Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 17:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Mangler en Hardware Compatible List (HCL) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kwan112
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke finde en opdateret HCL nogen stedder.. kan kun finde nogle fra omkring 11 månede 2004, kunne være rart med en opdateret en.. Det er primært til Grafik kort jeg har behov for det.. Nogen som kan hjælpe!!! Det er til MCE 2005
Til top Vis Kwan112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kwan112
 
Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Grafikkortet skal understøtte DX9 i hardware og have minimum 128mb Ram.

__________________
DK's bedste HTPC Forum
Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted
 
Kwan112
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Er det, det eneste krav?
 
Jeg har bare haft dårlig erfaring med kort som ikke understøttede!!!
Til top Vis Kwan112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kwan112
 
Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Ja det er det eneste Krav.......Skal også understøtte en del andet men det er altsammen en del af DX9, bla DXVA, WMR9 osv. Køb et nyere NVidia fx den passive 7600gs eller lignende så er du godt dækket ind for forholdsvis små penge. Hvis du vil køre scart>rgb skal du vælge et ATI kort alle i Xserien understøttes så vidt jeg husker, men der må der Ati folk på banen, jeg har selv et gammelt fx5900ultra som virker ganske udemærket.

Mange onboard løsninger kan også klare det FX Ati xpress 200 motherboards der har en x300 chip onboard. Også de fleste nyere Intelbaserede onboard løsninger understøtter DX9 i hardware. Et godt kort er desuden asus ASUS M2N-VM der kommer med onboard gforce 6250 med hardware support til HD decodning via purevideo decoderne, og bundkortet understøtter de nye Energy Efficient Amd cpu'er.

Mvh Anders




__________________
DK's bedste HTPC Forum
Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted
 
Kwan112
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Problemet er at det er et APG*4 på mit gamle bundkort.. det virker fint, men vil geren have et andet grafik kkort.. det jeg har er meget meget ringe... så det skal være APG4 kompatibel..
 
tak for hjælpen.. vil se hvad jeg kan finde..
Til top Vis Kwan112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kwan112
 
Nightbird
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
Et godt kort er desuden asus ASUS M2N-VM der kommer med onboard gforce 6250 med hardware support til HD decodning via purevideo decoderne, og bundkortet understøtter de nye Energy Efficient Amd cpu'er.

Du mener vel GeForce 6150

Til top Vis Nightbird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightbird
 
Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

exactly!

__________________
DK's bedste HTPC Forum
Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes