Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 13:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Fejl på Midsommer !!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Robert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 23 August 2003 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt en slem fejl på denne DVD udgivelse af den danske gyser Midsommer, som for i øvrigt er en udmærket gyser efter dansk standard, nok den bedste siden Nattevagten. Åhhh … der var jo også Cat   !!!

Til min fryd så jeg i setup menuen at den havde DTS lyd, så det valgte jeg, men der gik ikke mere en 30 sek. fra filmer rigtig startet til jeg fandt ud af at her var noget galt. Jeg skiftet over til DD og her var der ingen problemer, tilbage til DTS og så blev det klart, de havde bytte om på center og højre front kanal på DTS lydsporet.

Vi så filmen færdig i DD og her var lyden udmærket, dog bemærkede jeg et lille minus i lydbilledet. Da man på et tidspunkt ser to personer i dialog, og de langsomt forsvinder ud af syns vinklen i højre side, og til sidst helt væk men stadig i dialog, forbliver lyden i centeren. Jeg ved da godt at det er filmens skaber/instruktør som bestemmer, men det virker nu lidt mærkeligt for lydbilledet.

Til sidst en tredje ting som burde været et plus for DVD udgivelsen, men bliver til et minus i mine øjne. Der er en musikvideo med som ekstras, Carpark North – Transparent glasslike, men lyd kvaliteten er så dårlig at de burde undlade at have den med, nummeret i selve filmen er af bedre kvalitet.

PS: Det skal lige nævnes at det var en udlejnings DVD jeg har set.

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 August 2003 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Der kan man da tale om en brøler af rang. Vildt for dårligt at de ikke kan lave den musikvideo med ordenlig lyd......virker som om den er lavet i hastværk.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 August 2003 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Det var da en sjov oplelvelse, jeg har set filmen i DTS uden at bemærke de ting du har oplevet.

Men bortset fra det er der faktisk mange fejl på alle de dvd skiver, jeg er feks. meget tit ude for at de skilter med DD 5.1, men så findes der kun DD 2.0 på skiven. hvad skal man med DD 2.0, der er 500.000 danske hjem der har hjemmbiograf  og for dem er det vel ganske uinteresant med 2.0 og 1.0 som gudhjælpene også laves, især på danske film.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 August 2003 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Var skiven vildt ridset? Jeg har før oplevet underlige ting med skiver der blot havde fingeraftryk på bagsiden (sprang flere dele af filmen over og skiftede soundtrack til tysk)

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003
Sendt: 23 August 2003 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Den er god nok. Der ER fejl på DTS lydsporet, og sådan er det generelt. Havde også selv samme problem, og min leverandør informerede mig om, at det var en generel fejl på alle udgivelserne.. Så den dog færdig i DTS.. Sad og halvsov, så det generede mig ikke så meget endda, men jeg bemærkede det allerede efter første dialog i filmem... noget af en fejl at lave!
Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2003 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Grandmuul skrev:
Den er god nok. Der ER fejl på DTS lydsporet, og sådan er det generelt. Havde også selv samme problem, og min leverandør informerede mig om, at det var en generel fejl på alle udgivelserne.. Så den dog færdig i DTS.. Sad og halvsov, så det generede mig ikke så meget endda, men jeg bemærkede det allerede efter første dialog i filmem... noget af en fejl at lave!

Altså hvis jeg skal prøve at huske tilbage så er det vidst rigig nok at der er nogen der taler i højre kanal i starten af filmen, men jeg har ikke betragtet dette som en fejl da jeg før har haft film hvor der er tale i de andre kanaler. At det så er en fejl er vel så hvad det er, det har ikke generet mig på nogen mig på nogen måde. 

Robert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 August 2003 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Til Ikke Slipsefyr:

Det var underligt, det er jo en så tydelig fejl. Var det også en leje DVD du så ??

Til ctacta:

Nej hverken ridser eller finger, men jeg tror nu ikke at dette kunne forårsage denne fejl, da den var konstant hele filmen igennem, har tjekket det efter filmen var slut.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2003 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Robert skrev:

Til Ikke Slipsefyr:

Det var underligt, det er jo en så tydelig fejl. Var det også en leje DVD du så ??

Ja den var lejet.Det tror jeg nu iøvrigt ikke der er forskel på altså, jeg har mest konsentreret mig om filmen og ikke hvilke kanaler der siger noget de ikke skal, men som ikke siger noget der i et andet lydsystem, de talte dansk uansnet hvor lyden kom fra.. Godt man går mest op i 2 kanal lyd, det er meget nemmere.

Til ctacta:

Nej hverken ridser eller finger, men jeg tror nu ikke at dette kunne forårsage denne fejl, da den var konstant hele filmen igennem, har tjekket det efter filmen var slut.

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2003 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Ja jeg må indrømme at jeg oplevede det samme med centeren og front.

Det er sku skuffende at når man endelig finder en dansk film uden dogme lyd, men dts lyd, ja så har de fejlet!!!!!!!!!!!!!!!!!

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 August 2003 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Det er lidt synd, da denne udgivelse udover at vaere end af de meget faa danske med DTS, har denne udgivels DTS med MAX bitraten paa 1536kbps, i stedet for de typiske 768kbps....

Og lydsiden paa begge spor er fantastisk...

vestre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Sendt: 13 September 2003 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har filmen og har også oplevet det du fortæller om dialogscenen, men at fron og center skulle være byttet om det kan jeg ikke forstå...
Til top Vis vestre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vestre

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes