Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 18:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Qualityscreen eller lissau (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1271
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

hvilke af disse rullelærreder er det som fungere bedst.Her tænker jeg også mekanisk(oprulning)vil et gråt lærred kunne fungere e inddirekte lys med en sanyo z5 i nødtilfælde.projektoren vil nemlig hyppigst blive brugt om aftenen.men har set klip med gråt og hvidt og her syntes jeg afgjordt at det grå lærred er bedst.men ved ikke om det overhovedet er muligt  at se noget under lyse forhold med det grå lærred
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las
 
Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 762
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Quality Screen!

Jeg prøvede først et Lissau, men det var slet ikke godt nok... Det hang ikke plant, og larmede når det kørte op og ned (motor drevet)... Quality Screen kørte lækkert og hang helt plant.

Kassetten er hos Lissau et ikke særligt pænt lakeret alu profil, hvor det hos Quality Screen er en lækker anodiseret alu profil... Den sorte afmaskning er blank sort hos Lissau (giver genskær) og hos Quality Screen er den mat sort, uden genskær!

Så ingen tvivl herfra, Quality Screen vinder på alle punkter.

Den grå Gain 0.8 dug er den samme Draper hos begge... Da jeg havde det, sad jeg ca. 3.5 meter fra en 90"... Det er for tæt, samme gælder også ved Dalite og Stewards grå lærreder, da der er "gain" i for overhovedet at få billede på sådan en grå dug... Gain opnås ved at blande noget "glimmer" i overfladen, og dette kan ses, hvis man sidder under ca. 5 meter fra lærredet... Det er som om folk har nytårs glimmer creme i hele ansigtet, og hvid fremstår også grumset... 

Man kan ikke bruge det i totalt dags lys, men lidt lys går der sådan ok med, men der skal jo helst være mørkt...

Mvh Kim  

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted
 
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1271
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

jeg kommer til at sidde ca 3 mfra lærredet som sandsynligtvis bliver 190 i billedbreden.jeg har kigget en del på de grå lærreder fordi på de billeder jeg har set, er speciel de mørke farver langt mere nyanceret end det hvide,men hvis den grå dug giver glimmer så nejtak.Angående lys er det svært at vurdere ,men med persienner oppe kan man næsten sammenligne det med en overskyet dag
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las
 
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1271
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

skulle måske også indskyde at jeg har hvide vægge
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las
 
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1141
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke genkende at grå dug skulle give glimmer. Jeg lagde i hvert fald ikke mærke til det da jeg prøvede en Quility Screen fast ramme 190 bred fra 3.5 meter. En grå dug kan være en fordel hvis det ikke er helt mørk. Det bliver knap så udvasket som et hvidt, eller giver en oplevelse af mere kontrast.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky
 
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1271
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:
Jeg kan ikke genkende at grå dug skulle give glimmer. Jeg lagde i hvert fald ikke mærke til det da jeg prøvede en Quility Screen fast ramme 190 bred fra 3.5 meter. En grå dug kan være en fordel hvis det ikke er helt mørk. Det bliver knap så udvasket som et hvidt, eller giver en oplevelse af mere kontrast.

angående det grå lærred egenskaber i ikke helt mørklagt rum,er det nogle erfaringer du selv har gjordt,da netop den projektor du har er den jeg selv vil købe

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las
 
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1141
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

Ja dog med en Z3.

Resultatet burde dog kun blive endnu bedre med en Z5. En grå dugs svaghed er at den ikke sender så meget lys tilbage og derfor kræver en mere lysstærk projektor, hvilket Z5 jo er i forhold til Z3.

Se evt. denne tråd hvor AV Precision (Otto) beskriver det ret godt.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes