Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 10:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: fjernbetjening til HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Cybergringo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

hej
Jeg bruger en gammel ati wonder fjernbetjening til min htpc,hvor jeg køre Mediapotal.......
Jeg har en Logitech Harmony 555 til min LCD+DVD+mere, er der en nem måde at bruge den til min htpc
Til top Vis Cybergringo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cybergringo Besøg Cybergringo's Websted

Cybergringo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2007 kl. 05:52 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Er der slet ikke nogle der har et foreslag til det

:(
Til top Vis Cybergringo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cybergringo Besøg Cybergringo's Websted

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Jo

Køb en MCE fjernbetjening inklusiv reciever...

jonaskp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Nu var det jo ikke det han spurgte om, men om han kunne bruge sin Harmony fjernbetjening. Overvejer også selv om dette er muligt, da jeg har sådan en liggende og mangler en fjernbetjning til min kommende HTPC.

At man bare kan købe en MCE remote er vist rimeligt åbenlyst for de fleste...
Til top Vis jonaskp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonaskp

Cybergringo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ik om en USB IRDA fra SHG.dk kan gøre det,er der nogle der har prøvet det.....:)

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg ved ikke om jeg bliver misforstået eller jeg skal forklare alt i detaljer?....Problemet med ALLE harmony remotes er at de IKKE har en Computerbaseret reciever. Derfor skal man købe en 3rdparty...Jeg foreslår derfor MCE tranciever+ remote (200kr) og en Harmony (helst 895 dog peberet....men har z-wave RF)da det er den billigste løsning (og mest hensigtsmæssige mht future STB).... Jeg har desuden forklaret andre her i forummet hvordan man sætter det op, hvis man nu søgte lidt.....

Men good luck med alle de ting du mener er åbenlyse For mig at se har du misset et par åbenlyse detaljer/mangler vedr harmony remotes.... (Bla den med recieveren....Som jeg tilsyneladende er så dum at foreslå )

For the record:
IRDA og IR er IKKE det samme=inkompatible protokoller/hardware design] Så glem det....

Med væmlig hilsen Anders

jonaskp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
Men good luck med alle de ting du mener er åbenlyse For mig at se har du misset et par åbenlyse detaljer/mangler vedr harmony remotes.... (Bla den med recieveren....Som jeg tilsyneladende er så dum at foreslå )

Hvis du nu bare fra starten havde sagt at man grunden til at han skulle købe MCE remote, var fordi at han kun skulle bruge recieveren, og at det var den billigste måde at skaffe en reciever, så havde der ikke været nogen misforståelser. Dit indlæg kom meget til at lyde som om at du ville have at han skulle droppe harmony, og istedet bruge MCE remote - ihvertfald sådan jeg opfattede det.

Derfor også min efterfølgende kommentar om det åbenlyse i at man kunne købe MCE remote og glemme Harmony'en, da det var sådan jeg opfattede dit indlæg.

Det giver jo god mening hvis det er den billigste måde at få en reciever på.
Til top Vis jonaskp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonaskp

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

jonaskp skrev:
Patriarken skrev:

Hvis du nu bare fra starten havde sagt at man grunden til at han skulle købe MCE remote, var fordi at han kun skulle bruge recieveren, og at det var den billigste måde at skaffe en reciever, så havde der ikke været nogen misforståelser. Dit indlæg kom meget til at lyde som om at du ville have at han skulle droppe harmony, og istedet bruge MCE remote - ihvertfald sådan jeg opfattede det.

Derfor også min efterfølgende kommentar om det åbenlyse i at man kunne købe MCE remote og glemme Harmony'en, da det var sådan jeg opfattede dit indlæg.

Det giver jo god mening hvis det er den billigste måde at få en reciever på.

Jojo jeg undskylder den hårde tone....Men jeg besvarer mange så mange spørgsmål som jeg har tid til, fordi HTPC er min hobby og fordi jeg ikke kan lade være. Jeg glemmer nu og da at ikke alle har baggrundsviden osv, hvorfor jeg svarer så kort som muligt....Jeg har også en forventning om at folk bestræber sig på at bruge søgefunktionen, hvilket essetientielt er et forums store styrke:erfaringsudvekslinger....=De bliver ikke dårligere af at de blev udvekslet i sidste uge....

Dette forum er dog en stor rodebutik....Hvor ingen gider at rydde op eller uddelegerre, så folk er undskyldt delvist....

Men "Nyt lydkort" og "ny HTPC, hvad skal jeg købe?" kommer fem gange om ugen...

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Anders: hørt! hørt!

mvh Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

btrader
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 05:22 | IP-adresse registreret  

nemli ja!
Til top Vis btrader's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af btrader

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes