Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 08:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: MCE fryser ved afspillning af DVD med ris (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Hej

Når jeg vil se DVD på min Meida Center PC, sker der ofte at den går fuldstændig i baglås, hvis der er en mindre fejl på DVD'en. Ctrl+Alt+Del og tålmodighed er eneste udvej.

Dette er typisk når jeg har lejet en film. Har prøvet at kopiere den ind på Harddisken, og får CRC fejl.

Af de sidste 10 film jeg har lejet har dette været et problem med 3 af dem, og det er rigtigt irreterende.

Andre der har dette problem, og nogen der kender en løsning/workaround?

Hvordan håndtere en DVD afspiller den type fejl? (har aldrig haft en DVD afspiller). Jeg tror måske jeg har fundet første fordel i en stand alone DVD afspillers favør.

Thomas

Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2004
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Det lyder lidt mystisk da dvddrev til computeren typisk ikke er så kræsne.

Du kan evt opdatere dit program til at afspille dvder med til nyeste version og opdatere dit dvddrev til nyeste firmware.

Har du prøvet at rippe en dvd ind på harddisken og se om fejlen følger med over?

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Endnu et rigtig godt argument for at Microsofts ide om at overtage hifi og billede er dømt til, om ikke at mislykkes, så i det mindste at give brugerne en masse besvær. Jo, vi får en gratis harddiskrecorder smidt i nakken, når computeren bliver entertainmentcenter, og så skal vi til at reboote, når filmen, radioen eller musikken fryser. DON´T LET THEM GET AWAY WITH IT!
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

jazzman: Nu skal man nok ikke lave den konklusion med alle de brugere der har problemer med Media Center...

Media Center er et OEM produkt, og sælges til systembyggere - at der så er nogle privat personer der mener de har styr på det, det er altså ikke Microsoft's skyld.

90% af de fejl jeg hører om er brugere der ikke har et clue!

(Det er så nok ikke tilfældet her)

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Deathie skrev:

Har du prøvet at rippe en dvd ind på harddisken og se om fejlen følger med over?

Ja, jeg har prøvet at rippe den ind på harddisken. Hvilket heller ikke virker... den melder CRC fejl. Og det er jo egenligt ok.

Det der er midt problem, er ikke at den har problemer med at afspille, men at den fryser uden mulighed for at komme videre.

Deathie skrev:

Du kan evt opdatere dit program til at afspille dvder med til nyeste version og opdatere dit dvddrev til nyeste firmware.

Jeg har prøvet at rippe på en anden maskine. hvor den også melder CRC fejl. Men det tager laaang tid før fejlen kommer. Jeg har ikke tjekket at MCE også fryser på den anden maskine. Men det antager jeg at den gør.

"program til at afspille dvder med". Jammen det er jo MCE, og jeg kører seneste Nvida PureVideo MPEG decoder.

Thomas

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

jazzman: Nu skal man nok ikke lave den konklusion med alle de brugere der har problemer med Media Center...

Media Center er et OEM produkt, og sælges til systembyggere - at der så er nogle privat personer der mener de har styr på det, det er altså ikke Microsoft's skyld.

90% af de fejl jeg hører om er brugere der ikke har et clue!

Enig. Og "just for the record", så er jeg stor fan af MCE (bare fordi min "gå ben" er mere drift sikker end min cykel, fortrækker jeg da cyklen). Med og uden problemer. Og ja... jeg har bygget begge mine MCE maskiner selv, stump for stump.

Men Binnerup... af alle må du da kunne svare på om du også oplever dette? Jeg antager, at du har set en del DVD'er på dit MCE udstyr

Binnerup skrev:

(Det er så nok ikke tilfældet her)

Tak

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

tjementum: Well - jeg ripper jo altid DVD'ere før jeg ser dem, så der fejler det i den process......

Mvh

birna

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

tjementum: Well - jeg ripper jo altid DVD'ere før jeg ser dem, så der fejler det i den process......

Mvh

birna

Hmmm... hvad som med den der Offline facilitet, der er i My Movies? ;-)

PS: Jeg troede du hed Brian, så det er ikke kun mig der kalder dig noget forket.

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

tjementum: Well - nu laver jeg jo ikke alle funktionaliteter bare for min skyld - og der er stadig rigtigt mange der bruger offline discs - jeg har da også selv en hel del som jeg ikke ligger ind.

Men jo - jeg syntes bare aldrig jeg har oplevet det som at den låser helt - den hakker bare typisk vildt og voldsomt, hvilket gør at jeg tit og ofte ligger en disk ind på maskinen og sletter den igen - det er p***e trælst at sidde 45 min inde i en film, og så går den skrot amok.

PS. Jo, jeg hedder jo godt nok Brian, men det kunne være jeg skulle omdøbes til "Birna Tifingers Tastespadser"

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev : "90% af de fejl jeg hører om er brugere der ikke har et clue!"

Det er jo lige min pointe! Hvem er det der synes det er cool at et anlæg kun kan betjenes af ingeniørstuderende? Og et mere påtrængende spørgsmål: hvor ligger gevinsterne? Er det lyden..tjaehh...er det betjeningen...*grin*

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

Binnerup skrev : "90% af de fejl jeg hører om er brugere der ikke har et clue!"

Det er jo lige min pointe! Hvem er det der synes det er cool at et anlæg kun kan betjenes af ingeniørstuderende? Og et mere påtrængende spørgsmål: hvor ligger gevinsterne? Er det lyden..tjaehh...er det betjeningen...*grin*

Jeg tror Brians pointe var at, hvis man køber en Media Center "Out of the Box", som f.eks. dem Amitec og Zitech sælger. Kobler den til sit TV med et kabel. Så er der ikke behov for at være ingenør. MCE kan rent faktisk betjenes helt via fjernbetjeningen (incl. konfiguration af automatisk opdatering af Windows, konfiguration af højttaler setup osv.). Hvis man ellers modstår fristelsen for også at bruge den som almindelig PC, så er den lige til at gå til. Også for hr. og fru Jensen. Brians pointe (jeg har efterhånden læst dem et par gange) er, at hvis du vil sammenligne MCE med f.eks. en HD/DVD optager, så skal det være på disse primisser.

Personligt er min erfaring at min kone kan og bruger MCE fuldt ud. Hun høre musik, hun ser billeder, og optager på liv og løs. Og børnene på 4 og 6 kan selv starte børnetime, som optages hverdag kl. 18 og de kan finde ud af at staret "De utrolige" vha. Brians geniale My Movie plug-in.

Problemet med mig og alle andre dansker, som har kørt MCE hidtil, er at vi netop har prøvet os frem selv, fordi MCE først lige er blevet introduceret på det danske market. F.eks. har vi brugt mange nætter på at får elektronisk program guide til at virke. Når MS inden for de næste par dage officielt går i luften med dansk MCE support. Skal man bare vælge at man f.eks. bor i Århus, har TDC kabel og fuld pakken. Så vil alle kanaler automatisk blive konfigureret, og indstillet, og guide data vil blive hentet ned.

Det at man kan opdatere drivere ol. skal sammenlignes med at opgradere firmeware på andet hardware. Det er vi nogen der gør, og andre ville aldrig gå i gang med det. Fordelen her at at mange efterhånden er gode til Windows, så de er ikke helt på herrens mark.

Diskutioen i dette forum, skal sammenligneds med diskutioen om kabler, højttalere o.l. i andre fora på dette site. Så hvis det var hr. og fru jensen som havde mit problem med dårlige DVD'er, så ville de vel bare klikke på "power off" og så starte forfra.

Thomas

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Tak til Thomas for et seriøst svar på mit, indrømmet, provokerende indlæg :-) Jeg er glad for at det rent faktisk kan bringes til at køre.
Min pointe er blot, at vi ikke skal finde os i hvadsomhelst fra fabrikanterne. Men tweak skal der sq til...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes