Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 07:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Album art i MCE 2005 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ornkvist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

jeg har problemer med at få mine folder.jpg's til at passe i størrelsen i MCE.

De folder.jpg's jeg har, henter jeg typisk fra Videouniverse, hvor billederne typisk er H = 450px gange  B = 317px. Når jeg så går ind under mine videoer i MCE, så vises denne albumart kun halvt. - dvs. at MCE kapper billedet over horisontalt på midten, så man ikke kan se bunden af coveret. Jeg har fået det hele til at passe ved at resize billedet til 500px gange 500px, men det set alligevl lidt dumt ud, når det er trukket ud i siderne. Så har jeg prøvet at oprette et nyt billede i Photoshop i størrelsen 500 x 500 og sætte baggrunden til transperent for herefter at kopiere coveret, som er 450 x 317 over i det nye billede. Dermed er billedet i sin oprindelige størrelse, men alligevel i de 500 x 500, som MCE tilsyneladende vil have. Eneste problem med det er, at selvom billedet er sat transperent, så får jeg en hvid baggrund inde i MCE. help.

btw. jeg har kigget med herinde i et godt stykke tid, men har først nu oprettet en konto.
Til top Vis Ornkvist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ornkvist

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Så vidt jeg ved er der ikke specifikke krav til de billeder som MCE bruger som album art, mine er i hvert fald af meget forskellige bestykninger, de fleste dog omkring 200*200 med rgb 8bit. De skal dog helst være kvadratiske og være bitmap, png eller jpeg.

Transparency hvad i al verden vil du have det på for? Kunne du evt ikke vælge MCE's farve som baggrund i stedet for hvidt hvis det endeligt skal være? eller endnu bedre bare resize og croppe billedet? Det kan du lave med et batch job i ACDC eller andre programmer (hvis du har mange)
Eller du kunne lave Alpha Channels manuelt på hele l**tet med PS og putte shaders på efterfølgende....Det bliver vildt, det er design og det er dét de unge vil ha'

En anden mulighed er at spørge Binnerup, han ved det med garanti da han har lavet meget MCE hosted html i hans My Movies. Men før det kunne du læse lidt på msdn eller kigge lidt på MCE SDK hvis du virklig vil til bunds

mvh Anders

Ornkvist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
Hejsa

Så vidt jeg ved er der ikke specifikke krav til de billeder som MCE bruger som album art, mine er i hvert fald af meget forskellige bestykninger, de fleste dog omkring 200*200 med rgb 8bit. De skal dog helst være kvadratiske og være bitmap, png eller jpeg.

Transparency hvad i al verden vil du have det på for? Kunne du evt ikke vælge MCE's farve som baggrund i stedet for hvidt hvis det endeligt skal være? eller endnu bedre bare resize og croppe billedet? Det kan du lave med et batch job i ACDC eller andre programmer (hvis du har mange)
Eller du kunne lave Alpha Channels manuelt på hele l**tet med PS og putte shaders på efterfølgende....Det bliver vildt, det er design og det er dét de unge vil ha'

En anden mulighed er at spørge Binnerup, han ved det med garanti da han har lavet meget MCE hosted html i hans My Movies. Men før det kunne du læse lidt på msdn eller kigge lidt på MCE SDK hvis du virklig vil til bunds

mvh Anders

Okay indrømmet, jeg er måske lidt perfektionistisk og designfikseret. Men det skal sku være i orden

Men jeg tror faktisk, at jeg lige vil prøve det med MCE's farve. Det skal da nok se fint ud. - håber jeg.

Tror lige jeg venter med at spørge Binnerup, da manden jo har lavet et udemærket MyMovies prg. ( de ved de fleste der bare har læst om MCE i en halv time ) som jeg bare vælger ikke at bruge lige pt.

Jeg siger mange tak.

Ikke for at tilsidestille Patriarken's svar, men hvis der er andre der har nogle gode idéer, så må I meget gerne skrive på livet løs. 
Til top Vis Ornkvist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ornkvist

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes