Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 12:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: oink-nu med billeder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Så prøver vi igen. Mange tak til Witzel. Min interesse for musik og hifi startede som 12-13årig. Nu siger alderen 47år (suk) Som jer andre, kan jeg også remse metervis af grej. B&O radio, båndoptagere, grammofon & fjernsyn. Harman/Kardon, Threshold, Thule, Electrocompaniet & Quad. Det er ligesom om roen er ved at falde over mig. Eller også er det ungerne som jo bliver større og større (og krævende) det lægger en dæmper på indkøbene. Fik et digi-kamera i julegave, så nu kan jeg vise frem.

De store Sony cdspillere har altid imponeret mig. Min hedder XA50ES, den er bygget som en kampvogn, vejer vist 15-16kg. Eneste ulempe er pucken som skal sættes over cdén, de gange man har glemt den, og sat sig i sofaen, for så at opdage nu har man dummet sig igen, er mange. Mine brøl er altid blevet flittigt kommenteret af kone og børn "nu har det gamle fjols igen glemt den s...... puck.

Min tuner SA3ES, blev mest købt grundet det matchende design til cd´en. Efter en download af betjeningen-manualen, er den nok det apperat som spiller mest i huset. Blev købt af en flink mand i kbh for 375kr med kasse og porto. En rigtig fin handel.

Glaspladen som tuner og cd står på er vm-acostic fra hifiklubben, det var nok en julegave.

Synes det ser pænt ud fra alle vinkler.

Stik mig en plade. Det er som åbne døren på en stor mercedez. Japanergrej når det er bedst.

Min forstærker Densen DM10 er en juvel. Den er ikke så stor, men det er en krudtkarl. Det er altid sjov med kommentarerne fra famile, venner, ungernes kammerater "jamen de der knapper NØØØØØØØJ" Den hvide mand mellem knapperne er husets ninja, han passer på.

Det nyeste indkøb. Sony TC-K790es. Nostalgien fik fat i mig. Aaaaalle de knapper og det flotte lysshow (kan slukkes) er skønne. Den tidligere ejer ville dumpe den på genbrugspladsen, hvis ikke jeg havde set annoncen i dba, 300kr (snak om foræring) 3 tonehoveder, 3 motors, dobbel capstan, motordrevet skuffe. MUMS.

Nedenunder står Cambridge DAC3. Det er bare en musik-maker. Den smørrer lidt på hist og pist, men på en charmerende måde. Det er den 3 model jeg ejer, så det må være lykkens gang som man jo siger. Den indbyggede dac i sony cdén bliver skam også brugt. Den spiller nok "mest rigtigt" og det passer fint på visse plader, Dac3 passer bedre på andre. Det er en del af sporten.

En af mine bedste plader. Hvis bare flere blev lavet med den kvalitet. Den er remastered med Sony´s (der var de igen) SBM...super bit mapping... spørg ikke mig om hvad det gør, men det kan høres. Den første part af shine on you crazy diamond er imponerende. Efter den lange drømmende indledning og Nick Mason rører på sig, så skal jeg love for der er gang i basserne. Ligesom korpigerne, det er som de står i stuen.

Atter en maskot. Blev købt på ferietur. Bliver af konen brugt som bevismateriale, at der bliver spillet for højt nogen gange...hmmm...

Densen fra anden vinkel, bemærk venligst det fine pudse støv arb i dagens anledning. Den skal helst have en klud hver dag.

Lidt tættere på. En lille fin ekstra ting, jo højere man spiller jo varmere bliver knapperne. Fin detalje ved at bruge hele kabinettet som køler.

Maskotten med Sennheiser HD580 precision. Det er godt nok nogen afslørende tingester. Men altid behagelige at have på hovedet, og behagelige at høre på. Og maskotten kan holde varmen.

Et kig bag lyttepladsen. Stuen er vinkel, 45m2. Så der er plads nok. Datteren går til dans. Det er tit pladsen foran hifi´n bruges som øvegulv. Derfor flyttes højttalerne frem og tilbage. Højttalerne er Avance Dana mk1, stativerne er AE, de vejer næsten 30kg stk. De to tykke rør er fyldt med blyhagl. Dana vejer 16,5kg, så det er tungt flyttearbejde, når der rigtig skal lyttes.

En anden vinkel. De seneste indkøb har gjort at dvdspille og video har fået midlertidig ophold på gulvet. Kigger med lys og lygte efter møbel til hele dyngen. Måske bygge selv???

Synes bare den er så pæn. Og som den dog spiller.

Hvis andre bånd-freaks kigger dette, hvad bruges mpx til????

De er STORE

Alle kablerne er kimber. Her er 8TC. Kigger efter 4TC. Så skal det ene bruges kun til bas, det andet kun til disk. Rygterne siger det skulle være så godt. Bliver spændende at prøve.

Ligner en million, hvis nogen spør mig. Hr Sillesen kan sit kram.

Et lidt ældre foto, inden jeg fik kassette og vm glashylde. Da var betjeningen af cdén lidt bøvlet. Det knager jo lidt i skroget når man skal ned i knæ. Det er skønt at cdén er flyttet op i forbrugervenlig højde.

Til sidst. Avance Dana er også 3 sæt. Har haft i palisander, fugleøje og nu kirsebær. Det matcher vor møbler. Har haft andre Avance ht, men disse "små" imponerer mig. Med passende niveau og indspilning, kunne man tro der puttede sig en sub i stuen.

Aller aller sidst. Jeg takker witzel for hjælpen. Det er pænt arbejde du har lavet.
oink smider tekst ind snarest.. billeder uploadet af witzel, 04.03.2007 kl 12.49

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

PTHJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Hej Oink

Ja, lad os lige se nogle billeder, af dit fine setup. Hvis nu du bliver god, til det med billederne, så kan det jo være, du kan give nogle fif

Mvh

Til top Vis PTHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PTHJ

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Hej PTHJ

Nu kan du jo se hvor "god" jeg pludselig er blevet. Der kom lige en hjælpende hånd.

petite_machine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Hvad med at erstatte de metal-bøjler mellem terminalerne på dint HT'er, med noget kabel?

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Det ser meget fint og stilfuldt ud:)

Hvordan får du lagt så store billeder ind?
Til top Vis Anzelz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anzelz

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Hey oink, et dejligt setup, som er helt på jorden, så de fleste kan være med 

Det er skønt at se den
Sony TC-K790es, og din tuner (har en magen til, jeg har rodet lidt i min, kan ses på mit www-link) 

Jeg mener at MPX bruges når man optager fra radio (en slags filter).

Hvis du skal have et nyt møbel til dit anlæg, skal du måske tage hensyn til en flad

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Det var da vel nok en hyggelig gennemgang af dit hifi

Det ser ud til at du har ramt rigtigt til din smag!

Hvilke signalkabler bruger du? Også Kimber?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

MPX-filter er en forkortelse for Multiplexfilter. Det er et diskantfilter der skal fjerne rester af pilottonen ( 19khz ) fra stereodekoderen i en FM-tuner.
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Det var da vel nok en hyggelig gennemgang af dit hifi lært af jer andre

Det ser ud til at du har ramt rigtigt til din smag! Dine ht ville passe godt i vor stue

Hvilke signalkabler bruger du? Også Kimber?
Kimber PBJ.

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Hej Oink.

Densen og Avance, det er altså en kombi der bare swinger. Det ser utroligt lækkert ud dit grej, og jeg misunder lidt den dm-10. Jeg har selv haft dm-20, og de der knapper - der er jo et mesterværk, for slet ikke at snakke om lyden..

Jeg kan godt forstå din fascination af de store sony-afspillere, de gør det altså bare godt. Har selv haft en xa30es på prøve, og det var ikke dumt...

Jeg kan se at du bor i den helt rigtige landsdel, så måske et lyttebesøg kunne arrangeres??

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Så blev der hygge søndag, er ved at lege med kameraet. Vil i løbet af dagen sende flere foto. Men synes sgu stadig det kan drille lidt. Men som i kan se, er der ikke sket noget nyt på cd fronten. Stadig den samme kampvogn.

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Hmmm billedet og tekst kom godt nok på, men synes det blev lidt småt. Fik hjælp med de sidste afWitzel. Bruger imagehack, det sidste foto blev formindsket til 20kb, prøvede også det på 47kb, men det blev afvist pga størrelsen. ??????

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Sådan skal remoter laves hvis nogen spørger mig. Den øverste er den medf. til Marantz PM17mk2 forstærker. Den nederste er den fedeste investering længe (350kr incl alles) Det er Sony RM-VZ950T, den æder bare alt. Bare en fornøjelse når noget bare virker, og samtidig er pænt designet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes