| Forfatter |
|
Kjeldbjerg25 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
For en måned siden kom der en enkelt vandret stribe på tv'et (LR51B 40"),når jeg brugte vga-indgangen til pc. Det blev så til flere og flere striber, og er nu oppe på en 8-9 stykker. Jeg har prøvet 2 forskellige grafikkort og pc'er, så troede egentlig problemet lå i kablet, men da den hænger på væggen, har jeg ikke lige fået undersøgt det nærmere. Nu er problemet dog også kommet når jeg ser tv, en enkelt stribe indtil videre.
Nogen der har et bud på hvad der kunne være galt? __________________ "Win if you can, lose if you must, but always cheat"
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum


Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Test om fenomenet er der naar du uden om alle dine dimser, altsaa direkte fra antennen med et kabel, er det der stadig... Er det panelet der har rygget sig , nogle skarme kan man instelle det i menyen under synk. Med hensyn til dit grafikkort skal det stilles til 65 Hz for at du ikke smadre skarmen ... Sa ja ... RTFM.!
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
Kjeldbjerg25 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener ikke der er mulighed for at indstille noget. Men vil lige prøve at give den et rent signal og se hvad den siger til det.
Og mht det med de 65 Hz, synes jeg aldrig jeg har hørt før at det lige netop var den opdatering man skulle køre med, kan du uddybe det lidt? __________________ "Win if you can, lose if you must, but always cheat"
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har umiddelbart heller aldrig hørt om 65Hz det bedste vil være at køre 50Hz hvis den skal vise dvd eller tv. ellers er 60Hz det skærme som regle vil have. hvis ikke striberne er der ved andet end VGA lyder det sært, og må næsten være et mainboard problem. men er det der mere eller mindre hele tiden, kan det være panelet.
har du mulighed for at tage billeder af fejlen?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldbjerg25 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|




Har er lidt billeder af fænomenet
De to første er fra vga, det næste fra antenne, det sidste på hdmi. Problemet er der også på composit indgangen, og sikkert også på scart
__________________ "Win if you can, lose if you must, but always cheat"
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
så lyder det som defekt panel. det skal skiftes, og skal gøres ved et værksted
|
| Til top |
|
| |
Kjeldbjerg25 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv øv, men der er da heldigvis 2 års garanti på Samsung, så håber ikke det koster mig noget.
Tak for hjælpen __________________ "Win if you can, lose if you must, but always cheat"
|
| Til top |
|
| |