Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 17:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Beogram 1700 problem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jesperben
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juli 2014
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Hej

Håber nogen kan hjælpe mig med dette problem.

Jeg har en gammel Beogram 1700, som i hvert fald på et tidspunkt inden for det seneste år har fungeret fint.

Nu har jeg et problem, og jeg formoder, at det skyldes indstillingen af nåletrykket. Uanset hvordan jeg forsøger at indstille
trykket, lyder det som om, trykket er for lavt. Hvis jeg skruer meget den ene vej glider pickuppen hen over pladen - det
samme sker, hvis jeg drejer meget den anden vej - blot glide pickuppen i modsat retning. Selv når jeg får tryk nok på til at
holde pickuppen i rillen, er lyden dårlig.

Måske har jeg ikke forstået, hvordan man indstiller ordentligt?
Eller kan der være et problem med grammofonen på dette punkt?
Eller er pickuppen ødelagt?

På forhånd tak for ethvert svar.

VH
Jesper, Odense
Til top Vis Jesperben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperben
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Det lyder som om at det er antiskating du drejer på og ikke nåletrykket.?
            carsten
Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Jesperben
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juli 2014
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Ja, det kan jeg egentlig godt se, nu da du nævner det.

Jeg drejer på den sorte "kontravægt", der er på den bageste ende af armen. Her er også en skala fra 0-9. Jeg gik ud fra, at det
var nåletrykket.

Hvis det er anti-skating, hvor stiller jeg så nåletryk?

(Jeg er godt klar over, at det er begynder-spørgsmål...)
Til top Vis Jesperben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperben
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Sorry, kan se at den har automatisk indstilling af antiskating. Prøv at nulstille armen så den svæver vandret og sæt så nåletrykket til 1,5gr. Kan du se om diamanten er intakt.?
        carsten
Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Jesperben
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juli 2014
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen.

Jeg har forsøgt at gøre, som du beskrev, men den lyder stadig meget dårligt.

Når jeg bruger lup, kan jeg se, at der sidder "noget" på pickuppens metal, men jeg er ikke erfaren nok til at se, om det faktisk
er diamanten.
Til top Vis Jesperben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperben
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Diamanten er den lille "trekant" som sidder for enden af nålefanen og hvis den mangler har du ingen lyd, men du skriver at den stadig lyder dårlig så den må jo være der. Har du prøvet at rense den med isopropylalkohol. måske er den beskidt.
      carsten
Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Hvis det ikke hjælper kan jeg ikke hjælpe dig yderligere, men prøv at spørge den bruger der hedder Jan Stevns eller Boydk, de ved ALT.
     carsten
Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Det kan evt også være liftens silicone fedt (rettet), der er tørret ud, så armen ikke vil sænke sig helt i rillen, så nåletrykket er lavt lige meget hvad du gør med kontravægten. Prøv se om liftens flade slipper armen, så der er luft i mellem arm og lift.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
j_mil
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Marts 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 30 Juli 2014 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

prøv at pille pladetallerkenen og se om pickup'en sænker under dennes niveau hvis Ja er det nok ikke liften det er gal, mit
gæt er pickup'en men det kan man jo næsten kun finde ud ved at låne en anden.
Til top Vis j_mil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j_mil
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 31 Juli 2014 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Det kan evt også være liftens olie, der er tørret ud, så armen ikke vil sænke sig helt i rillen, så nåletrykket er lavt lige meget hvad du gør med kontravægten. Prøv se om liftens flade slipper armen, så der er luft i mellem arm og lift.

Er absolut ikke ekspert udi Beogram 1700, men jeg vil umiddelbart tro, at armliften er smurt med silikonefedt og ikke olie? Olie er sædvanligvis for tynd at bruge i armlifte og vil ikke give en dæmpet sænkning af armen. Men silikonefedt kan også med årene blive lidt for "sticky", så det skal udskiftes.

Hvis du har eller kan låne en nåletryksvægt, så kan du tjekke, at du kan få korrekt nåletryk. Hvis du kan det (og armen går helt fri af armliften), så er mit gæt, at din PU er afgået temmelig meget ved døden

Det er og bliver dog et gæt, når jeg sådan skal fjerndiagnosticere (og i øvrigt som sagt ikke kender 1700'eren så godt).
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 31 Juli 2014 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

 Du har da ret i at det ikke er olie , det fik jeg blot skrevet. Det er selvfølgelig en fedt af en type.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 31 Juli 2014 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Du har da ret i det ikke er olie, det fik jeg blot skrevet. Det er selvfølgelig en fedt af en type.


Det er hverken fedt eller olie - det er tyktflydende silicone :)   (i branchen kaldet abesnot)

__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 31 Juli 2014 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

OK, Jan, det er så det, jeg kalder silikonefedt ... kært barn har mange navne
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 31 Juli 2014 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

......mit første indlæg er rettet lidt, i henhold til de sidste indlæg.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 August 2014 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Hej Jesperben

Download reptips/diagrammer/Beogram 1700. Her -

http://beophile.com/?page_id=8253

http://www.abo-center.dk/Abo_center_2/reptips/diagrammer/Beo gram/

NB. Jeg havde håbet på der var div. tegninger, men det er der ikke.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Jesperben
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juli 2014
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 02 August 2014 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen, det var meget venligt af jer.

Jeg måtte til et værksted. Det viste sig, at diamanten var slået af pickuppen, så der skal en anden på. Årsagen var formentlig,
at armen var for lav, og dermed har pickuppen nok stødt ind i pladen. Jeg er ikke klar over, om problemet skyldtes siliconen.

Værkstedet skal have ca. 200 kr. for at ordne problemet og 1095 for en renoveret pickup, og det har jeg sagt ja til.

VH
Jesper
Til top Vis Jesperben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperben
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes