| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Jeg skal bruge en ny DVD afspiller til min nye Pioneer 50" skærm.
Jeg har kigget en del på nettet og her på forum'et, og jeg er som sådan ikke i tvivl om, at en HTPC med et godt grafikkort samt tunede indstillinger/filtre fejer langt de fleste DVD-afspillere af banen, hvorfor jeg da også overvejer netop HTPC (se evt. denne meget interessante artikel: http://www.hardware.info/en-UK/articles/am9nY2pqZA/ATI_and_n Vidia_crush_highend_DVD_players/1 )
Men jeg orker simpelthen ikke at rode og rage, pille, justere, tweake i en uendelighed. Jeg vil bare proppe en DVD i skidtet, og så skal det altså bare køre! Hver gang! 
Mere konkret er mit spørgsmål vel: Hvis jeg eks. putter et Nvidia kort med den nyeste Purevideo i maskinen og afspiller en DVD i WMP, kan jeg så - uden at foretage mig andet - forvente et bedre billede end på en "god" DVD afspiller (á la en Denon DVD-1930 eks.)?
Ovenstående er naturligvis "alt andet lige". Ved godt at der er andre faktorer, der spiller ind, og at en HTPC kan bruges til meget andet, men som udgangspunkt er jeg kun interesseret i alm. DVD afspilning (ikke HD).
Håber mit spørgsmål giver mening!
Mvh. Per
|