Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 15:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Tekniske problemer med MCE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
astina_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg har efter megen læsning på bl.a. dette forum fået bygget mig en HTPC med MCE, og det er meget fint, dog er der et par små irriations momenter som jeg mangler hjælp til at få aflivet.

1. Hvis jeg kører 1366x768 så er der sort skærm i MCE, i Windows kører den det fint, og sætter jeg opløsningen til 1280x768 så virker det uden problemer. Jeg har opdateret alle drivere, bios etc. nulstillet mce indstillinger mm. forstå mig ret, selve windows vil godt køre det = det er ikke mit lcd tv eller windows, men kun MCE? (Jeg har testet det i en butik med samme skærm og et mediecenter og den ville godt køre denne opløsning?!??)

2. Når jeg starter maskinen så vil den altid have mig til at klikke på min bruger for at "logge på" er det virkeligt nødvendigt?? Jeg har kun en brugerprofil uden kode og det er bare den den skal bruge konsekvent, no questions asked...?

3. Min remote virker KUN når det iMoon program er starter (Silverstone kabinet med indbygget IR modtager og deres egen remote..) kan det virkeligt være rigtigt?

4. S3 tilstand.. jeg har jumpet den osv. men syntes ikke rigtigt jeg kan hitte ud af hvad det egentligt er jeg skal.. dvale, standby, s3 hvad er hvad?? Jeg vil gerne bruge save to memory funktionen i S3... Den er opsat til det i bios..? Dog skal det siges jeg har bios opdateret efter MCE er blevet installeret, men det burde vel være irrelevant?

Håber der er nogle venlige sjæle der ved lidt om mine problemer og evt. kan hjælpe.

På forhånd tak!

Mvh René

Til top Vis astina_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af astina_dk Besøg astina_dk's Websted

rockmeisster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Hej astina_dk
problem 1: burde den ikke køre 1360x768 ? den skal formentlig køre 60hz
problem 2: hent tweak utility fra microsoft powertoys. gå ind på microsofts hjemme side og søg på power toys. Toolet kan enable autologin.
problem 3: den usb port din imon er koblet på får ikke strøm hele tiden. det er et motherboard config problem. der findes en del artikler om det herinde. på mit lc11m kabinet skulle man også bruge det floppy strøm stik hvor der kun er to ledninger på (rød og orange) for at det virker 100%.
problem 4: jeg vil anbefale at du bruger S3 til standby. maskinen starter hurtigere op end ved dvale. Brug evt programmet dumppo.exe til at sætte windows til at bruge S3 hvis ikke du kan styre det fra bios.

Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter
Til top Vis rockmeisster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockmeisster

astina_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene jeg vil prøve dem af når jeg er hjemme igen.

Ang. 3> der har jeg monteret den adapter mellem atx stikket fra psu og bundkort skal jeg bruge denne eller vil et alm floppy disk strømstik være det samme?

4> Jeg kan styre det i bios, syntes bare ikke rigtigt det virker som det skal, vil prøve dumppo.exe

Kan se jeg stort set har samme setup som dig, samme bundkort dog bare et LC10B-M+ kabinet istedet.

Til top Vis astina_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af astina_dk Besøg astina_dk's Websted

rockmeisster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

hvis du har samme bundkort som mig  skal du flytte en jumper for at holde strøm på usb portene. Til hver sæt usb porte er der en jumper der bestemmer om der er strøm på når maskinen er slukket eller ej. Jeg er ikke helt sikker på hvad det er for en psu der sidder i LC10B-M modellen, men i den jeg har går der et kabel fra psu (rød og orange) der ender i et stik tilsvarende det som sidder på floppy strømstikkene. Jeg fik at vide at Silverstone support at jeg skulle bruge dette kabel istedet for det almindelige floppy strøm stik.

Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter
Til top Vis rockmeisster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockmeisster

MichaelMCE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Ad 2) Klik start-kør og skriv : control userpasswords2 og tryk ok, fjern fluebenet øverst og klik anvend. Vælg herefter den bruger du vil logge på med.

Til top Vis MichaelMCE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelMCE

astina_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

rockmeisster skrev:
hvis du har samme bundkort som mig  skal du flytte en jumper for at holde strøm på usb portene. Til hver sæt usb porte er der en jumper der bestemmer om der er strøm på når maskinen er slukket eller ej. Jeg er ikke helt sikker på hvad det er for en psu der sidder i LC10B-M modellen, men i den jeg har går der et kabel fra psu (rød og orange) der ender i et stik tilsvarende det som sidder på floppy strømstikkene. Jeg fik at vide at Silverstone support at jeg skulle bruge dette kabel istedet for det almindelige floppy strøm stik.

Den jumper er der styr på, der medfulgte en adapter som giver mig netop det stik du omtaler, prøver at skifte til den istedet for at bruge et alm. floppydisk stik.

astina_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Det er kanon lækkert med jeres hjælp, jeg er nu næsten hvor jeg vil være til at lege videre med selve softwaren. Dog er der stadig et par ting jeg håber på lidt hjælp til :)

Når maskinen går i S3 tilstand, slukker alle blæsere osv. lækkert! Men den ene diode i mit silverstone kabinet står og blinker samt displayet er tændt, er det meningen? Det er lidt irriterende at se på nemlig :( Jeg kan fint starte og slukke maskinen etc. med remoten efter at have skiftet til at bruge ATX strømstik adapteren der medfulgte kabinettet.

Mit problem med opløsningen arbejder jeg stadig på, men jeg er kommet i stilstand, jeg kan ikke få billede på skærmen med DVI, jeg har købt et DVI-VGA kabel for at se om det var skærmen, men det må være HTPC'en der ikke sender signal ud.. hvorfor??

Som nævnt er det et Asus A8N-VM CSM bundkort.

På forhånd MANGE tak!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes