| Forfatter |
|
NeeDDeeN Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er i tvil om hvilket Hauppauge kort jeg skal vælge
Jeg har svært ved at se forskellen på 150 350 500 samt 1300 da jeg er newbie på tvkort...
Jeg skal lave mit første MCE og skal bruge et kort.... Jeg har pt analog antende men foå meget snart canal digital revier
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
350 kortet er det gamle kort. 150 har et tuner og 500 har 2 tuner. Hvis du går digital vejen, så overvej 1100 kortet. Jeg mener det har digital udgang.
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
rockmeisster Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vi er ved at snakke hauppage. Jeg her problemer med at der er støj eller sådan noget på de programmer PVR 150 fanger. Formentlig fra et eller andet i kabinettet.
Ville man slippe for at det elektroniske støj hvis man bruger en ekstern TV tuner?
Hauppage laver en ekstern tuner der kører USB2. __________________ Mit setup:
Samsung LE32R51B LCD
HK AVR 445
Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skal vel istedet for prøve at finde ud af hvad der støjer?? Har du prøvet at flytte kortet til en anden slot?
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
rockmeisster Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Paqi: Ja ser du, det er så her problemet er. Jeg kan ikke flytte den alverden da der kun er to pci slot at gøre med. og det hele er godt presset sammen i det kabinet jeg har (skulle måske have købt et der var en anelse større  ) __________________ Mit setup:
Samsung LE32R51B LCD
HK AVR 445
Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan måske skærme kortet af?? Ved du 100% om det er støj?? eller måske et for svagt signal på nogle af kanalerne?
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
rockmeisster Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved det ikke er kanalerne det er galt med. Jeg bruger samme tv udtag som til mit lcd tv. Jeg har endnu ikke sat en splitter i fordi jeg ville være sikker på at tingene virkede 100% inden jeg indførte flere fejlkilder. Men i mit kabinet sidder pci slot'ene helt op af PSU'en og jeg kan se på de fleste andre htpc kabinetter der sidder de i hver sin ende. En skærm imellem PSU'en og kortet kunne måske gøre det.
Det skal så lige siges at jeg har ikke jord på det strømkabel pc er sat til. Kan det have noget at sige? __________________ Mit setup:
Samsung LE32R51B LCD
HK AVR 445
Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil bestemt ikke udelukke at du skal have jord på. Har du prøvet at bytte rundt på de 2 kort du har?
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde selv samme problem... et dobbelt afskærmet kabel og antenneforstærker fra Merlin, har dog gjort UNDERVÆRKER.... står helt perfekt nu...
|
| Til top |
|
| |
rockmeisster Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er problemet løst.... Tjaah, hvad der helt præcist har været galt vides ikke, men det kabel jeg bruger til fjernsynet sidder åbenbart lidt anderledes i vægdåsen end de tre andre 1 meter kabler jeg har. Da jeg trak det ud af kabelbakken (lidt omstændigt men jeg er desperat) og satte det i htpc blev billedet meget bedre. Billedet er nu blevet knivskarpt! 
Men der kommer en gang imellem et hak i billedet og lyden hopper også lidt en gang imellem (lyder som om folk gurgler når de snakker). Det burde da ikke have noget med antenne signalet at gøre? Kan det være noget irq konflikt windows har det jo med at lave irq sharing?
NeeDDeeN: Jeg er ked af at jeg har stjålet din tråd. Men for at svare på dit spørgsmål:
150 er enkelt tuner kort (du kan kun enten se tv eller optage)
500 er dobbelt tuner kort (du kan både se tv og optage på samme tid, eller optage fra 2 kanaler)
1300 er digital tuner kort (hvis du er i et område hvor du kan modtage digitalt tv DVB-T er dette kortet du skal have)
__________________ Mit setup:
Samsung LE32R51B LCD
HK AVR 445
Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rockmeisster,
Har du opdateret til nyes drivers fra Hauppauge og fra dit grafikkort producent??
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
NeeDDeeN Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også et 1300 kort? er det anderledes end 1100?
Hvis jeg så får satelit skal jeg så ikke bruge reciver, hvis jeg bruger en 1100/1300 løsning eller hvad?
Eller er det kun til digital tv (fx tv2)
Ps. jeg har et gammelt kort http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=86479 nogen som ved om der er stor forskel på det og et 150 kort fra haugpauge?
|
| Til top |
|
| |
rockmeisster Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har installeret hauppage 31b driveren og seneste nvidia grafik driver. Det skal lige siges at jeg har ikke justeret noget med hauppage tweak tool'et. Måske det kan klare det sidste?
NeeDDeeN: Jeg er ikke så stærk i DVB men hvis du anvender DVB-T skal du bare have en digital antenne og så kan tuneren klare resten. Om et DVB kort kan erstatte en satellit reciever ved jeg ikke rigtig. Jeg har kun kabeltv. __________________ Mit setup:
Samsung LE32R51B LCD
HK AVR 445
Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter
|
| Til top |
|
| |
rockmeisster Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der egentlig forskel på at bruge den driver man kan finde under pvr150 og den man kan finder under MCE drivers på hauppage hjemmeside. Hvad er den korrekte installationsprocedure?
__________________ Mit setup:
Samsung LE32R51B LCD
HK AVR 445
Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter
|
| Til top |
|
| |
btrader Forum Bruger


Bruger siden: 15 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
er jeg den eneste der har problemer med lyden på pvr-150.
hvis jeg zapper "fremad" får jeg indimellem problemer med metalisk lyd på nogle kanaler
hvis jeg så lige zapper en kanal tilbage er lyden ok igen
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Man skal ikke nødvendigvis have en "digital antenne" Det kører på tv2 antenne....
1300 kortet er et hybridkort, dvs. fmradio, ana.tv og digi.tv på samme kort. Svjv. har 1300 hardware mpegdekoder ifht. 1100 kortet.
mvh .Per
Edit. : så lige at du skal have CD satreceiver og der kan du få kort til sat, dog svjv. ikke under mce, men under "normal" xp. Jeg bruger selv floppydtv's satkort og det funker fint med CD.
|
| Til top |
|
| |