| Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har til vores naturfag-lokale på skolen købt en projektor (Toshiba TDP S25) som er ophængt i loftet ca. 4 m. fra et overhead-lærred. Den er tilsluttet billig dvd/vhs og en ældre pc. Når jeg viser dvd/vhs (via komposit-kabel) er billedkvaliteten ok, men når jeg bruger den sammen med pc'en er billedet meget uldent - det er svært at læse hvad der står på skærmen. Det er ikke projektoren der er noget galt med (siger de efter at have haft den til reperation - og når man bruger On ScreenDisplayet til indstilling af projektorens billede, står dens egne menuer stadig knivskarpt - i modsætning til skrivebordet fra pc'en). Den er koblet på tv-out fra et ATI Rage Fury expert 128 / 2000 via et 10 meter s-vhs kabel. Pc'en kører på 800*600 (da det er max. opløsning på mikroskop-kameraet, der er koblet på pc'en via USB - de billeder skal bare vises skarpt, ikke uldent) med 24 bit farver. Skærmen er en IBM. Jeg tror måske det kan være tv-out-udgangen der sender signalet i 640*480 og det derfor ser uldent ud. Kan jeg ændre signalets opløsning? Eller er det et nyt grafikkort der skal til? Skal jeg måske have et med dual-screen, så jeg kan benytte vga-kabel? Eller kan man bare købe et "dobbeltstik" der deler signalet? Toshiba-manden mener det også kan være fordi der i indstillinger for skærm ikke er valgt standard-skærm, men en IBM, og kortet så sender forkerte signaler - jeg synes det lyder lidt underligt - hvad mener I? Håber I kan hjælpe mig/os  Mvh. erling1000
|