Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 14:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Problemer med signal til monitor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tomk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt mig en pc fladskærm (Xerox XA7-19i) som har et DVI-I Kabel (Single Link) 18+5 Pins. Skærmen skal tilsluttes til en HP Docking station (EN488ET), hvor der både er en vga port og en DVI-D port (Dual Link) 24+1 Pins.
Problemet er bare at skærmstikket ikke kan benyttes i DVI porten i docking stationen. Derfor har jeg brugt en konverter, som konvertere fra DVI til VGA og det kører også fint.
Men jeg vil gerne bruge DVI porten i docking stationen for at få det bedste billede. Derfor har jeg købt et DVI-I til DVI-D kabel. Når jeg så tilslutter det nye kabel imellem skærmkablet og DVI porten i docking stationen kommer der intet signel til skærmen. Hvis jeg så flytter stikket (på det nye kabel) fra DVI porten til konverteren, som går ind i vga porten virker det heller ikke.
NÅ, det må være det nye kabel der er defekt tænkte jeg, så jeg prøvede det lige i en stationær computer med et DVI-I stik (Dual Link) 24+5 Pins, men der virkede det fint.
Man kunne så tænke at det var en indstilling i Windows XP, men der kommer heller ikke noget billede på skærmen inden OS'et starter op som der plejer.
Jeg har prøvet at se på indstillingerne i skærm menuen under "INPUT SELECT", hvor den står til ANALOG input, når skærmen kører på vga porten.
Når jeg sætter skærmen via "den nye kabel" til den stationær computer, skifter skærmen over til Digital input.
Jeg forstår ikke rigtig hvor problemet ligger, så er der nogen der kan fortælle mig det.

På forhånd tak.

/Tom.
Til top Vis tomk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tomk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes