Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 16:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Tilbud på en bygget HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
alfredo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der kan råde mig!!

Jeg er helt ny inden for dette område, og har derfor brug for nogle erfarne folk til at rådgive mig.

Jeg vil gerne have en HTPC, men da jeg ikke har ret meget computer-forstand, ser jeg mig nød til at købe mig til en færdig/få en bygget.

Lad mig tage udgangspunkt i mit behov:

I forbindelse med at jeg har fået mig en 42"plasma TV, vil jeg smide alt mit gamle grej ud og samle det hele i en HTPC. Det drejer sig om CD/DVD og Vinyl afspillere samt min vidio.Jeg havde forstillet mig jeg skulle styre det hele på skærmen: vælge TV kanal, TV-guide til udvælge/optage fra, optage og gemme film, brænde dem på DVD,henet film fra nettet, vælge musik,se digital billeder samt kombinere lydsiden med min surround receiver. Det er der jo altsammen ikke noget nyt i.

Tilbage til mit spørgsmål - jeg har fået tilbud på at få flg. HTPC bygget, og jeg tilspøger jer så, - er dette et godt bud til at dække mine ovennævnte behov?Eller er der nogle af komponenterne I mener burde erstattes?

Atx kabinet
Asus p4 motherboard
P4 3.2 1mb l2 cacche
Ram 2x512 pc3200
Philips dvd-brænder Double layer 8.5 gb
Disket drev
Geforce fx 5200 128 mb (med tv-out og Dvi
200 gb harddisk
5.1 sound expert optical lydkort.

Pristilbud kr. 7.250,-kr

Til top Vis alfredo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alfredo
 
syska
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

hente gratis film fra nettet? kan man det eller hvad mener du med at du vil smide alt det gamle ud? Eneste jeg kender af film der er gratis er de ulovlige.....

lydkort, kender jeg ikke, så det kan jeg ikke udtale mig om, men jeg vil anbefale en Pioneer DVD Brænder A8...

Men til en HTPC, skulle der så ikke et TV kort i, i stedet for at bruge et almindelig grafikkort? er jeg ret sikker på giver bedre billed...

Efter min hjerne så er prisen måske lidt for høj, men som sagt, kender ike mærket på flere af de ting du skriver om.....

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted
 
DKTiger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Det er jo ikke et spørgsmål om at der skal et TV kort i stedet for et grafikkort, men at der i det setup mangler et tv kort for det bliver en god HTPC.
Til top Vis DKTiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKTiger
 
syska
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

DKTiger skrev:
Det er jo ikke et spørgsmål om at der skal et TV kort i stedet for et grafikkort, men at der i det setup mangler et tv kort for det bliver en god HTPC.

Helt klart, men som det lyder betyder det at billedet ikke helt vildt meget. Så jo det er et spørgsmål om han kan leve med det billedet gfx kortet giver.... Så der mangler ikke et, men ville gøre det bedre

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted
 
KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 567
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Det ser ud til at det er en prescott cpu du har gang i der?

Den bliver varm, og varme kræver mere køling, og det resultere i mere støj.

Overvej en løsning med en mobile CPU. De afgiver ikke så meget varme, og kræver derfor ikke ret meget køling.

Jeg har selv overvejet følgenede hardware til en evt. HTPC.

Pentium M 735 1.7 GHz
AOpen I855GMEm-LFS
2x Kingston ValueRAM x 512 MB
AOpen Aeolus FX5500-DV128LP
Creative SB Audigy 2 ZS
Seagate Barracuda 7200.7 Plus

Prisen er ca. 6000,- for disse dele.
Hertil kommer så et tv-kort (jeg har, så derfor har jeg det ikke med i min overvejelse)
Jeg vil anbefale dig et Hauppauge. Jeg har selv et Hauppauge WinTV PVR-150MCE, og det fungere helt fint, og koster ca 600,-

Til sidst mangler du et kabinet som du kan købe ud fra hvad du synes er pænt, og har behov for. Strømforsyning vil jeg anbefale er min. 350W og så lydløs som mulig.

Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP
 
KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 567
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

syska skrev:

DKTiger skrev:
Det er jo ikke et spørgsmål om at der skal et TV kort i stedet for et grafikkort, men at der i det setup mangler et tv kort for det bliver en god HTPC.

Helt klart, men som det lyder betyder det at billedet ikke helt vildt meget. Så jo det er et spørgsmål om han kan leve med det billedet gfx kortet giver.... Så der mangler ikke et, men ville gøre det bedre



Jeg er ikke helt sikker på jeg er med på hvad du mener med det du skriver?

Jeg mindes ikke at have set et tv-kort der fungere som grafikkort eller omvendt, så hvis man vil se TV via en HTPC kan ingen af delene udelades.
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP
 
syska
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Tror du har ret

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted
 
torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1309
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

KasperP skrev:
syska skrev:

DKTiger skrev:
Det er jo ikke et spørgsmål om at der skal et TV kort i stedet for et grafikkort, men at der i det setup mangler et tv kort for det bliver en god HTPC.

Helt klart, men som det lyder betyder det at billedet ikke helt vildt meget. Så jo det er et spørgsmål om han kan leve med det billedet gfx kortet giver.... Så der mangler ikke et, men ville gøre det bedre



Jeg er ikke helt sikker på jeg er med på hvad du mener med det du skriver?

Jeg mindes ikke at have set et tv-kort der fungere som grafikkort eller omvendt, så hvis man vil se TV via en HTPC kan ingen af delene udelades.

 

 

ATI laver et "AllInWonder" kort. Et grafik kort med tv tuner indbygget.

Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild
 
Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1070
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

hauppauge har nogle gode TVkort med PVR funktion.


ang. lydkort, så kik på M-Audio.


350W PSU er overkill. Selv min desktop PC med masse gejl i trækker ikke mere end 180W ved fuld belastning...

En billig støjsvag PSU kunne være en Tagan 330W. til ca. 360kr


ATI's All-In-Wonder kort er også fremragende

ja, mobile CPUer har meget mindre varme udvikling - men Athlon 64 har også en meget varme udstråling ved lille eller lav belastning, sammenlignet med P-IV...

__________________
In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
Til top Vis Webmonkey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Webmonkey
 
syska
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:
hauppauge har nogle gode TVkort med PVR funktion.


ang. lydkort, så kik på M-Audio.


350W PSU er overkill. Selv min desktop PC med masse gejl i trækker ikke mere end 180W ved fuld belastning...

En billig støjsvag PSU kunne være en Tagan 330W. til ca. 360kr


ATI's All-In-Wonder kort er også fremragende

ja, mobile CPUer har meget mindre varme udvikling - men Athlon 64 har også en meget varme udstråling ved lille eller lav belastning, sammenlignet med P-IV...

Du skriver 350 W er overkill, men alligevel anbefaler du stadig 330 W som kun er 20 mindre? det er ikke overkill så?

Hvis det endelig er overkill, så skulle man da ned i 250 W...

Husk PSU er en af de vigstigste ting i computeren, f**ker den, f**ker alt, køb kvalitet

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted
 
KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 567
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:
350W PSU er overkill. Selv min desktop PC med masse gejl i trækker ikke mere end 180W ved fuld belastning...


Hvad har du af udstyr i din maskine?

de 350W var også mest for at være på den sikre side. Hellere for meget end for lidt

Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP
 
Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Er det den nye eller den gamle socket P4?

Hvis det er den ny vil jeg helt sikkert anbefale dig at købe et Fatal1ty motherboard fra Abit og spare lydkortet. Det onboard lydkort er noget af det bedste du kan få, med den fantastiske feature af en real-time Dolby Digital encoder. Der er mig bekendt aldrig lavet et standalone lydkort som kan dette og hvis du alligevel skal hooke det op til en reciever kan du jo lige så godt fodre den med DD :-)

Umiddelbart ville jeg nok også sparke et hurtiger GFX kort i

Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker
 
KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 567
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Seeker skrev:

Er det den nye eller den gamle socket P4?

Hvis det er den ny vil jeg helt sikkert anbefale dig at købe et Fatal1ty motherboard fra Abit og spare lydkortet. Det onboard lydkort er noget af det bedste du kan få, med den fantastiske feature af en real-time Dolby Digital encoder. Der er mig bekendt aldrig lavet et standalone lydkort som kan dette og hvis du alligevel skal hooke det op til en reciever kan du jo lige så godt fodre den med DD :-)

Umiddelbart ville jeg nok også sparke et hurtiger GFX kort i



Skulle du være interesseret i dette bundkort så snup et AA8XE i stedet for. Samme bundkort, men uden alt det popsmarte lys og blæsere på.
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes