| Forfatter |
|
miklthom Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg har lige fået fat i den nok så omtalte nad 3020i og vil derfor høre
om hvilke muligheder der for en forforstærker i samme prisklasse?(-1200)
den skal passe til nogle dali 104, et terratec lydkort og en dårlig cd
afspiller. så den skal ikke være alt for krævene af signal kilden.
desuden må den gerne have en solid bas, og ja ellers bare så detaljeret det kan blive for pengene. prism omni
musik: jeg lytter til primært rock og hiphop
ved ikke om det gav så meget mening, men spørger kun for at lære
(skal lige tilføjes at jeg læste 3020 tråden på en aften  )
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
I budget klassen mht. pre er det i det prisleje vist Harman/Kardon Signature 1.0 eller Kenwood L1000...
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med de signalkilder du beskriver, vil jeg absolut anbefale den indbyggede forforstærker i 3020, blot med den lille krølle at du laver et minikabel i stedet for de kortslutningsbøjler der sidder i, imellem for- og effektdel.
Det giver en hørbar forbedring, især hvis du har støjkilder som mobiltelefoner, og tændte computere i nærheden. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger


Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD 114, har købt flere til omkring 800,- kr. Men 3020 er jo en integreret forstærker, så hvad skal du med en for-forstærker?
EDIT: Ja helt rigtigt, fjern jumperkablerne bagpå og giv den et fornuftigt kabel istedet. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
miklthom Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger


Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glimrende valg, lad være med at ofre yderligere på den front. Istedet bør du virkeligt seriøst ofre nogle tanker på afkobling. Havde selv i tidernes morgen et budgetvenligt NAD anlæg. Og efter jeg havde smidt nogle havefliser ind under hvert enkelt element i anlægget, så blev bassen langt fastere, rummet større og mere ro osv. Det samme gælder dine speakere da jeg havde forgængeren, sæt en flise under, og et par spikes.
Et meget godt tweak!
Måske købe en lidt bedre CD afspiller brugt. NAD har lavet nogle fine små æsker, som kan købes brugt urimeligt billigt dvs. omkring 1000,- kr, og eftersom du har sparet en for-forstærker.... Marantz har også haft nogle billige til salg i DBA.dk samt her på sitet.
Kan iøvrigt godt lide din no-nonsense indgang til hifi  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
miklthom Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm.. det står faktisk på et ret så gyngene pc-bord  Det må jeg nok lige se på så.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan få fingre i 4 stk. Neutrik RCA-stik og lodde et kabel selv, må det også være fint.
Jeg vil gerne møde den 'guru' der kan høre forskel på ti cm. Taralabs og ti cm. mikrofonkabel til kr. 12,- pr meter.
Stikkene er vigtige, derimod. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
TubeJ Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!
Bruger siden: 01 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Hvis du kan få fingre i 4 stk. Neutrik RCA-stik og lodde et kabel selv, må det også være fint.
Jeg vil gerne møde den 'guru' der kan høre forskel på ti cm. Taralabs og ti cm. mikrofonkabel til kr. 12,- pr meter.
Stikkene er vigtige, derimod. |
|
|
Jah, men ville det ikke være noget billigere at bare lodde en bid kobbertråd som forbindelse inde i apparatet??? Man sparer 2 lodninger og 2 stikforbindelser per kanal, plus nogle centimeter kabel. Sandsynligvis har for og effekt alligevel fælles stel, så man kan altså nøjes med lederen? Hvis man senere vil anvende funktionen kan man jo lige klippe kobbertråden over........
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må jeg også anbefale at du skiller forstærkeren af (bundpladen af). Så javer du jumperene med et par kabelstumper du lodder på. Det drejer sig om under 1 cm stykket....
Du kan også modificere forforstærkeren ved bl.a. at fjerne den FET der sidder i serie med udgangen , et bedre volume potentiometer er også en mulighed.
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Må jeg også anbefale at du skiller forstærkeren af (bundpladen af). Så javer du jumperene med et par kabelstumper du lodder på. Det drejer sig om under 1 cm stykket....
Du kan også modificere forforstærkeren ved bl.a. at fjerne den FET der sidder i serie med udgangen , et bedre volume potentiometer er også en mulighed.
|
|
|
Ja, hvis man ikke har noget imod at lave indgreb i apparatet, er det en udemærket ide.
Så kortes signalvejen ned til det absolutte minimum.
Laver man mange ændringer kan det gå ud over gensalgsværdien, men det er nok ikke slemt i den prisklasse.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
miklthom Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
egentlig har jeg ikke noget i mod at åbne rodekassen, men nu er det eneste elektronik jeg har lavet en lysdæmper  så ved ikke om jeg tør kaste mig ud i det, men har da fundet den her: http://gnu.295.ca/peak/audio.html#2.2
er det en for svær opgave for en nybegynder?
evt. nogle bedre guider i kender til?
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis prisen har noget sige, så glem ALT om dyre woodoo kabler til erstatning for de originale bøjler mellem for og effektforstærker. Lod et stykke kobber-leder direkte i printet. Så bliver det IKKE bedre!!!
Og til alle dem der nu vil påstå, at det er bedre med et par dyre kabler + stik: Glem det!!! Printet er lavet med ganske almindelig kobber i en tykkelse på 35um. Så et stykke kobberleder er mindst lige så godt, og så slipper man for 2 stikovergange + 2 lodninger + et stykke kabel pr kanal. Til gengæld ser det ikke så vildt ud, som et overdrevet kabel!
Hvis folk er uenige i denne betragtning, ligger der en stor opgave forude... Så skal man jo også udskifte alle kobberbanerne på printet med dyrt kabel. Tænk hvor meget det ville kunne give, hvis bare 5 cm mellem pre-out og power-out giver så meget forbedring som folk påstår. I en 3020'er er der formentlig over 10 meter kobberbaner pr kanal. Teoretisk set ville man så kunne forbedre lyden 200 gange mere, end med de 5 cm mellem pre-out og power-in.... Utroligt ikke... Hvorfor har ingen fundet på det før???
I øvrigt er jeg helt enig i, at med dit udstyr bør du nok holde dig til 3020'erens forforstærkerdel... Alt andet vil være overkill! Måske kan du overveje at følge opgraderingsanvisningerne.
|
| Til top |
|
| |