| Forfatter |
|
joje_dk Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg er på udkik efter en ny projektor. Jeg har i dag en Benq 6200, som jeg er meget glad for, men vil gerne have noget bedre.
Jeg har været ude og se Infocus In76, 78, Optoma HD72i og HD73. Og er faldet lidt for HD73. IN78 er lidt mere ind jeg har i mit budget, som er 10-20.000,-
Det skal være en DLP da det er det jeg bedst kan lide. Jeg har gode lysforhold og projektor opsætnings muligheder.
Hvad synes i skal jeg købe HD73 eller er der andre projektor som jeg også bør kikke på. Eller får jeg ikke noget særligt ved at opgradere og bør vente et år til så jeg kan få en 1080 DLP projektor. Forventer at jeg skifter projektor igen om 2år.
Nogle gode forslag eller meninger så skriv endelig.
/JoJe
|
| Til top |
|
| |
T.R.J Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du behøver ikke at lede længere, BenQ PE8720
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
T.R.J skrev:
|
Du behøver ikke at lede længere, BenQ PE8720
|
|
|
Du skal nok skynde dig klik her
Benq sælger restpartiet ud af denne fremragende projektor til spotpris kun i Norden
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
joje_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender i nogle steder hvor man kan se BenQ PE8720?
Nu er BenQ PE8720 jo over et år gamle, kan den stadig klare sig mod IN78 og HD73?
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
joje_dk skrev:
|
Kender i nogle steder hvor man kan se BenQ PE8720?
Nu er BenQ PE8720 jo over et år gamle, kan den stadig klare sig mod IN78 og HD73?
|
|
|
Benq PE8720 slår dem begge med flere længder, men den kræver en del justering.
Benqén har efter min mening kun en stor bagdel og det er at den er stor!!!! Kæmpestor
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg nok satse efter en 1080p projector Hvis du forventer at springe på HD vognen. så endten smid lidt flere penge på bordet eller vendte 1/2 til 1 år.
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal du prøve en projector der sparker røv,så prøv planar i lydbutikken klart bedre end infocus og optoma,sindsyg god projector,og så er de superflotte
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
bimx skrev:
|
skal du prøve en projector der sparker røv,så prøv planar i lydbutikken klart bedre end infocus og optoma,sindsyg god projector,og så er de superflotte
|
|
|
Bemærk lige at den største af disse PD7150 også benytter sig af darkchip3 i fullsize (0,8" ) Resten den neddroslede 0,65" chip (ligesom Optoma og Infocus IN78)
Der er synlig forskel på de to chips
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
The New Chip
First, a few words about the new 1280 x 768 DLP chip that Texas Instruments is supplying for the IN76 and other lower priced HD DLP projectors like the Optoma HD72 and Mitsubishi HC3000. This new chip was designed by TI as an inexpensive hybrid chip that is compatible with both high definition video display and computer desktop display. By turning off either 48 pixels in the vertical dimension or 256 pixels in the horizontal dimension, the projector manufacturer is able to hit their desired resolution of either 1280 x 720 (HD) or 1024 x 768 (computer/business applications), respectively. This is a clever cost saving measure in that only one run of DLP chips can supply both markets: home theater or business projectors. Not only that, additional cost savings are obtained in making the chips physically smaller, which allows for greater production yields. Now, this is important when it comes to home theater applications 舑 while this new chip is capable of high performance, it is NOT designed to compete with the higher end standard size Dark Chip 2 or Dark Chip 3 DLP chips used in projectors like the Sharp ZXV2000 and InFocus SP7205 (Dark Chip 2) or Optoma H-79, BenQ PE8720, and InFocus SP 7210 (Dark Chip 3). First of all, the chip is physically smaller, which translates into lower brightness and more "screen door effect" (visible pixels) due to the lower fill factor.
Also, none of the projectors using this new chip incorporate the 7 or 8 segment color wheel that was developed a few years back to enhance the reproduction of dark scenes. This was done by adding an extra dark green segment - sometimes two - to the color wheel. The IN76 uses the six segment color wheel design, while the Optoma HD72 uses a variation on the six segment wheel with an added white segment. The white segment added by Optoma and a few others is actually part of the "Brilliant Color" system developed by TI. Brilliant Color was designed to compensate for the loss of color saturation that occurs when adding the white segment to the color wheel. InFocus chose not to use the Brilliant Color system since it is does not provide a benefit for projectors without the brightness boosting white segment. Since InFocus is able to hit their brightness and contrast spec without the addition of the white segment, Brilliant Color was unnecessary. With the added clear segment Optoma can actually claim a seven segment wheel, but the clear segment is actually a carry over from the business projector world, where extra brightness is more important than deeper blacks (we'll have more on the importance of color wheel design later).
Again, this is not to say that this new chip is not capable of producing excellent high and standard definition home theater images - as our tests show, it clearly is - it's just that we want to make clear that there are definite benefits to be found by moving up each manufacturer's projector line.
|
| Til top |
|
| |
joje_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu bruger jeg min PC som DVD afspiller så jeg kan håbe på at den nye Chip kan give en fordel der.
Jeg kan forstå på denne tråd at hvis jeg ikke skal vælge HD73 så skal jeg vælge en Benq PE8720 eller planar.
Er der andre gode forslag. Hvad med Mitsubishi HC3100, er der nogle der ved hvor man kan se den?
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
joje_dk skrev:
|
Nu bruger jeg min PC som DVD afspiller så jeg kan håbe på at den nye Chip kan give en fordel der.
Jeg kan forstå på denne tråd at hvis jeg ikke skal vælge HD73 så skal jeg vælge en Benq PE8720 eller planar.
Er der andre gode forslag. Hvad med Mitsubishi HC3100, er der nogle der ved hvor man kan se den?
|
|
|
??????????? Hvordan kan en nedgraderet chip blive til en fordel?????????? (Prisen måske)
HD73 og Planar (og for den sags skyld HC3100) er med 0,65" chip Benq8720 er med 0,8"
|
| Til top |
|
| |
joje_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordi 1:1 1280*768 til PC og 1:1 1280*720 fx. Xbox360.
|
| Til top |
|
| |
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har for ca. 3 uger siden købt en Benq PE8720 og forventer mig meget af den, men da jeg har haft lidt meget arbejde den seneste tid har jeg faktisk slet fået sat den sat til endnu, men det skulle gerne ske inden for de næste 2 uger .
Den er til at få endnu billigere end før omtalt her i afsnittet. se link. http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=2947
Mvh.
kiro
|
| Til top |
|
| |
joje_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle der ved hvorfor Benq PE8720 er så billig nu? Den er jo sat meget ned i pris.
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
joje_dk skrev:
|
Er der nogle der ved hvorfor Benq PE8720 er så billig nu? Den er jo sat meget ned i pris.
|
|
|
Fordi de er kommet en ny model W10000 med 1080 opløsning.
Benq har sat restlageret af PE8720 ned i Skandinavien (Og kun her) Det kunne jo være man så senere opgraderede til den nye model. Jeg kunne i hvertilfald godt være fristet.
|
| Til top |
|
| |
T.R.J Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke mange tilbage, jeg snakkede med importøren for et par uger siden, og der havde de ca. 12 stk. BenQ 8720 tilbage.
|
| Til top |
|
| |
joje_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der købt. Det blev Benq 8720 den sidste demo model 11499,- kørt 1 time.
Nu skal jeg bare vente på posten håber han er hurtig.
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|