Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 00:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Target hylde (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
truef
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 11 August 2014 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  


Kan sådan en target pladespillerhylde egentlig holde til en pladespiller som vejer 30 kilo?
Til top Vis truef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af truef
 
jøka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 391
Sendt: 11 August 2014 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart ja. Jeg brugte den for en del år siden til en pladespiller på ca. 25 kg. Jeg tror du i ligeså høj grad skal tænke på den væg den skal sidde
på.
Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2522
Sendt: 11 August 2014 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Enig, hvad type væg skal den sidde på?
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
truef
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 11 August 2014 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  


Jeg bor i gammel lejlighed - det er murstens væg med puds på
Til top Vis truef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af truef
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 11 August 2014 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Nogle moppedrenge af nogle Fischerdübel (eller tilsvarende fra anden producent) burde klare sagen. Tjek lige producentens datablade, hvad de
forskellige typer kan bære, så du ikke underdimensionerer (at overdimensionere gør nok ikke noget)

Jeg kan dog nævne, at Fischers klassiske S8-dyvel kan klare en belastning på 0,5 kiloNewton i teglsten (mursten), hvilket svarer til ca. 51 kg. Så hvis
Targethylden kan sættes op med fire S8-dyvler, så kan den teoretisk set bære ca. 200 kg ...

Så er du fremtidssikret, hvis du på et tidspunkt skulle anskaffe dig en pladespiller på 200 kg
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
truef
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 12 August 2014 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Så skal jeg forsøge at ramme mursten når jeg borer - og ikke fugerne.....den har 6 huller den Target....svært at ramme mursten på dem alle ?
Til top Vis truef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af truef
 
jøka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 391
Sendt: 12 August 2014 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

truef skrev:
Så skal jeg forsøge at ramme mursten når jeg borer - og ikke fugerne.....den har 6 huller den Target....svært at ramme mursten på
dem alle ?


Forsøg såvidt muligt at ramme mursten på de øverste da det er der det største træk vil være.
Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2522
Sendt: 12 August 2014 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Ah, så svært er det ikke, en mursten svinger mellem 55 og 60 mm i højden og en lejefuge(den vandrette ligger som oftest mellem 10-12 mm, så det
passer med en skiftegang på 200 mm eller 20 cm for lægfolk nå ja et skifte er 3 mursten høj.
God fornøjelse
Det eneste der kan bringe lidt skår i glæden er at stenene ikke er massive men mangehulssten eller endnu værre, de porøse molersten man brugte på
et tidspunkt.
Mvh.
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 12 August 2014 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Birger, det er da sædvanligvis lægfolk, der måler i cm, mens fagfolk måler i mm, ikke sandt?

Du fik vist skrevet det omvendt
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes