Hej
Da jeg skal have udvidet harddisk pladsen i min HTPC, har jeg været gennem flere løsninger, jeg vil gerne dele ud af mine erfaringer og har også nogle spørgsmål.
Som harddisk udvidelse faldt mit blik hurtigt på en net disk, som kan placeres sammen med min ruter, endnu bedre ville det være med en kombi løsning Net/USB, så jeg kan tage den med, hvis jeg skal hente nogle data filer hos en kammerat.
Der findes flere løsninger på www.edbpriser.dk, mit første valg faldt på en Maxtor Shared Storage Drive 300,0 GB - External USB 2.0 & RJ45, den har dog ikke et USB A interface (firkantet stik med 2 runde hjørner) men et USB B interface (flad stik), som f.eks. kan bruges til at tilslutte en printer. Derfor dur den løsning ikke for mig.
Nu har jeg så købt en gør det selv løsning et ViPower VPA-3528NET kabinet som har de interface jeg skal bruge, desværre virker Net interfacet kun hvis disken er formateret som FAT 32 (max fil størrelse 4,2 GByte, og langsom), så denne løsning dur heller ikke. I morgen tror jeg at jeg køber en standard USB disk, og vil så forsøge at finde en USB/RJ45 adapter. Findes det?
Er der nogen som har flere erfaringer?
Overførsels hastighed Net RJ45 USB 2
Maxtor Shared Storage Drive 5,5 Kbyte/sek. -
ViPower FAT32 3,6 Kbyte/sek. 15 Kbyte/sek.
ViPower NTFS - 26 Kbyte/sek.
MVH Mads