Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 07:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Lyd problem med Purevideo + VLC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mattias.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2005
Status: Offline
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Hey!

Jeg har netop installeret nVidia's Purevideo decoder på min HTPC, men er løbet ind i lidt problemer med lyden

Den hakker i intervaler af 5 sekunder cirka i VLC, men kører fint i fx. WMP
Al anden lyd er tip top, så det er i VLC at den går gal i byen...

Har I andre et forslag til hvilket program jeg bør bruge til afspilning af HD-materiale?
Eller kan jeg løse det ovenstående problem, da jeg går udfra at WMP ikke er at foretrække som player...

God søndag,
Mattias

Til top Vis mattias.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mattias.dk

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg ved benytter VLC ikke PureVideo-dekoderen...

Brug ZoomPlayer eller MediaPlayerClassic (gratis).
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=82303& package_id=84358
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hejsa

VLC bruger en intern version af FFmpeg eller FFdshow. Alt efter instillinger og version er den i stand til eller ikke i stand til at håndtere HD content.

Personligt hader jeg VLC og tildels også MP Classic og WMP. Men da jeg kører XPMCE, mener jeg der er fornuft i at bruge WMP til ALT, da denne og MCE er MEGET nært beslægtet....Dvs: Kører en fil med Windows Media Player kører den næsten med garanti også i MCE.

At sætte WMP og MCE op til HD content er ikke så svært. Det eneste det kræver er FFDshow og Matroska splitteren (også kendt som Haali splitter). Der er en fin guide til at sætte det op på digital digest. Denne løsning har også den fordel at du i processen kommer til at lære om FFDshow, hvilket er et uundværligt redskab i enhver velkonfigureret HTPC..

Mvh Anders

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

@Patriarken

Har du et link til denne guide, syntes ikke jeg kunne finde den?

Hvad kører du egetlig selv med som afspiller, codec osv...?
Kunne være sjovt at afprøve lidt forskelligt...

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Wizard skrev:

@Patriarken

Har du et link til denne guide, syntes ikke jeg kunne finde den?

Hvad kører du egetlig selv med som afspiller, codec osv...?
Kunne være sjovt at afprøve lidt forskelligt...

Hejsa jeg kører med WMP og MCE....Bruger sådan set kun FFDshow, Pure Video og Haali splitter. Det hele kører fint og jeg skal ikke installere alle mulige players.

Hardwaremæssigt har jeg et HDA mystique lydkort som jeg bruger Turtle beach Montego drivere til, og til analog(der kun går til tvhøjtalere) bruger jeg alc883 kortet som sider på mit GA-865g-ds3 bundkort...Alt lyd behandles af FFDshow.

Som grafikkort bruger jeg et gf 7600gt kort med component/s-video/DVI  out til hhv projektor/hdtv og til alm SD. Jeg har desuden to forstærkere en Denon og en Kenwood (Begge placeret out of sight i garderobe) til hhv kontor og alt det andet. Derudover har jeg et et Dali Trio system i min stue(konen var træt af (5x dali  450'ere og tidligere mine fronter CW DC-15 sikke et lydtryk) og et system stykket sammen med KEF uni-q og dali højtalere og subtil mit kontor. og et Altec Lansing ADA 895 til mit soveværelse.

I Stuen har jeg en Gammel VPL-DS5 projektor (Som hurtigt kan flyttes til alle rum med undtagelse af lokum via mine indbyggede STP rj45 udtag.) og et 42" LG plasma 720p

Jeg har en centralt baseret HTPC(i garderobe)og har lavet mit eget distributionssystem via en vga splitter og lidt DIY Cat5 kabling(Både lyd og billede)....Det funker også fint....Til Fjernstyring bruges to stk nokia 6230i (Bluetooth og MCE Tranciever der kører med blasters til alle mine enheder via cat5 og DIY emitters)+ et delvist diy system baseret på Java der virker med Girder på pc, samt en hp 6340 der kører netremote...(og som ligeledes bruger MCE transcieveren)

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:

Hejsa jeg kører med WMP og MCE....Bruger sådan set kun FFDshow, Pure Video og Haali splitter. Det hele kører fint og jeg skal ikke installere alle mulige players.

Hardwaremæssigt har jeg et HDA mystique lydkort som jeg bruger Turtle beach Montego drivere til, og til analog(der kun går til tvhøjtalere) bruger jeg alc883 kortet som sider på mit GA-865g-ds3 bundkort...Alt lyd behandles af FFDshow.

Som grafikkort bruger jeg et gf 7600gt kort med component/s-video/DVI  out til hhv projektor/hdtv og til alm SD. Jeg har desuden to forstærkere en Denon og en Kenwood (Begge placeret out of sight i garderobe) til hhv kontor og alt det andet. Derudover har jeg et et Dali Trio system i min stue(konen var træt af (5x dali  450'ere og tidligere mine fronter CW DC-15 sikke et lydtryk) og et system stykket sammen med KEF uni-q og dali højtalere og subtil mit kontor. og et Altec Lansing ADA 895 til mit soveværelse.

I Stuen har jeg en Gammel VPL-DS5 projektor (Som hurtigt kan flyttes til alle rum med undtagelse af lokum via mine indbyggede STP rj45 udtag.) og et 42" LG plasma 720p

Jeg har en centralt baseret HTPC(i garderobe)og har lavet mit eget distributionssystem via en vga splitter og lidt DIY Cat5 kabling(Både lyd og billede)....Det funker også fint....Til Fjernstyring bruges to stk nokia 6230i (Bluetooth og MCE Tranciever der kører med blasters til alle mine enheder via cat5 og DIY emitters)+ et delvist diy system baseret på Java der virker med Girder på pc, samt en hp 6340 der kører netremote...(og som ligeledes bruger MCE transcieveren)

Det var da ellers noget af et setup
Ret blæret du kan styre det med Nokia'erne

Jeg påtænker selv at bygge en HTPC ind til stuen og har i den forbindelse leget lidt med ffdshow sammen med purevideo og Theatertek (trialversion) og resultaterne er rigtig gode, men hold da op hvor er der mange ting man kan pille ved. Nogen lettere at forstå end andre, men det har jeg forstået er charmen ved ffdshow

Hvordan bruger du ffdshow sammen med WMP og MCE?

Umiddelbart ville jeg jo også gerne prøve Vista, men syntes måske det vil være klogest at vente eller...?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes