Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2026 | 12:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: hjælp skod billed kval på tv signal (lcd) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 22 April 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Hej

jeg har lige købt et LCD tv... mit første..  billedet er utrolig gnidret og "u"detaljeret når jeg ser tv...
jeg har et billigt 32" CRT 100hz som klare det meget flottere...

men så snart jeg sætter en dvd eller pc til LCD'en står det knivskarpt og flot...

er det bare tuneren de har sparet alle penge på eller kan jeg gører noget (ud over at køre over en anden tuner ) ?

her er et billed af tv'et  med billed fra pc ( incredibles dvd )  det er via  VGA kabel så sku enda være noget at hente ved hdmi endnu

HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 April 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

ZzZzleepY skrev:
Hej

er det bare tuneren de har sparet alle penge på eller kan jeg gører noget (ud over at køre over en anden tuner ) ?

Nu ved jeg ikke hvordan du modtager tv-signalet, eller om der kan være problemer med kabler på signalvejen. Men både plasma og LCD tv ser nu en gang bedst ud med digitalt signal fra parabol, eller digital boks fra TDC eller Stofa. Har du mulighed for det, vil du med garanti få bedre billede med digitalt signal. 

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

ZzZzleepY skrev:
Hej

Nu ved jeg ikke hvordan du modtager tv-signalet, eller om der kan være problemer med kabler på signalvejen. Men både plasma og LCD tv ser nu en gang bedst ud med digitalt signal fra parabol, eller digital boks fra TDC eller Stofa. Har du mulighed for det, vil du med garanti få bedre billede med digitalt signal. 

vi har meget dårlige signal kvalitet hvor vi bor nu.. ( flytter om 1½ uge dog )
det der foruroliger mig en smule er at mit gamle 32" prosonic gør det ca. 2x så godt med samme signal...

men det ER måske bare fordi det er en digital tuner ift en analog tuner ?
altså analogen er bedre med det analoge signal ?

HD Medie Center
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 April 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

moderne fladskærme er jo utoligt dårlige til, at vise et analogt signal, som et alm. antennesignal er. Som Gerdes er inde på er der kun en vej frem, og det er digitalt
MVH WRONG

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 April 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Der er mange LCD skærme der har dårlig analog modtagelse og fnidre billedet... Men tror problemet opstår under opscaleringen, for panel opløsningen er jo mere end dobbelt så stor som PAL std. og det giver en skæv opscalering!

Men af et tv til ~3500kr så synes jeg faktisk de AOC'er gør det meget godt, og vi sælger rigtig mange af dem i vores firma!

Med hensyn til HDMI, så har jeg hørt fra flere af vore kunder at alm. VGA faktisk gav det bedste resultat (primært fra mediecenter). Men det er jo nok også meget naturligt, da man ved DVI / HDMI flytter billedebehandlingen op i tv'et, fra selve grafikkortet. Og det kan både være godt og skidt! Men i så billig en tv segment, så er der jo nok sparet alle de steder man har kunnet komme afsted med det...

Men prøv evt. med en DVB / selector tuner, så er problemet helt sikkert løst!

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Sendt: 22 April 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Ja, lad os få lavet det analoge kabel-signal om til 720P NU!  Hvor mange år skal vi vente på, at de får snøvlet sig sammen nede i Bruxelles til, at fastlægge den nye standard.   2011..?!
Til top Vis Sten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sten

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Der er mange LCD skærme der har dårlig analog modtagelse og fnidre billedet... Men tror problemet opstår under opscaleringen, for panel opløsningen er jo mere end dobbelt så stor som PAL std. og det giver en skæv opscalering!

Men af et tv til ~3500kr så synes jeg faktisk de AOC'er gør det meget godt, og vi sælger rigtig mange af dem i vores firma!

Med hensyn til HDMI, så har jeg hørt fra flere af vore kunder at alm. VGA faktisk gav det bedste resultat (primært fra mediecenter). Men det er jo nok også meget naturligt, da man ved DVI / HDMI flytter billedebehandlingen op i tv'et, fra selve grafikkortet. Og det kan både være godt og skidt! Men i så billig en tv segment, så er der jo nok sparet alle de steder man har kunnet komme afsted med det...

Men prøv evt. med en DVB / selector tuner, så er problemet helt sikkert løst!

hmm du siger noget... mht HDMI... skal jeg kører hdmi skal jeg ha en DVI->HDMI adapter + HDMI kabel.. det blir en mindre bekostelig affære...  og hvis det så viser sig at det ikke bliver bedre end med VGA kabel.. så er det jo rimelig trist... ærgeligt man ik rigtig ka låne sådan noget nogen steder endnu...  det r ikke rigtig udbredt i min vennekredse.. hehe

DVB / Selector Tuner... check!

ps. så er det et 32" tv.. og koster 4500 på tilbud.. hehe
hvilket er det i har til ca. 3500 ?

HD Medie Center

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes