Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 14:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: TDC TV på Media Center (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zaphod2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2005
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 18 November 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har TDC TV (http://privat.tdc.dk/internet/tv/)  som har prøvet at køre det over en Windows Media Center PC ?  Er der programguide til, hvilke muligheder er der for at hooke set-top boxen op, er den nødvendig ?

Til top Vis Zaphod2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zaphod2000
 
gand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 19 November 2005 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja, jeg har det oppe ogkøre gennem MCE2005 og de fleste programmer er i programguiden. Der mangler et par stykker ellers fungerer det fint nu, men en fin kvalitet

Top-boxen jkal du ha' ,men den kan styres vi MCE remoten

Du kan evt. følge denne tråd:

http://www.minhtpc.dk/fusion_forum/viewthread.php?forum_id=1 2&thread_id=618

Hvor jeg har skrevet lidt om mine erfaringer.

Gert

Til top Vis gand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gand
 
Zaphod2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2005
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 19 November 2005 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Tak for det, den RGB -> S-Video box du fortæller om i den anden tråd, hvor har du købt den ?

Et andet spørgsmål : Jeg har læst at TDC TV "signalet" kommer på en anden frekvens på ADSL linien, men er det en almindelig net-indgang på set-top boksen ? Det jeg spekulerer på er om jeg kan sende den et wireless signal via en wireless bridge da mit fjernsyn absolut ikke står ved siden af mit ADSL stik ?

 

 

Til top Vis Zaphod2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zaphod2000
 
gand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 20 November 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Hej

Når du får TDC TV får du en linie dedikeret til dette. Denne linie har en båndbredde på 6 Mb, som du så har ved siden af din alm. bredbånd. Du mærker ikke denne opdeling, fordi du får et nyt skillefilter sat op.

Ved fjernsynet får du en Top-box, som har forbindelse med dit skille filter. Mit fjernsyn står et godt stykke fra, hvor jeg har mit bredbånd, så jeg har trukket et CAT5e kabel mellem skillefilter og boxen. Direkte og ikke gennem switch, router eller andet godt.

Jeg tror ikke du kan bruge trådløs, fordi det ville undre mig meget. hvis det er alm. nettrafik, som er mellem filter og box, men jeg ved det ikke.

Gert

Til top Vis gand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gand
 
phsc
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Gand,

Du skriver under

  http://www.minhtpc.dk/forum/viewthread.php?forum_id=12&t hread_id=618#post_5016 

"Ifølge TDC specifikationer på Top-Boxen skulle den levere RGB signal på SCART 1 og S-Video på SCART 2. Det som SCART 2 leverer er Composit.
Den løsning jeg har fundet frem til, er en box, som konverterer RGB til S-Video. Den sætter jeg til RGB udgangen og får S-Video til min Hauppauge. Dette bevirker ægte S-Video, som giver et fremragende billede i farver og det hele og klasser bedre end Composit"......

Kunne du komme det lidt nærmere? Hvad er det for en box? Hvor kan man købe sådan en?

 

Til top Vis phsc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phsc
 
Kwan112
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

gand skrev:

Top-boxen jkal du ha' ,men den kan styres vi MCE remoten

 
Det med remote controlen.. jeg bruger MCE med min satalit modtager.. jeg kanikke få det til at virke det med de dersmå irDA dioder, og så satalitboxen.. hvordan sætter man lige det op?
Til top Vis Kwan112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kwan112
 
phsc
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Til top Vis phsc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phsc
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes