| Sendt: 22 April 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
joje_dk skrev:
|
Jeg skal se en demo af Optoma HD73 og til det formål har jeg brug for nogle forslag til nogle film/scener som jeg bør se på sådan et dyr for at se hvad den kan.
Er der nogle der har nogle gode forslag?
|
|
|
Tjaa, det er jo et spøgsmål om hvad du lægger vægt på. Men tag DVD'er med som indeholder store panoreringer og mørke scener. Eksempelvis Starwars II. Jeg husker ikke kapitelnumre, men kapitel 19 eller 20 indeholder store panoreringer, som skal vises flydende. Scenen er den hvor Obi-Wan bliver vist rundt, der hvor klonhæren bliver skabt. En anden scene i samme film er den hvor Anakin og Padmé sidder ved bordet i "dunkel" belysning. I den scene skal man gerne kunne se baggrunden. Nogle displays viser den scene, hvor alt løber ud i sort og man kan ikke se detaljer i billedet.
Edit: derudover kan du også se, hvordan undertekster ser ud. Er de helt rene og hvide, eller er der rødlige eller blålige nuancer?
Men omkring sortniveau og farvegengivelse skal du være opmærksom på om lærredet gengiver farverne korrekt, og om lærredet er påvirket af om rummet ikke er helt mørkelagt. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|