Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Salgs service i HIFI Klubben (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kaasing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 24 August 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har lige været i HIFI Klubben for at se på/lytte til ny forstærker til mine Helicon 400 højttalere. Lyden i lytterummet på europaplads i Århus var imidlertid meget dårlig på den Thule 350 forstærker vi lyttede til. Sælgeren mente det var rummet der gjorde det og tilbød at vi jo så kunne låne forstærkeren hjem. Vi skulle bare lige lægge et depositum på 25.000kr.

Er det normal service i HIFI butikker, eller er det helt specielt for HIFI Klubben(måske kun den på europaplads)? Jeg mener ikke at jeg nogensinde før har prøvet at betale et depositum for at låne hifi grej med hjem.

Hvad er i andres erfaringer, og hvor kan man evt låne grej med hjem for at lytte uden at skulle lægge en formue. Vil jo gerne lytte på flere forskellige forstærkere op mod hinanden, og det kan hurtigt blive dyrt at smide mellem 20 og 50k i hver butik.

Til top Vis Kaasing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaasing

speed six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 August 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er OK med et depositum - det skal dog ikke være ens med varens pris.

Mange gange låner man jo ret dyre apperater med hjem, og erlæggelsen af et depositum signaler også en vis seriøsitet hos låneren.

/Henrik

Til top Vis speed six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af speed six

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 August 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

kan ikke forestille mig nogen låne en amp ud til 25.000 er 25 kr for den sags skyld uden depositum,syntes dog depositum=fuld nypris er meget hvis det er et demo produkt,men igen hvis de skal låne dig en amp ud må du jo også vise du er seriøs og ikke kun på udkig efter en gratis forstærker til en fest i weekenden hvilket jeg har læst herinde hifiklubben har en del erfaring med.

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Kaasing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt med på at betale depositum, det er bare størrelsen jeg synes der er helt hen i skoven. De kunne evt sætte depositummet til deres indkøbspris, eller et beløb så de ihvertfald ikke får tab hvis jeg skulle komme til at ødelægge forstærkeren, eller den skulle bortkomme.

Men de forlanger fuld nypris, og det vil jo sikekrt være en demovare jeg låner med hjem, det synes jeg er ret urimeligt. Især fordi jeg også gerne ville lytte til NAD Master samtidig, så det ville blive omkring 50000 jeg skulle lægge i butikken.

Kaasing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

på udkig efter en gratis forstærker til en fest i weekenden hvilket jeg har læst herinde hifiklubben har en del erfaring med.

Ok ja, den slags findes selvfølgelig. Men igen synes jeg de skulle sætte depositummet, så de ihvertfald ikke lider tab ved udlånet, men ikke fuld pris.
Bilforhandlere låner jo også biler ud til kunden, uden at man ligger 430000 kontant før man tager bilen på en prøvetur.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 24 August 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Man skal som forhandler ikke prøve at blive snydt ret mange gange, før man holder op med at være "large" omkring reglerne for udlån. Jeg har oplevet snyd eller forsøg på snyd på forskellig vis, også fra MEGET faste kunder som man umiddelbart synes man er helt fortrolig med. Også oplevet at en vare udlånt mod depositum ikke kom retur. Det er dét der er baggrunden for at vi butikker nu engang er nødt til at være rimeligt stringente med den slags ting. Men det kan jo håndteres på mange forskellige måder - hos os kan du f.eks. lave en dankort-bon med en "fluesmækker", og dermed undgå at få lænset kontoen, mens vi stadig har sikkerhed for kronerne.

At sørge for sikkerhed for _alle_ pengene er den eneste måde vi kan undgå snyd fuldstændigt. Og husk nu at de penge som butikken mister pga. snyd og tyveri, er der kun ét sted at hente hjem igen: Hos de betalende kunder. Mindre omkostninger til snyd og tyveri = lavere priser til dig.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 August 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

En dankort-bon med fluesmækker er vel en helt igennem rimelig foranstaltning ved udlån. Varen retur til forhandleren = bon´en returneret uden træk på kontoen.
Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 24 August 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Man skal ikke kalde det udlån! Men derimod retur ret...

Synes det er absolut helt rimeligt sådan en fremgangsmåde, og har selv brugt det flere gange, og har aldrig haft problemer med at få penge retur, hvis varen ikke levede op til forventningerne. Dette er ren og skær service fra butikkens side, så man burde ikke brokke sig... Selvom det self. er mange penge at smide for at teste udstyret, så siger det jo også butikken, en del om kundens oprigtighed, så de ikke bare udlåner udstyr i ét væk, bare fordi folk vil prøve det for sjov...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 24 August 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har oplevet mange forskellige modeller ..

Europaplads (hifi klubben) skal du betale fuld pris, du får refunderet
Europaplads (Tapeconnection) bruger de fluesmækkeren, de trækker kun hvis du beholder varen
Andre har jeg betalt for første gang, og da jeg så leverede tilbage til aftalt tid og sted, ja så var vi da hifi-buddies og jeg kunne låne løs.

Alle modeller er da helt 100% ok. Prøv at spørge om det samme hos bilforhandleren, eller i hårdehvidevare afdelingen. Alene det at vi kan låne grejet med hjem er da herligt, så kan det jo testes under de forhold ørerne er vant til.

Nu ved jeg ikke hvliket lytterum på hfk europaplads du var, men hvis det var det oven på til venstre for indgangen, ja så er det virkeligt dårligt. Sjovt nok har de ofte deres dyre grej der. Især bas'en bliver slugt.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Kaasing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

- hos os kan du f.eks. lave en dankort-bon med en "fluesmækker", og dermed undgå at få lænset kontoen, mens vi stadig har sikkerhed for kronerne.

Den måde kan jeg meget bedre lide, og så er det jo ikke noget problem at lægge det fulde beløb. Desværre har jeg så bare ikke kunnet finde en forstærker jeg synes om nede hos jer :-(

Kaasing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Jeg har oplevet mange forskellige modeller ..

Nu ved jeg ikke hvliket lytterum på hfk europaplads du var, men hvis det var det oven på til venstre for indgangen, ja så er det virkeligt dårligt. Sjovt nok har de ofte deres dyre grej der. Især bas'en bliver slugt.

Det var ganske rigtigt i det rum vi lyttede, og lyden var helt forfærdelig. Men det er faktisk ikke første gang jeg oplever at Helicon 800 modellen lyder meget ringere end mine 400. Selvom det vel burde være omvendt.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 August 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Kaasing skrev:
Desværre har jeg så bare ikke kunnet finde en forstærker jeg synes om nede hos jer :-(

Ja det er jo så et langt større problem!

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 August 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Man skal ikke kalde det udlån! Men derimod retur ret...

Synes det er absolut helt rimeligt sådan en fremgangsmåde, og har selv brugt det flere gange, og har aldrig haft problemer med at få penge retur, hvis varen ikke levede op til forventningerne. Dette er ren og skær service fra butikkens side, så man burde ikke brokke sig...

Det er lidt farligt bare at sætte lighedstegn mellem udlån og returret, da visse butikker netop ikke tilbyder returret!

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 24 August 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Kaasing skrev:
Desværre har jeg så bare ikke kunnet finde en forstærker jeg synes om nede hos jer :-(

Ja det er jo så et langt større problem!

Årh de skaffer da hjem hvis der er noget du gerne vil have, det gør de også ovre hos naboen. Ja de er faktisk flinke i begge butikker. Århus er en herlig hifi by.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Munken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 12 September 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo ikke min hovedpine, men...

På en fluesmækker har man så vidt jeg ved kun sikkerhed for Kr. 1.500,-

Så uanset om kunden har skrevet under på Kr. 30.000,- får butikken kun Kr. 1.500,- hvis kunden ikke er er god for mere....

Til top Vis Munken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Munken

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 September 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Problemet med udlån og returret er jo også at apparatet ikke er nyt bagefter. Enten skal det sælges som demo til reduceret pris eller også er det unfair over for den kunde der senere køber det som nyt. Derfor kan jeg da godt forstå hvis en butik ønsker at begrænse det til seriøse kunder.
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 September 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Politikken er et depositum på 50% af varens pris - dette har jeg selv betalt et par ved lån af grej i HFK, og det er da absolut fair under alle omstændigheder. Butikken bærer risikoen for evt. skader på apparatet, og alt koster som bekendt penge.

Desuden fatter jeg heller ikke at det skulle være et problem - er man inde for at låne et produkt som man er interesseret i, har man vel pengene til det i de fleste tilfælde?? Ergo er pengene til depositummet vel til rådighed, og under alle omstændigheder får man dem jo tilbage igen

Aaberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 September 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke se problemet. Der er jo ikke rigtig grund for butikken til at låne en forstærker til 25.000 kr til en kunde som alligevel ikke har råd eller overhovedet tænkt sig at købe den. Så længe den er hos en kunde er den jo ikke til display i butikken.

Og hvis man låner forstærkeren og lægger de 25.000 kr, men ikke synes forstærkeren passer der hjemme, får man jo bare alle sine penge tilbage.

Jeg kender også til butikker som har mistet varer for rigtig mange penge fordi de var for flinke til at låne ud.

Til top Vis Aaberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aaberg

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 September 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Politikken er et depositum på 50% af varens pris     ?????  og  den politik holder bare  slet ikke ( generelt, ikke dit konkrete eksempel  ) - da du så har udleveret en forstærker til feks. halv pris og når den så "lige" ikke kommer retur, har du "solgt" en forstærker til halv pris  - hvad der nomalt vil være under indkøbspris og derfor et tab på alle niveauer ! 

Er også helt enig ( måske samme erfaringer / oplevelser?   )  med Otto i, at der desværre findes mange såkaldte gode, "du kan stole på mig" typer - desværre, ovenikøbet, kan det endda være venner, faste kunder osv.  , som "lige" pludselig bare ikke er det mere

Heldigvis er det dog trods alt, stadig de færreste mennesker, som er sådan , men du skal ikke have tabt ret mange varer på den konto ( måde ) , før du enten har fået dine lærepenge eller søger efter nyt job

Derfor er den eneste sikre løsning desværre, at tage det fulde ( eller næsten fulde ) beløb i /som sikkerhed.

Kaasing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Ronin skrev:

Politikken er et depositum på 50% af varens pris     ?????  og  den politik holder bare  slet ikke ( generelt, ikke dit konkrete eksempel  ) - da du så har udleveret en forstærker til feks. halv pris og når den så "lige" ikke kommer retur, har du "solgt" en forstærker til halv pris  - hvad der nomalt vil være under indkøbspris og derfor et tab på alle niveauer ! 

Er også helt enig ( måske samme erfaringer / oplevelser?   )  med Otto i, at der desværre findes mange såkaldte gode, "du kan stole på mig" typer - desværre, ovenikøbet, kan det endda være venner, faste kunder osv.  , som "lige" pludselig bare ikke er det mere

Heldigvis er det dog trods alt, stadig de færreste mennesker, som er sådan , men du skal ikke have tabt ret mange varer på den konto ( måde ) , før du enten har fået dine lærepenge eller søger efter nyt job

Derfor er den eneste sikre løsning desværre, at tage det fulde ( eller næsten fulde ) beløb i /som sikkerhed.

Det er da de færreste hifi butikker der har en avance under 50%, prøv snarere med 75%. Har før købt udstyr til en fjerdedel af den annoncerede pris, og tvivler på at forretningen har tabt penge på den handel.

Men for at komme ind på sporet igen, så er det fint nok de forlanger et depositum, men hvis man som i mit tilfælde gerne vil lytte til flere forstærkere op mod hinanden i en a-b test, så er det altså trælst at skulle punge op mod 200.000 kr ud for at låne fire forstærkere med hjem, når man egentligt kun vil købe én til 50.000kr. Har iøvrigt købt en ML No 339 og den gør det glimrende, lånte den med hjem uden at lægge en kr i depositum, og købte den dagen efter.

Til HIFI klubbens ret skal det lige nævnes at jeg også fik lov at låne en Classé med hjem uden vrøvl.

/Kaasing

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum