Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 21:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Z5 driller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 167
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en Z5 i 4 dage nu. Det er en fed projektor, og en kæmpe forbedring fra Epson TW600.

 

Der er dog problemer, idet at min Denon dvd2910 ikke vil "connecte" med hdmi-porten.

Jeg har tidligere uden problemer brugt hdmi-porten på dvd'en. Jeg afleverede så dvd'en til service i hifiklubben, fordi den f**kede op på mange andre punkter samtidig med den nævnte fejl(bl.a. ville skuffen ikke åbne, og den blev ekstremt varm).

 

Sælgeren i HFK sluttede den lige til et lcd-tv via hdmi, og der var ingenting! Så nu er den på værksted, men kun til rensning...

hdmi-kablet er et supra på 12 m, kan det være der fejlen ligger? Det har tidligere virket udemærket.

Skal jeg evt. ændre noget i setup-menuen på projektoren?

 

Jeg er åben for alle forslag, for det ville være så bittert at skulle returnere projektoren allerede!



__________________
Denon AVR2808, PS3, Sanyo Z5, B&W all the way.
Til top Vis EEK1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EEK1
 
Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 762
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Kender du ingen der har en dvd eller lign. med HDMI-out på så du kunne teste om det virker med den?

__________________
M.v.H Cyber-Frog

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 06 Maj 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Kender god dit problem, har dog haft de smme problemer med en Panasonic PT-AE900 projektor og en Denon DVD-3910 forbundet med et Supra HDMI-HDMI 12 meter og et Nordost's Wyrewizard HDMI-HDMI 10 meter, da Denon DVD-3910 også har DVI udgang prøver jeg dette med en Supra HDMI-DVD-D adapter og dette gav ingen problemer.

Et 10 meter QED HDMI-HDMI kable, gav sjovt nok ingen problerm og kunne godt bruges med HDMI udgangen på Denon DVD-3910.

Har også prøvet med
Nordost's Wyrewizard HDMI-HDMI 10 meter mellem Sony VP-VW50 og Denon-DVD3910´s HDMI udgang, dette giver heller ingen problmer.

Så det er noget med tykke HDMI kabler og Denon DVD3910/2910 og små
projektor som Panasonic PT-AE900 og Z5 der giver problermer og måske lange HDMI kabler over 10 meter.

Et god råd prøv med et QED HDMI kable eller prøv en anden og nyer Denon DVD afspille som Denon DVD-3930/2930.

 
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 167
Sendt: 06 Maj 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Jeg kan desværre ikke umiddelbart låne en anden dvd med HDMI, og må oveni vente på at få denon'en tilbage fra rep. Måske køber jeg en hd-xe1...

Jeg er med på at hdmi-kablet(eller ihvertfald forbindelsen) meget vel kan være synderen, men har du også oplevet at afspilleren opfører sig fuldstændigt vanvittigt(som jeg forklarer ovenfor)?

HFK synes jeg skulle passe på med at tilslutte en anden dvd til proj., da der kunne være overgang i stikket. Men jeg vil sg* ikke sende projektoren tilbage før jeg er overbevist om at den er defekt.

EDIT: Hvori ligger forbedringerne fra 2910 -> 2930, er hdmi'en forbedret?

 



__________________
Denon AVR2808, PS3, Sanyo Z5, B&W all the way.
Til top Vis EEK1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EEK1
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

EEK1 skrev:

EDIT: Hvori ligger forbedringerne fra 2910 -> 2930, er hdmi'en forbedret?

Væsentlige og interessante forbedringer i 2930:

1) Denon Link (forudsætter Denon A/V receiver med Denon Link for at kunne gøre brug af denne feature)

2) Bedre billedebehandling i form af HQV Reon chip, herunder opskalering til 1080P

3) Bedre opbygning i kabinet med 3 kamre.

4) Understøttelse af 480i/576i output over HDMI

5) Understøttelse af DivX 



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes