| Forfatter |
|
Larchris Forum Bruger


Bruger siden: 06 April 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Så fik vi købt os en fladskærm.
Men nu er jeg nået dertil, at fruen jo gerne ville at det var lidt skarpere. Derfor vil vi købe os en digital tuner.
Men vi ser primært de gratis digitale kanaler og har ikke brug for abonnement på selector og andet. Der kan vi indtil videre leve med det analoge signal.
Vi får kabeltv fra antenneforening(TDC). Derfor skal vist bruge en modtager, der er dvb-c? Antenneforeningen understreger at den skal kunne modtage 8 mhz i VHF båndet.
Men hvilken forholdsvis billig løsning kan anbefales?
Venligst
Lars.
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du modtager kabel-tv fra TDC, skal du have et programkort og det koster et årligt gebyr på 199 kroner uanset hvordan du vender eller drejer den. Lige nu kan du endda få Selector'en til under 300 kroner, så jeg tror ikke du finder nogen billigere løsning. Enhver anden løsning kræver jo, at du køber en anden separat DVB-C tuner og så programkortet.
Hvis du tænker på digitale signaler over antennenettet, så er disse ganske rigtigt gratis. I sådan et tilfælde skal du bruge en DVB-T tuner. De findes efterhånden i et utal af varianter, i alt lige fra små scart adaptorer til eksterne bokse med egne antenner. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Derudover så bliver billedkvaliteten naturligvis ikke bedre end Tv'et formår. Hvilket specifikt Tv er der tale om? __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
Larchris Forum Bruger


Bruger siden: 06 April 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Det er et Mirai 32".
Vi har ikke decideret TDC, men jeg mener at antenneforeningen får leveret signal derfra.
Vil det sige at en brugt selector vil kræve et kort til 199 om året? Uanset om vi kun vil se de tre gratis kanaler digitalt?
Jeg troede ikke at en DVB-T tuner kunne tage de 8 mhz i VHF?
Lars
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger


Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Larchris skrev:
Hej.
Jeg troede ikke at en DVB-T tuner kunne tage de 8 mhz i VHF?
Lars |
|
|
DVB-T er til mastebaseret TV, altså TV sendt gennem luften. Læs mere her: http://digi-tv.dk/
|
| Til top |
|
| |
Larchris Forum Bruger


Bruger siden: 06 April 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Det var jo også hvad jeg havde læst mig frem til inden jeg spørger her.
Men nu overvejer vi så lige at købe en selector alligevel.
Ville bare helst være fri for det. Ærgerligt at der ikke findes sådan en lille fætter man smider ind i signallinien, som gør det muligt at benytte panelets indbyggede programvælger osv, og aligevel se digital tv
Lars
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Larchris skrev:
Hej.
Det var jo også hvad jeg havde læst mig frem til inden jeg spørger her.
Men nu overvejer vi så lige at købe en selector alligevel.
Ville bare helst være fri for det. Ærgerligt at der ikke findes sådan en lille fætter man smider ind i signallinien, som gør det muligt at benytte panelets indbyggede programvælger osv, og aligevel se digital tv
Lars |
|
|
Så skulle du have valgt et tv med digital tuner indbygget...
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger


Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Larchris skrev:
Hej.
Det var jo også hvad jeg havde læst mig frem til inden jeg spørger her.
Men nu overvejer vi så lige at købe en selector alligevel.
Ville bare helst være fri for det. Ærgerligt at der ikke findes sådan en lille fætter man smider ind i signallinien, som gør det muligt at benytte panelets indbyggede programvælger osv, og aligevel se digital tv
Lars |
|
|
Så skulle du have valgt et tv med digital tuner indbygget... |
|
|
Dem er der bare ikke så mange af med DVB-C...
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
Exxtreme skrev:
Larchris skrev:
Hej.
Det var jo også hvad jeg havde læst mig frem til inden jeg spørger her.
Men nu overvejer vi så lige at købe en selector alligevel.
Ville bare helst være fri for det. Ærgerligt at der ikke findes sådan en lille fætter man smider ind i signallinien, som gør det muligt at benytte panelets indbyggede programvælger osv, og aligevel se digital tv
Lars |
|
|
Så skulle du have valgt et tv med digital tuner indbygget...
|
|
|
Dem er der bare ikke så mange af med DVB-C...
|
|
|
Der er ingen der siger han skal modtage de digitale kanaler gennem hans kabel tv... Hvis han bare bor i dækningsområdet kan han hive DR1, DR2 og TV2 ned selv...
Men nej der findes ikke særlig mange tv med indbygget DVB-C tuner...
|
| Til top |
|
| |
Larchris Forum Bruger


Bruger siden: 06 April 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
zuluDK skrev:
Exxtreme skrev:
Larchris skrev:
| Hej. Det var jo også hvad jeg havde læst mig frem til inden jeg spørger her. Men nu overvejer vi så lige at købe en selector alligevel. Ville bare helst være fri for det. Ærgerligt at der ikke findes sådan en lille fætter man smider ind i signallinien, som gør det muligt at benytte panelets indbyggede programvælger osv, og aligevel se digital tv Lars |
|
|
Så skulle du have valgt et tv med digital tuner indbygget...
|
|
|
Dem er der bare ikke så mange af med DVB-C... |
|
|
Der er ingen der siger han skal modtage de digitale kanaler gennem hans kabel tv... Hvis han bare bor i dækningsområdet kan han hive DR1, DR2 og TV2 ned selv...
Men nej der findes ikke særlig mange tv med indbygget DVB-C tuner... |
|
|
Det er jo lige det!
Jeg kan se på http://digi-tv.dk/ at der er tvivlsom dækning her på Fanø, hvor jeg bor. selvfølgelig kan jeg så sætte en udendørs antenne op, men det synes jeg også er lidt overkill, når jeg nu har antennenet.
Så derfor håber jeg på at finde ud af noget med TDC.
Men jeg kunne nu alligevel godt have tænkt mig en dims, der bare sættes ind lige inden og omformer signalet, men benytter panelets kanalvælger osv.
Lars
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Larchris skrev:
Exxtreme skrev:
zuluDK skrev:
Exxtreme skrev:
Larchris skrev:
| Hej. Det var jo også hvad jeg havde læst mig frem til inden jeg spørger her. Men nu overvejer vi så lige at købe en selector alligevel. Ville bare helst være fri for det. Ærgerligt at der ikke findes sådan en lille fætter man smider ind i signallinien, som gør det muligt at benytte panelets indbyggede programvælger osv, og aligevel se digital tv Lars |
|
|
Så skulle du have valgt et tv med digital tuner indbygget...
|
|
|
Dem er der bare ikke så mange af med DVB-C... |
|
|
Der er ingen der siger han skal modtage de digitale kanaler gennem hans kabel tv... Hvis han bare bor i dækningsområdet kan han hive DR1, DR2 og TV2 ned selv...
Men nej der findes ikke særlig mange tv med indbygget DVB-C tuner...
|
|
|
Det er jo lige det! Jeg kan se på http://digi-tv.dk/ at der er tvivlsom dækning her på Fanø, hvor jeg bor. selvfølgelig kan jeg så sætte en udendørs antenne op, men det synes jeg også er lidt overkill, når jeg nu har antennenet.
Så derfor håber jeg på at finde ud af noget med TDC.
Men jeg kunne nu alligevel godt have tænkt mig en dims, der bare sættes ind lige inden og omformer signalet, men benytter panelets kanalvælger osv.
Lars |
|
|
Så må du høre omkring dig om der er nogen der modtager DVB-T signaler...
Det du efterspørger kan ikke lade sig gøre... For at modtage de digitale signaler skal du have en ekstra tuner af den ene eller anden slags, og den kan du ikke skifte kanal på med din egen fjernbetjening...
|
| Til top |
|
| |