|
Jeg har en Z5, har dog kun haft den i en lille uge..
Min tidligere projektor var en Epson tw600, som ca svarer til en panasonic AE700.
Jeg oplevede forbedringer hele vejen rundt:
-støj er ikke længere et problem, man kan blot høre en svag summen fra ca 30 cm's afstand.
-pixels ser man ikke, jeg sidder knap 3 m fra et 82" lærred.
-Farver er meget realistiske, dog skal man som på enhver lcd skrue ned for farverne.
-Vertical banding(søg evt på google) er HELT væk!!
-Justering af projektoren er rimeligt kompliceret, men mest fordi der er så mange justeringsmuligheder... Der er et rigtig fint billede ud af kassen.
-Scaleren der er indbygget, er hæderlig, dog kan den ikke udføre mirakler. Det er den del der har udviklet sig mindst i forhold til den gamle projektor.
I min søgen havde jeg reelt 2 "alternativer". enten en 720p DLP til samme pris, eller en en 1080p lcd til 25-30K. Jeg var så begejstret for Z5'eren at jeg valgte at bruge den som overgang indtil 1080p kan fås for menneskepenge. Hvis du skal bruge mange gamle kilder, skulle der vist være andre projektorer som havde bedre scaler?
Best-seat er iøvrigt til at handle med, så man behøver ikke at handle i Tyskland.
|