Emne: Opgradering af HTPC ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
disconow Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen
Jeg vil til at opgradere men HTPC
I forvejen indeholder den:
CPU: Pentium 4 3.0 Ghz CPU køler: ZALMAN CNPS 7000B-Cu Bundkort: Asus P4P800-E Deluxe RAM: 2 x 512 mb PC3200 Elixir Grafikkort: Leadtek WinFast A6600 GT TDH (AGP) TV-Tuner: Hauppauge WinTV PVR-350 Harddisk: WD 320 GB Lydkort: AUDIOTRAK Prodigy 7.1 LT DVD-brænder: NEC ND 3500A Kabinet: Ahanix D.Vine5 med tilhørende 300watt PSU Diverse: 2 x 60mm Papst blæsere, Ms MCE Remote og Ms MCE kaybord
Jeg har betrukket kabinettet med nogle dæmpnings måtter for at fjerne støjen, men det er ikke rigtig lykkes, for hvis jeg skruer for meget ned for min Zelman, bliver det hele for varmt, så jeg er nød til at køre for fuld tryk på min kære Zelman. Derud over så lamer mine 2 60 papst blæsere afsendig meget.
Jeg har også det problem at når jeg afspiller DVD'er i Windows MCE 2005, så hakker de ca. hvert 10 min, og det ødelægger ligesom glæden ved det hele, jeg har den mistanke at det måske er fordi men PSU er for lille, og ikke kan levere strøm nok til det hele??!
Så nu vil gerne have den opgraderet til en mere kølig og støjsvag maskine
Jeg kigger derfor efter:
- Amd64 CPU - Asus bundkort - Nvidia PCI-E grafikkort - RAM - 2 nye kabinet blæsere
Jeg vil også gerne have hvis jeg kuunne spille lidt på den, så grafikkortet må ikke være alt for dårligt
Er der nogen af jer der kan komme med nogle gode råd til hvad jeg skal vælge? jeg står lidt selv på bar bun
men kom med nogle bud
på forhånd tak :)
__________________ SONY 52X3500 LCD TV | Yamaha RX-V 2600 | PODSPEAKERS MiniPod 5.1 | HTPC: Core 2 Duo E6400, 2gb ram, 400gb HD, 7600gt (HDCP), Audiotrak Prodigy 7.1 LT
|
| Til top |
|
| |
calimero Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror personlig det er en software fejl som giver dine hak i DVD afspilning.
Jeg ville gå efter et bundkort med passiv køling, da jeg ikke kender nogle standard bundkort blæsere som ikke larmer som et ondt år... Har selv et Asus med "rørkøling", hehe.
Kabinet blæsere / CPU blæsere, her er det som regel sådan, at jo større diameter, jo mindre støj ved samme m3. Og hellere 2 blæsere som sættes til at køre langsomt, end én stor på fuld hastighed.
Ellers er jeg enig i at bruge en AMD cpu, har bare altid brugt AMD og har kun gode erfaringer både ang. ydelse/pris/varme/holdbarhed. Jeg vil foreslå at bruge en socket 939, fx en 3000+, der får man ydelse for pengene, og kan som regel clockes en hel del (giver så mere varme...).
Køb noget value ram fra et ikke noname mærke, ex kingston / corsair etc... Jeg ville snuppe 2 x 1 GB, for uha Win slow kan lige ram.
Grafik kort, kan man få et 6800 med passiv køling?
Mvh Anders
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kig på min htpc der er nogle gode stumper og et fedt bundkort __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
disconow Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 22 Marts 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
calimero skrev:
Jeg tror personlig det er en software fejl som giver dine hak i DVD afspilning.
Jeg ville gå efter et bundkort med passiv køling, da jeg ikke kender nogle standard bundkort blæsere som ikke larmer som et ondt år... Har selv et Asus med "rørkøling", hehe.
Kabinet blæsere / CPU blæsere, her er det som regel sådan, at jo større diameter, jo mindre støj ved samme m3. Og hellere 2 blæsere som sættes til at køre langsomt, end én stor på fuld hastighed.
Ellers er jeg enig i at bruge en AMD cpu, har bare altid brugt AMD og har kun gode erfaringer både ang. ydelse/pris/varme/holdbarhed. Jeg vil foreslå at bruge en socket 939, fx en 3000+, der får man ydelse for pengene, og kan som regel clockes en hel del (giver så mere varme...).
Køb noget value ram fra et ikke noname mærke, ex kingston / corsair etc... Jeg ville snuppe 2 x 1 GB, for uha Win slow kan lige ram.
Grafik kort, kan man få et 6800 med passiv køling?
Mvh Anders
|
|
|
Tak for de gode råd, det vil jeg helt sikker kigge nærmere på, jeg er selv normalt AMD mand så det vil jeg også gå efter
Mht. dvd afsplilningen, jeg har formateret ca 10 gange fordi jeg også troede det var en software fejl, men jeg tror nu ikke mere det er det, jeg tror det måske er min PSU der levere for lidt strøm til min dvd-drev
csn1903 skrev:
| kig på min htpc der er nogle gode stumper og et fedt bundkort |
|
|
Ja det er jo et rigtig flot system du har der
Det bundkort du har synes jeg er lidt peberet ..ca 1.400kr
Er der ikk nogen der kan anbefale et lidt bedre bundkort?
__________________ SONY 52X3500 LCD TV | Yamaha RX-V 2600 | PODSPEAKERS MiniPod 5.1 | HTPC: Core 2 Duo E6400, 2gb ram, 400gb HD, 7600gt (HDCP), Audiotrak Prodigy 7.1 LT
|
| Til top |
|
| |
Malbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 22 Marts 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du mener vel Billigere...
__________________ Mvh
Malbjerg
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 22 Marts 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan evt. gå efter et Asrock Dual SATA-2 som kan fåes for under 500,-
Fordelen ved det bundkort er at det både har PCI-E og AGP indgang (så du kan bruge dit nuværende bundkort indtil at hele HDCP problematikken er overstået) og så kan det bruges til de kommende AM2 chips så det er rimlig fremtidssikkert.
En Arctic Cooling Freezer 64 Pro CPU blæser er et godt valg da den kun koster 180,- og er meget støjsvag samtidig med at den køler utrolig godt.
Angående CPU....tjahh, snup en AMD64 cpu med 1mb L2 cach og som understøttet E4 revisionen. Muligvis ville en X2 chip være et godt valg men de koster ikke under 2200,- Eller måske en Opteron baseret chip (socket 939) og overclock den lidt (de kan nemt overclockes og bliver ikke særlig varme - kører selv med en som er clocket fra 2GHZ til 2.7GHZ og temp ligger det meste af tiden imellem 35-40 grader).
Alternativt kunne du se på en Pentium M som lader til at være en god chip til HTPC men der skal du så bruge et andet bundkort og blæser end dem jeg har nævnt.
Angående din RAM så ville jeg vente med at udskifte den indtil at du har set om de ikke kan køre med de nye dele (hvilket jeg er ret sikker på at de kan uden problemer). Og ja, den PSU (EDIT: kom til at skrive CPU først!) vil sikkert skabe problemer for dig medmindre at du får skiftet den ud med en kraftigere.
De ting jeg har nævnt kan dog ikke være i et traditionelt HTPC kabinet.
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 22 Marts 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht grafikkort så kan man få 6600 og 6600GT passivt kølet fra ASUS.
Sådan et har jeg selv, og det fungerer helt fint.
|
| Til top |
|
| |
PillyWilly Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 279
|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Kører du med HDMI ind i dit display/projector ?
Jeg kan nemlig ikke få mit 6600 GT kort til at sende signal igennem mit DVI - HDMI kabel, så hvis du havde en løsning ville jeg da gerne høre om det __________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|