Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 16:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Lost i Tv kort junglen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Hej

jeg har prøvet at læse mig igennem diverse inlæg omkring  tv kort men syntes kun det er blevet sværere...

er der nogen der kan anbefale et godt kort ?

skal self ku optage et analogt signal og må MEGET gerne kunne tage et digitalt signal også når det engang kommer...

problemet er at jeg ikke kan finde ud af hvad der er hvad.. så hvis nogen kunne give nogle forslag til nogle  tv kort...

budgetet er max 1000kr

på forhånd mange tak.

HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg anbefaler at du holder dig til analogt indtil videre, alt efter hvilken Frontend du vil bruge. VistaViews Dual tuner kort har fået fremragende anmeldelser rundt omkring på nettet, og må derfor være et godt bud på en analog tuner. Andre bud er den meget udbredte Hauppauge pvr serie. Dualtuner modellen pvr-500 sidder i rigtig mange maskiner og må egentlig kategoriseres som værende standarden i en analog HTPC.

Derudover skal det nævnes du skal have DVB-C tunere i maskinen hvis du er på kabeltv, og en sådan findes ikke med analog ditto. En digital løsning koster nemt 2kilo og vil fremstå som et lappegrej ift MCE i hvertfald...Technotrend, Twinhan og FireDTV skal man se efter i denne kategori...

Vil du se DVB-T og analogt skal du kigge efter Hauppauge HVR serie (Jo højere nr jo bedre) Men denne løsning skaber problemer med guidedata osv, specielt hvis du kører MCE. Fordelen er to tunere på ét kort. Men man kan få USB DVB-t tunere MEGET billigt så spørgsmålet er om man gider at betale den relativt høje pris for et HVR-kort.

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

hej igen :)

ok dvs  finder jeg sådan et  pvr-500 kort  med remote er jeg godt kørende...

hvad så hvis jeg på et tidspunkt køber en af de bokse til digitalt tv til 500kr man kan købe alle steder... kan det sluttes til det kort der eller skal jeg så have et nyt med DVB-C tuner ??

er stadig rimelig lost med alle de standarder hehe.

HD Medie Center
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

ok har kigget lidt mere på det og kan se at skal jeg have det kort og en remote så bliver det lidt dyrere end planlagt... men nå ja.. sådan må det jo så værer :P

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=178432

Er der eventuelt andre muligheder hvis jeg skal have en Remote med ?

HD Medie Center

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes