Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 07:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Xbox 360 has landed .... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 24 November 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Hej

Nu er den nye Xbox udgivet i US og den kommer til Dk i næste uge, det bliver spændende. Er der nogen som har fundet beskrivelser eller nyhedstråde som siger noget om Xboxens performance som media center extender ? Jeg tænker her først og fremmest på støj niveau, hastighed og stabilitet ?

mvh

Techno283

Til top Vis techno283's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techno283

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 November 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

techno283 skrev:

Hej

Nu er den nye Xbox udgivet i US og den kommer til Dk i næste uge, det bliver spændende. Er der nogen som har fundet beskrivelser eller nyhedstråde som siger noget om Xboxens performance som media center extender ? Jeg tænker her først og fremmest på støj niveau, hastighed og stabilitet ?

mvh

Techno283

Der er mange tråde her.

http://www.avsforum.com/avs-vb/forumdisplay.php?f=94

Bl.a. fremgår det, at den bliver ret varm og at den larmer en del.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

kreidel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 November 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Det jeg har hørt indtil videre er, at den larmer forholdsvis meget og at mange har haft problemer med overophedning.
Desuden er den også blevet udsolgt alt for hurtigt, og det kan nemt tænkes det samme sker herhjemme, så væbn dig med tålmodighed.

Til top Vis kreidel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kreidel

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 November 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 November 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Der er vist en del problemer med den, men det er nok overdrevet lidt http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=24435

Det er måske børnesygdomme, men jeg tror jeg venter til PS3 lander istedet
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 November 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Copy paste fra en anden tråd vedr. extender som jeg har kommenteret på:

"Er godt nok lidt skuffet over de manglende manøvreringsmuligheder med Xbox 360'eren (remoten) i forbindelse med extender delen. Ingen Back knap, fasforward knap (for musik og billeder) eller nummerpad!! Hvad har de tænkt sig? Alt det med hvilke formater den kan streame er jeg ikke så interesseret i lige nu, men det er da aldeles uheldigt at man ikke kan styre mce på samme måde som man kan fra selve HTPC'en..."

http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1891589,00.asp?kc=PCRSS 02129TX1K0000530

Det med overophedning er jo lige meget. Virker den ikke så returner den. Er du heldig bryder den sammen lidt før det andet år, så kan du jo bytte den til en ny og senere version...

Mht. larm er det svært at få konkret information om hvornår den larmer og hvornår den ikke larmer så meget (gælder også når man kun bruger extenderdelen f.eks?) og om den ved laveste blæser hastighed larmer overhovedet?...

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Sendt: 24 November 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Hej.

Ja støj og varme og pludselige nedlukninger og masser af fejlmeldninger er hvad folk har klaget over, forstår heller ikke de farer ud og køber nu, når der kommer en opd. version af den inden udgangen af Q3 2006 med bla. 65nm CPUére = mindre varme = mindre støj og bugs fra første version er "måske" blevet udbedret, kan vel heller ikke undre nogen at der udvikles så meget varme når man smider 3x3.2GHz IBM 90nm CPUér i den i det lille kabinet, så vent med at køb..gutter...

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Sendt: 24 November 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Halløjsa alle

Tak for de mange hurtige svar, jeg fandt selv følgende tråd - som supplement til ovenstånde

http://www.thegreenbutton.com/community/shwmessage.aspx?Foru mID=41&MessageID=142700

mvh

Techno283

Til top Vis techno283's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techno283

Mumrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Sendt: 24 November 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

(...)
kan vel heller ikke undre nogen at der udvikles så meget varme når man smider 3x3.2GHz Intel CPUér i den i det lille kabinet, så vent med at køb..gutter...

Der er så godt nok kun én CPU i, den har til gengæld 3 kerner. Desuden er det IBM der laver den, Intel har intet med sagen at gøre.
Til top Vis Mumrik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mumrik

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 November 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

mikkelp: Det med remoten tror jeg er enten helt bevist, eller noget de ihvertfald har været klar over...

Jeg tror den remote du får med i pakken er tiltænkt DVD afspilleren, imens du kan købe en ved siden af som indeholder det du skal bruge til extenderen.

Uhensigtsmæssigt, ja - uløseligt, nej.

Mvh

Brian

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Hej.

forstår heller ikke de farer ud og køber nu, når der kommer en opd. version af den inden udgangen af Q3 2006

Der er bare lige knap 1 år til Q3 2006

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 24 November 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Jeg var ellers af den opfattelse, at med X-box 360 skulle HD-DVD introduceres som modvægt til den kommende Playstation 3 med Blue-Ray. Men det ser ud til, at der sidder et billigt DL-DVD-Rom drev i den. Det er da skuffende..Dead

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 24 November 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Lars: Der skulle komme HD-DVD drev i den når den opdaterede version kommer, og mon ikke det er ca. ved samme tid som Sony releaser PS3?

Hvorvidt man kan opdatere en af dem der kommer nu med HD-DVD aner jeg ikke.

Mvh

Brian

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

Mumrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Sendt: 24 November 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

De har aldrig bekræftet at de ville hoppe på HD-DVD med 360'eren. Det sidste jeg hørte var at de måske ville lave en udgave senere med HD-DVD, men der vil aldrig komme spil i det format.

edit: det skulle ikke undre mig om Binnerup har ret mht. timingen.
Til top Vis Mumrik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mumrik

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Sendt: 24 November 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Binnerup: Mht. remoten så har jeg ikke set nogen steder at den "udvidede" remote skulle virke til 360'eren. Jeg håber da at det kan løses ved at købe en ny remote, men hvorfor skulle det dog være nødvendigt? Vil man bruge DVD-afspilning kunne man vel lige så godt tænke at nogen ville bruge extender delen, no?

Spild af penge for forbrugeren og spild af penge for MS da de har skulle udvikle en ny remote med færre features end de havde i forvejen...

Uack! Og så har den heller ikke TV funktion... Det havde jeg overset. Øv! 

Tilføjet 2005.11.25: Dobbelt Uack! Jeg misforstod TGB artiklen der linkes til i denne tråd sådan at jeg troede at man ikke kunne se tv over extenderen, det kan man naturligvis...

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

Jaco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 November 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

De amerikanske spilfanatikere raser over den nye Xbox 360, der efter kort tids spil bliver overophedet og lukker ned.
Mere info om problemet:

http://linkcentralen.dk/forum/index.php?topic=13.0

Til top Vis Jaco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaco

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 24 November 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

Lars: Der skulle komme HD-DVD drev i den når den opdaterede version kommer, og mon ikke det er ca. ved samme tid som Sony releaser PS3?

Hvorvidt man kan opdatere en af dem der kommer nu med HD-DVD aner jeg ikke.

Mvh

Brian

No HD DVD games for Xbox 360

Japan's chief of Xbox operations, Yoshihiro Maruyama, has confirmed that while a HD DVD version of the Xbox 360 console is a possibility, the next-generation DVD standard will never be used for games on the platform.

Maruyama's comments were made in an interview with Famitsu Xbox, translated by US website GameSpot, where he expanded on a statement made by Microsoft chairman Bill Gates back in June regarding the potential for a HD DVD enabled Xbox 360.

"It is a possibility, but it won't have any relationship to gaming," Maruyama said. "If the Xbox 360 uses a next-generation DVD drive in the future, it will only be used for watching movies that run on next-generation DVDs."

His statement is confirmation of what many commentators have already said – namely, that Microsoft cannot change the media on which it is shipping games halfway through the life cycle of a console, leaving owners of the DVD version unable to play HD DVD games.

However, it is telling that Maruyama used the phrase "next-generation DVD" rather than HD DVD specifically. In recent weeks, several supporters of the HD DVD standard – which is being pushed by Toshiba and its partners – have now also embraced rival standard Blu-Ray, developed by Sony and will be used by the PlayStation 3.

Microsoft, however, remains a staunch supporter of HD DVD, for the stated reason that the specification allows for the contents of a disc to be securely "ripped" to another storage device in the consumer's home – such as a Windows Media Centre PC.

The support of the software giant has not extended to putting HD DVD drives in the Xbox 360 though (not least because they probably would not have been ready in time for launch), and is unlikely to carry as much weight as the support of the key Hollywood studios – most of whom appear to be falling in line behind the Blu-Ray banner at present. (Source: eurogamer.net).

Story filed 2 November 2005

Kilde: www.dvd-intelligence.com

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Sendt: 24 November 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Mumrik skrev:
Bjørn B skrev:

(...)
kan vel heller ikke undre nogen at der udvikles så meget varme når man smider 3x3.2GHz Intel CPUér i den i det lille kabinet, så vent med at køb..gutter...

Der er så godt nok kun én CPU i, den har til gengæld 3 kerner. Desuden er det IBM der laver den, Intel har intet med sagen at gøre.

Yep my bad, det er nemlig IBM og ja tre kerne i en CPU, men også det jeg mente  men det giver altså en stor varme udvikling som nok bliver bedre når de går ned til 65nm...

jdg1 skrev:
Bjørn B skrev:

Hej.

forstår heller ikke de farer ud og køber nu, når der kommer en opd. version af den inden udgangen af Q3 2006

Yep, men så er "alle" de rigtigt fede spil også udkommet til den, dem der bliver lanceret med den nu er jo slet ikke på samme plan som dem der kommer til næste år, prøv at tjekke ingame traileren til spillet Gears Of War...O My F&%¤&%¤ good det ser godt ud, så begynder Xboxen virklig at spille med musklerne eller Elder Scrolls IV

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

jdg1 skrev:
Bjørn B skrev:

Yep, men så er "alle" de rigtigt fede spil også udkommet til den, dem der bliver lanceret med den nu er jo slet ikke på samme plan som dem der kommer til næste år, prøv at tjekke ingame traileren til spillet Gears Of War...O My F&%¤&%¤ good det ser godt ud, så begynder Xboxen virklig at spille med musklerne eller Elder Scrolls IV

Der er da også spil ude nu, der ser fede ud - og mange der er på indenfor de næste par måneder:

http://www.gamespot.com/xbox360/index.html

Min Xbox360 kommer i hvert fald om lige godt en uge

Jaco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 November 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Drop din radiator og køb en Xbox360
Til top Vis Jaco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaco

Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave