| Forfatter |
|
DanielDPT Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey allesammen. De gamle skal have en fladskærm men vi er alle lidt på bar bund. Vi har været ude og kigge en del gang i Alfa view men vi synes lidt han snakker os efter munden og har for travlt med at sælge. Jeg ved en smule men slet ikke nok. De har tilbud på et 42" LCD derude, det hedder 42" DELUXE HD PLUS V-LCD til 14.495,- og det vil de gamle gerne ofre. Men min far vil gerne have noget ordentligt kram men vil også gerne have noget info som jeg kan fortælle ham. Så hvis i kan hjælpe lidt her ville det være super. Og hvis i har nogle links til steder hvor jeg kan læse hvad de forskellige ting betyder og her mener jeg (sådan en side som fx wikinpidia) Kontras (det mener jeg helst skal være over 1000) Opløsning skal mindst være 1024x768 (eller?) cd/m2 ? Tuner hvordan kan de være analog eller digital? De vil gerne være fremtids sikret altså at de kan se HD film og og HD tv kommer. De vil også gerne kunne se deres alm analog fjernsyn. Og har læst at den helst skal have en HDMI udgang tror jeg det hedder. Hvad skal den ellers have for at af udgange osv? Han har et Sony surround anlæg og en dvd optager som han gerne vil have sluttet til. Og her har han et problem når han optager på sin dvd opotager og vil se tv hvor lyden kommer ud i surround anlæget men der kommer ingen lyd så bliver de nød til at bruge lyden fra tvet men kan dette lade sig gøre på dette LCD tv? Hvis i kan andbefalde andre mærker osv må i også gerne det men det skal bare være en god fladskærm. Ham alfa view manden sagde at de fjernsyn de havde var generation 2 af fladskærme men det kunne ikke spille 1080 ip. Men det skulle ikke have en så stopr betydning da det bare er måden at billedet kommer frem på skærmen altså linjerne (i kan godt høre jeg ikke er sikker i min sag) Der findes 2 forskellige ike 1080ip og 1080 p ?? Men det LCD jeg har nævnt ovenover har opløsning 1366 x 768 og det må da være ægte HD ike? Altså HD er mindst 1024 x 720 ike? Hvis i vil læse de spefikationer på det LCD jeg nævnte ovenover kan i hente pdf filen her LCD LinkSynes det lyder godt med det LCD der men i må meget gerne hjælpe :D Så bliver famillien glad. Men altså de har også et 42" Plasma men der er kontrasten jo meget højrer mne opløsningen lavere Plasma LinkMen nu har jeg siddet og læst rigtig mange tråde igennem omkring Plasma og LCD og de fleste af jer siger jo at det er en smags sag for de gamle. Så skal vi bare gå derud og sætte en dvd film på og se forskellen og så bagefter se forskellen påp et Analog signal på de 2 skærme? Men bare kom med råd tips og det hele. Men skal også siges hvis der findes bedre Plasma fladskærme må i også komme med forslag omkring dette. Budgettet ligger på de 10 til 20 kilo. Mvh Daniel
|
| Til top |
|
| |
DanielDPT Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry dobbelt post men har rettet en del i den med nye ting og spørgsmål osv hehe :)
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal det være LCD så ville jeg til den pris gå efter en af samsung eller LGs topmodeller. jeg kan lige så godt sige det inden du bliver væltet af plasma råberene. skal det være et plasma skal det være en panasonic eller pioneer. de er top klasse plasmaer vælger du lcd kan du få en samsung til ca. 15000 vælger du plasma kan du gøre det lidt billigere  personligt hælder jeg til LCD. men det er jo irrelevent hvad jeg mener tag ud og kig på nogle fjernsyn. jeg har aldrig set en alfa view live. og jeg ville aldrig købe en uden at have kigget på en masse andre tv. og lur mig om ikke jeg IKKE ville ende med at giver næsten 15k for et"noname" tv
|
| Til top |
|
| |
DanielDPT Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay men hvor kan man tage hen og kigge på Samsung og LGs topmodeller i midtjylland? Og panasonic og pioneers plasma? Vi skal da helt klart ud og kigge :) Men vil du kalde Alta View "noname"? Synes deres skærme er vildt gode at se på men har så kun set et digital signal fra Canal digital derude har ikke set et Analog signal. Man tak for hjælpen indtil videre :D Har du måske nogle links til de modeller du omtaler altså både Samsung, LG, Pioneer og pasnasonc? Kunne være fedt :D
Mvh Daniel
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielDPT skrev:
Okay men hvor kan man tage hen og kigge på Samsung og LGs topmodeller i midtjylland? Og panasonic og pioneers plasma? Vi skal da helt klart ud og kigge :) Men vil du kalde Alta View "noname"? Synes deres skærme er vildt gode at se på men har så kun set et digital signal fra Canal digital derude har ikke set et Analog signal. Man tak for hjælpen indtil videre :D Har du måske nogle links til de modeller du omtaler altså både Samsung, LG, Pioneer og pasnasonc? Kunne være fedt :D
Mvh Daniel
|
|
|
Du kan se pioneer, samsung og panasonic i tapeconnection i århus. De har også nogle gode sony lcd. Men jeg ville også holde på panasonic eller pioneer __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eventuelt se fælleskøbet på www.recordere.dk
De har vist set sig lune på Panasonics TH42PX70 (mener jeg den hedder) og det skulle vist være en fin plasma til prisen...
|
| Til top |
|
| |
DanielDPT Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay men hvor kunne vi tage hen og se det panasonic?
hva med væg beslag?
Mvh Daniel
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså helt fremtidssikre kan de ikke være... Der er vist ikke noget pt der kan modtage HD kanaler direkte gennem deres tunere, på nær lige de nye loewe modeller, men det er vist kun på kabel og luftbåret det virker. Ikke sat. Samsung har faktisk også et helt fedt plasma tv: "q7" tror jeg det hedder.
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
I Varde har de Panasonic's nyeste hængende ved siden af Pioneer og Hitashi's bedste.
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielDPT skrev:
Okay men hvor kan man tage hen og kigge på Samsung og LGs topmodeller i midtjylland? Og panasonic og pioneers plasma? Vi skal da helt klart ud og kigge :) Men vil du kalde Alta View "noname"? Synes deres skærme er vildt gode at se på men har så kun set et digital signal fra Canal digital derude har ikke set et Analog signal. Man tak for hjælpen indtil videre :D Har du måske nogle links til de modeller du omtaler altså både Samsung, LG, Pioneer og pasnasonc? Kunne være fedt :D
Mvh Daniel
|
|
|
jeg ville ihvertfald ikke kalde alfa view et top brand. hvis du ser analogt tv derhjemme er det et must at se fjernsynet med analogt signal. jeg har set masser af tv køre med ekstern digi tuner eller hd materiale og se udemærket ud. og så når den kommer analogt signal på dør det helt og kan slet ikke levere et ordentligt billede. kig på hifipriserder kan du finde en hel masse fjernsyn og priser. der er sikkert mange der kan fortælle dig hvor du skal gå hen og se tv i midtjylland. jeg ved det desværre ikke
|
| Til top |
|
| |
DanielDPT Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak skal i have.
Kunne være vi skulle en tur til varde :) Vi skal lige en tur mere ud i Alfa View og kigge hvordan analog signalet er på deres skærme. Men altså de gamle skal simpelthen selv vudere om de kan lide Plasma eller LCD er det rigtigt forstået eller er det spichelle faqs hvor det ene er bedre end det andet? mvh Daniel
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielDPT skrev:
Mange tak skal i have.
Kunne være vi skulle en tur til varde :) Vi skal lige en tur mere ud i Alfa View og kigge hvordan analog signalet er på deres skærme. Men altså de gamle skal simpelthen selv vudere om de kan lide Plasma eller LCD er det rigtigt forstået eller er det spichelle faqs hvor det ene er bedre end det andet? mvh Daniel
|
|
|
tag ud og vurder selv. pris størrelse og billedekvalitet op mod hinanden. der er ikke nogle retningslinier for hvad der er bedst. til mit behov er LCD bedst. men mit behov er stadig irrelevant
|
| Til top |
|
| |
APB1 Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
I fælleskøbet fra www.recordere.dk er der indbygget digital tuner i. Det havde helt klart været mit køb. Alfa View er i mine øjne no name. Rent billed mæssigt får du heller ikke noget der nærmer sig den panasonic til de penge. Har selv været ude at kigge på forskellige, blev noget overrasket over billedkvaliteten. Den bliver jo så heller ikke dårligere med et digitalt billed, fra den indbyggede DVB-T tuner.
Men hvis det skal være LCD, holder jeg mig til en tråd tidligere i dette emne. __________________ APB1
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielDPT skrev:
Men vil du kalde Alta View "noname"?
|
|
|
Ja - det er "tilfældige" fjernøstlige skærme, påklistret et "Alfa View" logo - i stil med Dantax, Lumatron, Prosonic m.fl.
Der findes ingen "Alfa View" fabrik....
Flot design - middelmådig indmad....
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det aller bedste køb nu er Panasonic plasma PV70/PX70 serierne... De koster ikke ret meget og sætter alle LCD til vægs i billedkvaliteten... Og kan fint konkurrere mod Pioneers tilsvarende men dyrere modeller...
Tapeconnection sælger skærmene billigt:
TH37PV70 9988,-
TH42PV70 10488,-
TH42PX71 11488,- DVB-T Tuner
TH50PV70 16988,-
Hvis der kan blive råd til lidt mer, kommer Pioneers nye G8 Plasmaer snart på markedet... Ellers er Pioneers G7 Plasmaer også ved at være rimeligt billige...
Hvis du synes der er et godt billede på et Alfaview LCD bliver du henrykt over at se billedet på et plasma...
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med exxtreme.
Men ved expert i Varde har de også Sony's topmodeller af LCD. Ved siden af disse står Panasonic's 50". Døm selv, og held og lykke
|
| Til top |
|
| |
APB1 Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
|
Det aller bedste køb nu er Panasonic plasma PV70/PX70 serierne... De koster ikke ret meget og sætter alle LCD til vægs i billedkvaliteten... Og kan fint konkurrere mod Pioneers tilsvarende men dyrere modeller...
Tapeconnection sælger skærmene billigt:
TH37PV70 9988,-
TH42PV70 10488,-
TH42PX71 11488,- DVB-T Tuner
TH50PV70 16988,-
Hvis der kan blive råd til lidt mer, kommer Pioneers nye G8 Plasmaer snart på markedet... Ellers er Pioneers G7 Plasmaer også ved at være rimeligt billige...
Hvis du synes der er et godt billede på et Alfaview LCD bliver du henrykt over at se billedet på et plasma...
|
|
|
du skal så lige være klar over at det er parallel import, det er det ikke i www.recordere.dk så er den endda billigere.
__________________ APB1
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
altså helt fremtidssikre kan de ikke være... Der er vist ikke noget pt der kan modtage HD kanaler direkte gennem deres tunere, på nær lige de nye loewe modeller, men det er vist kun på kabel og luftbåret det virker. Ikke sat. Samsung har faktisk også et helt fedt plasma tv: "q7" tror jeg det hedder.
|
|
|
jeg er helt sikker på loewes nye modeller har indbygget dvb-c/t&s tuner (i hvert fald som mulighed), men det er vel også lige en smule uden for budgettet...
|
| Til top |
|
| |
DanielDPT Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for i gider hjælpe :D Jamen snakker da lige med dem om det måske skal være plasma da jeg selv synes at billedet er noget bedre på Plasma. Men hvor Extreme kan man se de fladskærme du henviser til der? De model navne du nævner der er det alle Panasonic? Prisen er jo også god. Tror geren de vil have et her og nu :) Hvad betyder en DVB-T Tuner ?
mvh Daniel
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger


Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |