| Forfatter |
|
weblance Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 05 Februar 2007 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for nyligt fået min første HTPC til at erstatte min DVD afspiller, og jeg kan godt se en fidus i at have alle mine film til at ligge på maskinen i stedet for at føde den med DVD skiver.
Men hvordan gør I? DivX, Xvid eller hva'? Jeg kunne godt tænke mig at gemme dem i en fil hvor jeg har surround lydsporet og evt. dansk tekst med.
/Carl
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 05 Februar 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer vel an på hvilken hvilken kvalitet du vil slå dig til tåls med. XVID osv skal rippes med høj bitrate og køre med betragtelig Postprocessing, hvis det skal være fornuftigt kvalitetsmæssigt...XVID kan laves via AutoGK eller lignende med AC3 + undertekster....Ellers kan man bruge DVDshrink og tage full backups af dvd'ere og så mounte disse via fx Deamon Tools.....Men dette kræver meget harddisk plads.....Her skal du nok regne med et par harddiske med 400gb på.... mvh Anders
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
weblance Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Patriarken! Sad faktisk og kiggede på din hjemmeside mens du var ved at skrive dette indlæg :)
Jeg kender godt DVDshrink og mulighederne med dette, samt Deamon tools. Havde faktisk tænkt på denne mulighed men som du selv nævner, så kræver det en farlig masse harddisk plads - og desværre har jeg ikke mulighed for at sætte en disk mere i kabinettet :(
Så er der DivX eller Xvid. Jeg må prøve at finde AutoGK og se om jeg kan finde ud af det. Faktisk var det primært ungernes tegnefilm jeg havde tænkt mig at rippe og ligge direkte på pc'en, da det oftest er dem der ser film - og det ville gøre alting meget nemmere (især for os forældre).
Sådan lige et ekstraspørgsmål . . . Er USB 2.0 forbindelsen hurtig nok til at jeg kan afspille film (Xvid/Divx) fra en ekstern harddisk tilsluttet USB?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 05 Februar 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
weblance skrev:
| Sådan lige et ekstraspørgsmål . . . Er USB 2.0 forbindelsen hurtig nok til at jeg kan afspille film (Xvid/Divx) fra en ekstern harddisk tilsluttet USB? |
|
|
Ja, det kan du sagtens.
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Xvid uden lyd bruger typisk imellem 700 kbps og 1500kbps, +lyden giver så ekstra imellem 384kbps og 448 kbps hvis vi snakker AC3. Dvs omkring 2000kbps max. Bits divideret med 8 lig bytes. 2000 divideret med 8= 250kb/S .... En USB 2.0 disk klarer en teoretisk transfer på 480mbit = 60mb i sekundet. så det er absolut ikke noget problem. mvh Anders
|
| Til top |
|
| |
NikolajC Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 05 Februar 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger FairUse Wizard til at rippe mine DVD'er til XVID. Virker utrolig nemt at gå til modsat så mange andre gratis programmer. Understøtter undertekster og 2 lydspor i Xvid.
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 05 Februar 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kopierer dem direkte over på HDD'en og afspiller dem via MyMovies i MCE
__________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
bphhm Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 05 Februar 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gør ligesom Hanien, dvs enten kopierer eller bruger DVD decrypter. DVD shrink er også OK men det er ikke alle den kan "knække".
MyMovies er bare genialt til MCE. Bla. kan man oprette objekterne med cover og omtale og så afgøre om filmene skal ligge online på PC'en eller off line. __________________ /Hans
|
| Til top |
|
| |
weblance Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, det lyder som om jeg skal kigge lidt på den der MyMovies!!!
Henter den selv covers og film info fra nettet?
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 05 Februar 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Find det på www.mymovies.name
Den henter selv det hele ud fra stregkoden på filmen, har man ikke stregkoden så kan info søges manuelt __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
bphhm Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med 2.0 skulle det også være muligt at streame til en XBOX 360 men det kan jeg ikke få til at virke
__________________ /Hans
|
| Til top |
|
| |
weblance Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smart smart. Ser at det også virker i Vista. Jeg får nemlig min Vista Home Professional opgradering om et par uger.
|
| Til top |
|
| |
weblance Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
< ="text/">_popupControl();Jeg har nu været godt i gang med at ligge mine film på en ekstern harddisk. Der ligger nu 77 film der tilsammen fylder knap 300GB. Dette er en rasende mængde data og harddisken, på 400GB, bliver snart fyldt op.
Kan det ikke lade sige gøre at komprimere filmene i DivX format (har DivX Pro) og stadig beholde et godt billede og AC3/DTS lyd? Jeg kunne forestille mig at en film der ukomprimeret fylder 4-5GB kan komme ned på omkring 2GB...
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har altid brugt AutoGK til det du snakker om....Nem hurtigt og gratis....
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bphhm Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps har godt prøvet, men det fungede ikke. Jeg gjorde nu heller ikke så meget ud af at finde ud af hvorfor så jeg må lige prøve igen.
__________________ /Hans
|
| Til top |
|
| |
Angle Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes Transcode 360 giver et dårligt billede.. Vil man afspille divx over Xbox360, vil jeg anbefalde at bruge vlc til at reencode dem til WMV... hurtigt og nemt
|
| Til top |
|
| |
bphhm Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nu ikke divx men VOB filer. Har du erfaring med transcode der?
__________________ /Hans
|
| Til top |
|
| |
Popsi Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
NikolajC skrev:
| Jeg bruger FairUse Wizard til at rippe mine DVD'er til XVID. Virker utrolig nemt at gå til modsat så mange andre gratis programmer. Understøtter undertekster og 2 lydspor i Xvid. |
|
|
Hvilket codec skal bruges for at afspille i MCE. Kan godt få den til at afspille igennem media player, men ikke MCE.
Snakker her om den XVID fil, som bliver lavet.
|
| Til top |
|
| |
NikolajC Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Popsi skrev:
NikolajC skrev:
| Jeg bruger FairUse Wizard til at rippe mine DVD'er til XVID. Virker utrolig nemt at gå til modsat så mange andre gratis programmer. Understøtter undertekster og 2 lydspor i Xvid. |
|
|
Hvilket codec skal bruges for at afspille i MCE. Kan godt få den til at afspille igennem media player, men ikke MCE.
Snakker her om den XVID fil, som bliver lavet. |
|
|
Bruger ffdshow - men det lyder som et lidt mere kompliceret problem hvis det virker det ene sted men ikke det andet. Prøv at checke ffdshow setup om den bliver brugt til Xvid overhovedet.
|
| Til top |
|
| |