Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD og HDD optagere
 HIFI4ALL Forum : DVD og HDD optagere
Emne Emne: DVD/HDD Audio Recording (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ElGuapoDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Sorry, dette er endnu et af disse hvad-skal-jeg-købe -posts, og jeg har prøvet at kigge lidt rundt i de andre indlæg, men har ikke lige fundet præcis hvad jeg skal bruge, så jeg håber en kan hjælpe. Jeg er helt noob, og ved slet ikke om det jeg spørger om giver mening, men hvis nogen kan svare på noget af det ville jeg være meget glad.

- Primære behov er at automatisk kunne recorde alle tv udsendelser på baggrund af deres titel. F.eks alle udsendelser med "Poker" i titlen ;) En naturlig følge af dette er vel at den skal være web integreret så den kan hente en eller anden program oversigt, så det er krav nr 2.

- Så skal den selvfølgelig have DVD brænder så man kan rydde op

- Så tænker jeg på om det er muligt at få en maskine der kan optage ren Audio i et eller andet højkvalitets eller raw format. Det jeg gerne vil er at optage f.eks 3 timers "det store mix" på P3, klippe det i stykker og brænde det. Spørgsmålet er så hvilke muligheder jeg har for at brænde det ned. Jeg forstår at DVD-A ikke er helt klar endnu? Findes der maskiner hvor jeg kan brænde udklip fra HDD'en som et eller andet encoded data format såsom mp3 eller ligefrem oggvobis eller nogen af de andre eksotiske? Kan en DVD HDD brænde alm CD audio format?

- Er der DVD-HDD recordere med optisk indgang, så jeg på sigt kan optage DVD-A fra en DAB radio med optisk udgang? (findes det?)

På forhånd mange tak for hjælpen med mine ubehjælpsomme

Venlig hilsen Jesper

Til top Vis ElGuapoDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ElGuapoDK

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart vil jeg påstå at dette ikke findes. Hvis du vil have den form for fleksibilitet, så må du gå HTPC-vejen i stedet.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

ElGuapoDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Hej Otto

Tak for svaret. Jeg vil strax alliere mig med google og finde ud af hva' det er for en kal' :D (HTPC altså)

Venilg hilsen Jesper

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ikke helt, hvorfor du vil optage DAB-radio på DVD-audio. Det virker da som et overkill af dimensioner, eftersom DAB-signalet jo dybest set er MP3-filer.

Eller mener du blot, at du gerne vil kunne optage og brænde radioudsendelser?

Teknisk set skulle en dvd/Hdd-optager vel nok være i stand til at optage et PCM-signal fra en DAB-radios optiske udgang, men redigeringsmæssigt tror jeg ligesom Otto, at du vil være bedre stillet med en PC-baseret løsning, når du gerne vil kunne klippe og bruge 'eksotiske' formater

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

ElGuapoDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

>>Jeg forstår ikke helt, hvorfor du vil optage DAB-radio på DVD-audio...

Jamen se, jeg lærer jo noget hele tiden ! :D Og nej, jeg kan godt se hvad du mener, hvorfor brænde et "afpillet" komprimeret format, ned i superhøjkvalitets DVD-A. Det forstår jeg egentlig heller ikke hvorfor jeg vil :) ...men for at svare på dit andet spørgsmål, er det jeg basalt set gerne vil, lige præcis at optage fra radio, og brænde det i et eller andet format. (udover sæfølig alt det der webintegrerede lir, alm dvd videooptager funktionalitet osv...) Den eneste grund til jeg tænkte DAB i forbindelse var jeg ville opnå den bedst mulige kvalitet at brænde ned, men i bund og grund er et alm kabel signal et meget "bredere" signal ? Tænkte bare at digital til digital da måtte være vældigt.

Jeg har postet den samme tråd på recorder.dk, og de har henvist til en Toshiba maskine der skulle komme til september (8K), og den skulle kunne brænde almindelige CD'er også. (og den reklameres med at kunne recorde radio) Hvis jeg vil have the full monty er der nok ikke meget andet at gøre end at vente på toshiba'en, stille den på det tidspunkt nyeste KISS maskine ovenpå for at få web og programoversigt, og ellers overveje et hometheater anlæg.  (og så iøvrigt dream'e on, for det har jeg da slet ikke råd til LOL)

Tak for kommentarene :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes