Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Talk 3 ht-kabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
QXi2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 23 September 2014 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg har læst lyn-testen af Talk 3 højtalerkablet, og finder dette kabel meget spændende.
Nok mest pga. prisen:-)
Er der nogen herinde der har gjort sig sine egne erfaringer med dette kabel. Og hvilke?

Mvh. Rix
Til top Vis QXi2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af QXi2

Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 September 2014 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Er lige med på en lytter....Jeg har købt kablet - desværre ligger det stadig i sin kasse og stikkene er heller ikke monteret. Er i gang med den store indvendige renovering af huset - så det må vente lidt endnu. Nok en måneds tid endnu....suk.
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas

QXi2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2014 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Slet ingen der vil komme med et indspark?
Var sikker på at mange havde købt dette kabel. Om ikke andet så bare for sjov. Efter at have læst lyn-testen her på sitet.

Dalgas - Så venter jeg da bare på at du får renoveret huset:-)

Mvh. Rix

Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Sendt: 27 September 2014 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Jamen så må jeg jo til at tage mig sammen......
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 September 2014 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

jeg skal også til at invistere i et længere kabel en mit nuværende MIT kabel, og netop prisen på dette kabel og mikkels test af det, skærper min nysgerighed. måske man bare skulle købe det.

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

bogie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 September 2014 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

I kan roligt høre efter det Mikkel skriver i testen, jeg købte kablet da jeg havde læst testen, jeg skulle da lige prøve, jeg havde VDH Inspiration i forvejen
og var ellers godt tilfreds, men VDH er lagt til side efter Talk 3 kom på, det er fantastisk og så til de penge.
Til top Vis bogie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bogie

Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Sendt: 27 September 2014 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Hej,
Jeg har anvendt Talk 3 kablet som intern i mine DTQWT-12 T35 og jeg er ganske godt tilfreds, Dog er kablet lidt stift i det.
Se projektet her http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=100197

Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Sendt: 28 September 2014 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Det kan blive spændende at følge dette. Jeg følger lige med og overvejer også at købe kablet nu.

Bogie har i hvert fald inspireret
Til top Vis Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pedersen

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 28 September 2014 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

der er aldrig noger forgjort til den pris.....da er det vel bare at købe med de få meter der normalt skal til, mange poster mange flere penge i denne hobby og får ikke det resultat de måtte ønske.....

velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 September 2014 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Har købt...vender tilbage efter tests ;-)
Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 28 September 2014 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Det er god at se et "no nonsense" kable

Tænk bare hvad det ville have koste hvis man havde pakke det pænt ind og sat nogle dyre stik på

Skal helt klar også prøve dette kable
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

QXi2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2014 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Hej.

Så har jeg også købt dette "no nonsens" kablet.
Spiste rugbrød i Lørdags. Så var de penge tjent hjem igen:-D

2-mas - Glæder mig til at høre om dine oplevelser med dette kabel når postbuddet har været der.

Dalgas - Slap du bare af igen:-) Men håber da at du på et tidspunkt vil dele indtrykkene med os andre.

Søren Andersen - Hold da helt k... et seriøst projekt du har gang i der. Hjælper Talk 3 med at opfylde dit ønske ang. bas? Hørte en helikopter her i
week-enden, og tænkte på den igangværende militær øvelse. Men efter at have set dit projekt er jeg kommet i tvivl. Vi bor jo i samme landsdel. Hørte
du Pink Floyd, The Happiest Days Of Our Lives fra The Wall i fredags?:-D

Måske jeg skulle prøve at re-terminere mine 25 år gamle Audio Konsequent. Det er da billigere end at leje en trailer for at køre dem på lossepladsen;)

Mvh. Rix

Board
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2014
Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Er der nogen, der har sammenlignet Talk 3 med nogle af Chords kabler?
Mine nuværende kabler er fra, dengang Talk hed Cable Talk (modellen hedder 3.1 Bi-wire), og forretningen, hvor jeg købte dem, sagde, at det var et godt kabel, men at Chord ganske enkelt var bedre.
Jeg talte med Kurt, der sælger Talk, og han sagde, at Talk var mere behagelig og varm i diskanten og mellemtonen end Chords kabler (selvom han også godt kunne lide Chord). Det er netop diskanten, jeg tit bliver træt af på mit anlæg.
Jeg har mulighed for at sammenligne mine egne kabler med Chord i en butik, men har desværre ikke mulighed for at lytte til Talk, så jeg må ty til jeres hjælp.
Hvis det har nogen betydning, er mit anlæg Naim Nap 200 + Nac 202 samt Audiovector S3 Signature højttalere.
Til top Vis Board's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Board Besøg Board's Websted

Board
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2014
Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Hvad synes du forresten om kablet, Xirrix?
Til top Vis Board's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Board Besøg Board's Websted

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2014 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Mangler stadig stikkene..

Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Sendt: 15 Oktober 2014 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

xirrix skrev:
Hej.

Så har jeg også købt dette "no nonsens" kablet.
Spiste rugbrød i Lørdags. Så var de penge tjent hjem igen:-D

2-mas - Glæder mig til at høre om dine oplevelser med dette kabel når postbuddet har været der.

Dalgas - Slap du bare af igen:-) Men håber da at du på et tidspunkt vil dele indtrykkene med os andre.

Søren Andersen - Hold da helt k... et seriøst projekt du har gang i der. Hjælper Talk 3 med at opfylde dit ønske ang. bas? Hørte en helikopter her i
week-enden, og tænkte på den igangværende militær øvelse. Men efter at have set dit projekt er jeg kommet i tvivl. Vi bor jo i samme landsdel. Hørte
du Pink Floyd, The Happiest Days Of Our Lives fra The Wall i fredags?:-D

Måske jeg skulle prøve at re-terminere mine 25 år gamle Audio Konsequent. Det er da billigere end at leje en trailer for at køre dem på lossepladsen;)

Mvh. Rix

Pink Floyd er da af og til på, men om det lige var i Fredags kan jeg ikke huske

Jeg har selv planer om at købe Talk 3 kablet hjem (så meget at jeg har mulighed for dobbelt kabel til mellemtone/diskant delen, bruger pt. VDH Magnum.
Da jeg skal have "gain" på min Parasound ned så den passer til mine rør mono forstærker så er det meningen at Parasounden skal trække de 2 x 2 12" basser som er bag på mine DTQWT -12 T35 rør skal så trække de front monterede Bas/mellemtoner samt diskanten og vil i første omgang bruge Talk 3 kablet til rør delen.
Havde ellers tidligere planlagt VDH clearwarter som "kablet" der skulle bruges, og denne har haft meget god omtale blandt hifi folket rundt omkring, især hvor kablet er dobbelt trukket, men uanset om det er Talk 3 til 59kr /meteren eller VDH Clearwarter til 79kr /meteren så er prisen jo absolut i den lave ende og ydelsen i den høje ende.
det er muligt at jeg ender op med at købe dem begge for at sammenligne, men nu skal højtalerne jo lige til spilles før jeg begynder at rode med rytmeboksen

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2014 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Så kom stikkene......nu skal der loddes

QXi2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2014 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Hej Alle.

Så blev der endelig tid til at lege med kabler. En hel weekend uden kvinder og/eller børn.

Jeg benytter ikke stik i enderne. Så de skulle bare afissoleres og skrues godt fast i forstærker og højtalere. Som Søren Andersen skriver er de ret stive i det. Dette har dog den fordel at de lægger sig snorlige hen over gulvet. Og er nemme at placere så de holder sig fri af strøm og signal kabler. Ingen tenden til at ville vride sig som mange andre tynde kabler/ledninger der kommer fra en rulle. Men kunne godt forestille mig at stivheden vil gøre det lidt besværligt at terminere mindre højtalere med dette. Men da slet ikke umuligt.

Nå..... Kablerne blev som sagt monteret. Jennifer Warnes, Famous Blue Raincoat kom på pladespilleren og nålen sænket i rillen. Og hov.... hvad var det der skete. Blev det hele lige lidt strammere var min første tanke. Efter yderlige 10 sekunder kom jeg i tvivl. Og er det stadig. Er mit anlæg godt nok til at gengive forskellen. Er min hørelse god nok efter små 30 år i metalbranchen. Er mine gamle kabler, Monster Powerline 2, så meget anderledes i lyden. Kan helt ærligt ikke med sikkerhed sige at disse kabler har givet mig noget. Men al erfaring siger mig at man skal lytte til den første indskydelse. Og jahh........ Så faldt det hele ligesom mere på plads. Lyden blev strammet lidt op. Kan ikke beskrive det på anden måde.

Så summa sumarum. Jeg føler mig bestemt ikke snydt af disse kabler. Prisen taget i betragtning har det kun været sjovt at prøve noget nyt. Min tvivl ang. de lydmæssige forandringer. Samt evne til at sætte ord på det jeg tror jeg oplevede. Skal nok tilskrives min manglende træning udi finlytning. Jeg havde en vildt hyggelig aften med at afprøve dette kabel. Og fik ligesom vagt min interesse igen. Kan kun anbefales. Den største lydmæssige forbedring i aftes kom dog i takt med indtagelse af en lille håndfuld Royal Export. Ufatteligt hvad lidt alkohol kan gøre ved ens opfattelse af lyd. Et utroligt billigt og effektivt tweak. Dette kan dog ikke anbefales i længden.

Glæder mig til at høre om i andres indtryk.

Mvh.
Rix

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 08 November 2014 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Hehe, alkohol der jo verdens bedst hi fi tweaks og derfor er det rigtig at en lille håndfuld Royal Export eller mere, kan få sellv de billiges hifi anlæg til at lyde af high end og ja selv loudness war kan værre en fordel i takt med at alkohol sætte sig hørelse

Kan ikke fatte at hele hifi branchen ikke har set dette hi fi tweaks, de kan jo sælge en low-fi anlæg som high end anlæg med en kasse stærke alkohol so en del af anlæg, og garanti at man skal indtage dette under brug af dette anlæg eller lyder det ikke godt, og derfor næste gang at man skal høre musik lige skal ned i hifi butikken efter lidt mere af det gode tweaks, dette sætte jo også det at værre hifi afhængighed i et helet andet lys   
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 08 November 2014 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Hej Xirrix!

Lad kablet side i en uge eller, herefter byt kablet ud til dit gamle monster, så kan du nemmer udtale dig ��

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes