Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. juni 2026 | 15:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Valg af lcd??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sphinxdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 April 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Hej.

jeg har set på nogle forskellige lcd skærme men har lidt problemer med at vælge...

JVC A80

JVC S60

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvilket af de to er bedst! jeg har ikke fundet et sted hvor jeg kun sammenligne begge to... synes ikke der er særlig godt udvalg af JVC lcd'er i århus...

S60 32" er fundet i computercity til 5500,-
A80 32" er lidt billigere, men er til gengæld fundet i tyskland... ikke at det skræmmer mig, men vil da helst købe i DK.

alternativt har jeg kigget på et TOSHIBA C3001P i 32"...

C3001P

det er også fundet i tyskland til samme pris som A80'eren...

dette har jeg heller ikk kunnet finde i samme butik som nogen af JVC'erne...

er der nogle som har erfaringer med nogen af de tv jeg har kigget på?

Håber i kan hjælpe mig...
Til top Vis sphinxdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sphinxdk

pauseklovn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Sendt: 28 April 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Før jeg ville vælge JVC ville jeg prøvelytte til lyden .........Mine forældre købte et og når vi er på besøg må lyden slukkes, da den er umulig at være i nærheden af....Mine forældre forstår ikke at vi bliver "sure" men de er omkring 70år og høre ikke så godt mere.

Husk at et TV både skal ses og lyttes til .....( OG måske også "prøves...dvs om det er mulig at forstå betjeningen (fjernbetjeningen))

Det er bare mit råd...

MVH JAN

Til top Vis pauseklovn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pauseklovn

sphinxdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

hej...

lyden synes jeg er meget god på JVC.. i hvert fald noget bedre end de samsung jeg har hørt i samme prisklasse...

jeg har iforvejen et jvc CRT i stuen, som jeg er rigtigt godt tilfreds med..! derfor kender jeg deres fjernbetjeninger, og synes de "fungerer" ganske udmærket... mit største "problem er forskellen mellem A80 og S60... kender du noget til dem?

pauseklovn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Sendt: 28 April 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Beklager jeg kender ikke meget til tv, men håber at mit nuværende holder mere end 10 år og ikke bryder i brand.....

Held og Lykke til  i købet af nyt TV

mvh jan

Til top Vis pauseklovn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pauseklovn

dr_schlemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 April 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Generelt skal du op i en god kvalitets-LCD, før du får et rimeligt tv-billede fra en analog kilde. Og som så mange har skrevet før mig, er en DVB-T/DVB-S/DVB-C dekoder givet rigtig godt ud!

Samsung LE 32 M 71 er noget af det bedste LCD - koster ca. 8000,- (Der selvf. også nyere og dyrere modeller....)
Samsung LE N 71 er heller ikke noget dårligt TV - koster ca. 7000.

Samsung LE R 72 - til ca. 6000,- er en klasse under de ovenstående, men leverer efter fleres mening en ok billedekvalitet til prisen.

Toshiba 32 WL 66 ZS - er et andet TV, som en del folk nævner som et ok TV til ca. 6000,-

Samsung LE32R73BD til ca. 6500,- er et ok tv med dvb-t tuner - IMØ bedre end sonys billigere modeller med dvb-t.

dr_schlemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se, at du også er bruger af stofa-kabeltv. Det er jeg også - her kommer min "historie" med køb af TV:

Skulle skifte mit 21" NAD (Phillips) CRT-tv ud med noget større og bedre (1 år siden)

Køber et Marantz 32" LCD til 13K med DVB-T. Kabeltv'et var ELENDIGT! DVB-T var udholdeligt - ok - men der var problemer med underteksterne.

Bytter tv'et og får pengene igen.

Køber et 28" Widescreen JVD, 100Hz, CRT som midlertidig løsning - meget bedre billede end LCD'et

Køber i efteråret et 37" Panasonic PV60 plasma (10K), og en brugt Force315-R dekoder samt stofas digitale spejl. Der var ingen tvivl om, at plasmaet var bedre til det analoge signal - men det digitale spejl gjorde alligevel en kæmpe forskel! Super billede - der er en nydelse, hver gang. Men 37" er selvf. temmelig stort til soveværelset ;-)

sphinxdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

ja, jeg har ik plads til mere end 32"

Jeg har hørt at JVC skulle være bedre end de fleste til at håndtere de analoge signaler, også i den lavere prisklasse...

Derfor hælder jeg mest til dette mærke for tiden... men jeg kan simpel hen ikke finde ud af om det vil være dumt at købe et JVC LT-32S60, da det vist er en ældre model...

Synes 5500,- lyder som en god pris på dette tv, men når man kan få en nyere (A80) billigere... hva så...?

I øvrigt.. Samsung LE-32R72 er det magen til R71'eren? for det har jeg set og synes det havde et utoligt dårligt billede...

dr_schlemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2007 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

når du ser på et tv hos en forhandler vil signalet altid være dårligt - og af svingende kvalitet.

køb dit tv et sted, hvor du kan aflevere det igen, hvis det ikke lever op til kravene - når det kommer hjem til dig. Jeg har en kammerat med et R72 - det er ikke dårligt blandt LCD'erne. Der er INGEN LCD-tv der leverer et rigtigt godt billede med et analogt kabelsignal IMO.

Så det er et kompromis: pris vs. kvalitet vs. signalkvalitet

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes