Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: MCE og Bluetooth (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Maj 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Jeg sad lige her i weekenden og ville installere min bluetooth dongle fra X-Micro og det gik sådan set også meget godt lige indtil jeg ville sætte somputeren i standby.

Lige så snart den slukkede for blæserne startede den op igen.

Det stoppede den så med da jeg afinstallerede driverne?

Nogen der har en ide om hvad der kan være galt, hvorfor vil den ikke gå i standby når der er installeret en USB bluetooth dongle?

wideover
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Maj 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Enhedshåndtering. Egenskaber på bluetooth dimsen. Fanebladet strømstyring. Fjern flueben i "Tillad denne enhed at sætte computeren ud af standby" ???
Til top Vis wideover's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wideover

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Jeg prøvede at kigge efter det i enhedshåndtering, men jeg har ikke mulighed for at sætte flueben nogen steder. Jeg ´kan sådan set kun se egenskaberne intet andet og jeg har adm. rettigheder?

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2006 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Ingen der har erfaring med bluetooth og MCE?

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25933&K W=s3+standby

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Hvad er det lige jeg skal se i den tråd...

Jeg har jo egentlig ikke problemer med S3 og standby, det kører faktisk rigtig godt, dog med den undtagelse når jeg installerer min bluetooth dongle og netop det problem er jo ikke omtalt i den tråd?

Er der noget jeg har overset

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 06:59 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Ja altså det er min tese at du ikke har added USBbiosHacks i registryet. Hvis du gør det kan du vælge om dine Blåtands enheder skal tillades at styre strømmen på din computer via de fane blade som der omtales tidligere i denne tråd og ligeledes i s3 tråden.

Da du selv har identificeret at Blåtanden er problemet så skal du nok slå strømstyring på denne fra, eller finde en Driver til enheden der UNDERSTØTTER strømstyring. I alle tilfælde er det en god ide at slå strømstyring fra på de enheder som ikke specifikt skal have noget med dette at gøre, fx Mus eller eksterne harddisks osv. Det er ligeledes vigtigt at notere sig at mange Bluetooth enheder er USB devices hvorfor de som regel vil optræde flere steder i device manager. Du kan Ikke instille strømstyring for en enhed under USB devices (en bluetooth dongle er et trancievermodul som ikke i sig selv har anden funktionalitet end at den sender og modtager fra forskelligt trådløst udstyr), men kun der hvor de er specificeret med deres egentlige navn og funktionalitet.

Trancievermoduler (specielt logitechs) har givet mange problemer for mange mennesker, derfor anbefaler jeg  egentlig at man sætter et sådant modul på en seperat root hub jvf nedenstående:

Som sagt så er der en workaround, hvis dit motherboard har to eller flere USB controllere(det har de fleste bundkort), da du så bare kan slå strømstyring fra på nogle af dem..fx den hvor dit bluetooth udstyr sidder. Dette gøres som regel i bios, eller ved at flytte en jumper eller to på selve motherboardet. På min computer skal man fx begge dele, men det kan du læse mere om i manualen til dit bundkort.

mvh Anders

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2006 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Hey

Ahh, nu forstår jeg...(det tog sin tid )

Ej, jeg havde ikke lige fanget at det var USBbiosHacks der fik det faneblad frem, da jeg har læst i forskellige tråde på TGB at det hack ikke anbefales af Microsoft og at dem der havde undladt at tilføje den nøgle godt kunne få det til at virke alligevel.
Men det de så har snakket om, er det med at kunne tænde computeren med remoten og det kan jeg jo godt.

Mit problem er jo netop det faneblad og her kan USBbiosHacks hjælpe mig?

Alt det der med jumber indstillinger osv. det har jeg nemlig styr på.
Jeg har, som dig, kun slået strømstyring til på den controller hvor modtageren sider til MCE remoten. Så jeg har ingen problemer haft med Logitech's trådløse tastatur og mus

Det der så alligevel undrer mig, det er at Bluetooth enheden sidder på den controller hvor der ikke er strømstyring på?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes