Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Progressivt fra VGA til CRT fjernsyn (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jointer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Status: Offline
Sendt: 19 April 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Mit fjernsyn som er et Philips PW9520, har mulighed for at modtage progressivt signal via den ene scart indgang, når denne får et NTSC signal.

Derfor vil jeg lave mig et kabel (incl sync interface) fra VGA udgangen på mit gforce 7800gs grafikkort, til fjernsynets scart indgang. Først og fremmest for at få et progressivt signal fra min PC når jeg skal se film, og som en bonus, håber jeg på at kunne modtage TV fra min TDC selector, via et hauppauge 150 kort og så køre det videre gennem VGA udgangen på mit grafikkort og lade grafikkortet konvertere billedet til NTSC i progressivt format.

Er det muligt, eller drømmer jeg bare

Til top Vis jointer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jointer

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 April 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Thunder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunder

jointer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Sendt: 19 April 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Thunder skrev:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38555

Jeg synes ikke at jeg fik så meget ud af det link du henviser til der. Når jeg vil køre progressivt ud på VGA udgangen fra grafikkortet, kører jeg jo 31 kHz og ikke 15 kHz, så derfor budre andre grafikkort end ATI's også kunne bruges.
Jeg havde tænkt mig at lave et "mellemstykke/interface" som tager h-sync og v-sync fra VGA udgangen og konvertere disse til composit sync. Derved burde jeg kunne bruge mit gforce grafikkort's VGA udgang til RGB indgangen på mit TV. 

Det andet som ville være en skøn bonus i projektet, ville være at kunne se almindeligt TV, fra SVHS udgangen på min selector, videre gennem TV-kort og progressivt ud fra VGA udgangen på grafikkortet, til RGB indgangen på mit fjernsyn. Er dette overhovedet muligt.

Til top Vis jointer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jointer

avsh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 April 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Det forudsætter at du kan få grafik-kortet til at køre 50Hz 720x576 interlaced og at timingen på h-sync og v-sync fra VGA-stikket og i hardware kan kombineres timningsmæsigt korrekt....

Eller det er hvad et almindeligt TV kan klare, hviken muligheder er der i dette TV?

Til top Vis avsh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af avsh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes