dog lidt bange for blæserstøj?

2.
En Mac Mini ved mit TV og et blu-ray-drev i min server, og så streame filmen over til Minien. Det er så en rimelig dyr løsning (ca. 6.000 kr.), og jeg ved ikke hvor godt billedet egentlig vil blive på den måde?

3.
En rigtig Blu-Ray-afspiller. Her har jeg lidt kig på en Denon DBP-1611UD eller en Cambridge 650BD, begge fra hifi-klubben. De koster omkring 3.500 kr.

Det som blandt andet ligger mig på sinde er, hvordan billedet egentlig er ved visning af almindelige dvd-film? Altså deres opskalering. Og om forskellen i pris retfærdiggør produktet? Det skal siges, at jeg ikke er typen som vil betale særligt meget ekstra for at få en marginal bedre oplevelse, men jeg vil på den anden side heller ikke tage til takke med et hakkende eller grumset billede på skærmen - hverken under afspilning af BR eller DVD.

Jeg er klar over, at PS3'eren har nogle begrænsninger i at enten sende 3D-billede eller lossless lyd ud gennem HDMi - det generer mig ikke, da jeg er fint tilfreds med gammeldaws DTS :-)
Til top Vis JIxE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JIxE

DavidHimself
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2010
Lokalitet: København
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun sammenligne ps3'eren vs. "alm" blu ray afspillere (dog ikke liiiige de modeller du nævner).

Billedetmæssigt på dvd/blu ray følger ps3'eren med (og overgår nogle gange) de fleste blu rays. Jeg bruger selv en ps3 som afspiller, da den også kan bruges som streamer over netværket. Jeg sidder cirka 3 meter væk, og har intet problem med blæsestøjen. Man kan høre den når der bliver helt stille i stuen.
Til top Vis DavidHimself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DavidHimself

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke streamingløsningen vil være nogen succes.

Hvad angår rå billedekvalitet, så gengiver PS3'en BD "korrekt". Det vil sige at det ikke kan blive bedre, og den følger således
enhver dedikeret BD-afspiller.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

mortenstryhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Cambridge Audio 650BD stående og jeg er dybt imponeret over den kvalitet billedet er på min Panasonic TX-P42V20-skærm, så den kombination er i hvert fald superb :) Ligeledes er lyddekoderen også rigtig god (jeg har heller ikke nymodens receiver med HDMI og bruger analog kabler mellem Blu Ray og receiver).

Såfremt du vil helgardere sig mht. 3D, så mener jeg ikke at 650BD'eren kan tage 3D, men det kan 1611UD'eren.

Til top Vis mortenstryhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenstryhn Besøg mortenstryhn's Websted

JIxE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2011 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Okay, så i forhold til bluray, vil PS3'ern være fuldt på højde med enhver anden bluray-afspiller? Hvordan så med DVD-opskalering? Er der stor forskel i hvordan en dyr(ere) dedikeret BD-afspiller håndterer dette i forhold til en PS3?

Lige et tillægsspørgsmål: Hvis en BD har lys i DTS HD MA-format eller Dolby TrueHD, er det så rigtigt forstået, at faktisk ligger der ét spor alm. DTS og så et spor med en masse tillægsinformation, som så bliver samlet af afspilleren til det endelige HD lydsignal? Så at det også er muligt at trække kun DTS-sporet ud fra afspilleren? Min dekoder kan nemlig kun dekode op til DTS 96/24 :-)

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Afspillerne kan dekode HD lydformaterne og videresende det som PCM lyd.
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron

JIxE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2011 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Hvad mister man ved sådan en konvertering? :-) er der stadig 6 kanaler (eller hvad man nu lagde ud med)?

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Du skulle ikke miste noget, da det hele er digitalt.
Nogle mener dog at kunne høre forskel på om det er afspiller eller receiver der dekoder.
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

JIxE skrev:
Okay, så i forhold til bluray, vil PS3'ern være fuldt på højde med enhver anden bluray-afspiller? Hvordan så
med DVD-opskalering? Er der stor forskel i hvordan en dyr(ere) dedikeret BD-afspiller håndterer dette i forhold til en PS3?

Lige et tillægsspørgsmål: Hvis en BD har lys i DTS HD MA-format eller Dolby TrueHD, er det så rigtigt forstået, at faktisk ligger
der ét spor alm. DTS og så et spor med en masse tillægsinformation, som så bliver samlet af afspilleren til det endelige HD
lydsignal? Så at det også er muligt at trække kun DTS-sporet ud fra afspilleren? Min dekoder kan nemlig kun dekode op til DTS
96/24 :-)

DVD opskalering er en lidt anden sag, hvor PS3'en ikke performer vanvittigt godt.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes