Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 22:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Rudeo kontra Niveus (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sskova
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 09 August 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Er der nogen, der har erfaring med Rudeo og Niveus som MCE remote via PDA? Hvad er fordele/ulemper ved de to?

(Jeg er interesseret i Xlobby og ej heller NetRemote eftersom det ikke er MCE PDA remotes)

Rudeo:
http://www.rudeo.com/mce.htm

Niveus:
http://www.niveusmedia.com/products/remote.html
Til top Vis sskova's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sskova

ldplusse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 August 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har kort prøvet Rudeo.

Entlig ville jeg have brugt Niveus, men den virker ikke på Windows Mobile 5.0 men kun til Windows Mobile 2003 Second edition og bagud.

Rudeo'en virkede, men den kunne ikke erstatte den alm remote, tror heller ikke at Niveus kan.

En rigtigt remote med knapper man kan mærke er bedst, så til den daglige brug, hvor tv er tændt, er det helt klart MCE remote der er bedst.

Men var også selv interesseret i at have den til at vælge Radio og Musik, og det fungere også perfekt. Et stort minus ved Rudeo (ved ikke med Niveus, da jeg jo ikke har prøvet den) er at når PDA'en har mistet sin trådløse forbindelse, feks. når den slukker/standby eller hvad man kalder det, så skal man vælge hvilken MCE maskine man vil styre igen. Det er total skod, den skal kunne sættes til en default, som den vælger ligesåsnart den ser det trådløse net.

En løsning ville måske være at sætte den til adrig at slukke, så den bare skal sidde i docking station.

Men var lidt mere nysgerrig efter at prøve Niveus, da den ser en del pænere ud grafisk, den viser Cover på den sang man spiller.Men så skulle jeg købe en ny PDA og det gad jeg ikke lige.

Men desværre så har Niveus ikke opdateret deres software i mindst 3/4 år, så måske de slet ikke udvikler på det.

Til top Vis ldplusse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ldplusse

NikolajC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 10 August 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Jeg kan heller ikke få Niveus til at virke på 2003. Den fryser efter aktivering af forbindelsen. Rudeo virker bedre, men kan som sagt ikke forbinde automatisk hvilket er noget hø. Deres GUI er heller ikke særligt godt at bruge med fingrene. Bruger selv netremote til at spille musik med. Det er den helt suveræn til med deres music skin, men den virker som sagt ikke som traditionel remote software (kan dog styre både musik, billeder og video).
Til top Vis NikolajC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NikolajC

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes