| Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nok gå efter en Pentium M, da den er rigtig kraftig og ikke bruger særlig meget strøm. Desværre er udvalget af bundkort dertil meget lille. Alt. var at bygge den op omkring Intel 915 chipsettet eller 945 som jeg har gjort, dog med en alm Pentium 640. Men sidste løsning er måske ikke helt optimalt da den sluger en del strøm (jeg har sænket vcore til 1.2, så den bliver ikke helt så varm og virker stadig perfekt.) Ellers kunne du gå efter en VIA platform, de bruger ikke meget strøm og dermed udvikler de heller ikke varme, tilgengæld er der ikke så meget power bag.
Konklutionen er jo mere power du vil have, jo mere strøm og varme vil der udvikles.
Personligt har jeg kørt med en Celeron 2.4GHz i snart et år, og jeg synes den blev alt for sløv.
Nu er der sikkert også en del der vil anbefalde en AMD løsning, de bruger ikke så meget strøm, og der er en god løsning (rigtig god) at vente på Nforce 430 chipsettet, som netop henvender sig til HTPC, det har et 6150 grafikkort som i hardwaren kan afkode visse HD formatter (dog ikke 1080p). Og prisen bliver på dette heller ikke så høj.
Så der er masse af muligheder, jeg vil anbefalde en Pentium M løsning. Da min erfaring siger at Intel løsninger er hurtigere i kontor app. hvorimod en AMD løsning (fx Athlon 64 osv.) henvender sig til gamer.
Bliver spændende med reviews af Nforce 4xx chipsettet, det lyder ihvertfald lovende.
|