Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 17:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvem har erfaring med Sanyo PLV-Z5? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Erdmann
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 06 Maj 2007 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg overvejer selv at købe en Sanyo PLV-Z5, men ville lige høre fra folk der har den, hvilke erfaringer de har....så skyd løs med din erfaring omkring denne projector.

Mvh.

/Erdmann

Til top Vis Erdmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erdmann
 
EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 167
Sendt: 06 Maj 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Z5, har dog kun haft den i en lille uge..

 

Min tidligere projektor var en Epson tw600, som ca svarer til en panasonic AE700.

Jeg oplevede forbedringer hele vejen rundt:

-støj er ikke længere et problem, man kan blot høre en svag summen fra ca 30 cm's afstand.

-pixels ser man ikke, jeg sidder knap 3 m fra et 82" lærred.

-Farver er meget realistiske, dog skal man som på enhver lcd skrue ned for farverne.

-Vertical banding(søg evt på google) er HELT væk!!

-Justering af projektoren er rimeligt kompliceret, men mest fordi der er så mange justeringsmuligheder... Der er et rigtig fint billede ud af kassen.

-Scaleren der er indbygget, er hæderlig, dog kan den ikke udføre mirakler. Det er den del der har udviklet sig mindst i forhold til den gamle projektor.

 

I min søgen havde jeg reelt 2 "alternativer". enten en 720p DLP til samme pris, eller en en 1080p lcd til 25-30K. Jeg var så begejstret for Z5'eren at jeg valgte at bruge den som overgang indtil 1080p kan fås for menneskepenge. Hvis du skal bruge mange gamle kilder, skulle der vist være andre projektorer som havde bedre scaler?

 

Best-seat er iøvrigt til at handle med, så man behøver ikke at handle i Tyskland.



__________________
Denon AVR2808, PS3, Sanyo Z5, B&W all the way.
Til top Vis EEK1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EEK1
 
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1271
Sendt: 06 Maj 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

EEK1 skrev:

Jeg har en Z5, har dog kun haft den i en lille uge..

 

Min tidligere projektor var en Epson tw600, som ca svarer til en panasonic AE700.

Jeg oplevede forbedringer hele vejen rundt:

-støj er ikke længere et problem, man kan blot høre en svag summen fra ca 30 cm's afstand.

-pixels ser man ikke, jeg sidder knap 3 m fra et 82" lærred.

-Farver er meget realistiske, dog skal man som på enhver lcd skrue ned for farverne.

-Vertical banding(søg evt på google) er HELT væk!!

-Justering af projektoren er rimeligt kompliceret, men mest fordi der er så mange justeringsmuligheder... Der er et rigtig fint billede ud af kassen.

-Scaleren der er indbygget, er hæderlig, dog kan den ikke udføre mirakler. Det er den del der har udviklet sig mindst i forhold til den gamle projektor.

 

I min søgen havde jeg reelt 2 "alternativer". enten en 720p DLP til samme pris, eller en en 1080p lcd til 25-30K. Jeg var så begejstret for Z5'eren at jeg valgte at bruge den som overgang indtil 1080p kan fås for menneskepenge. Hvis du skal bruge mange gamle kilder, skulle der vist være andre projektorer som havde bedre scaler?

 

Best-seat er iøvrigt til at handle med, så man behøver ikke at handle i Tyskland.

hvilket farve lærred bruger du?og hvilke forhold(mørk/lys)

undskyld jeg blander mig, men er også selv ved at købe z5 og ved ikke hviket lærred jeg skal vælge.Har set nogle shots og der vægter jeg umiddelbart til det grå lærred da dette har det mest nyanseret billede,med ved ikke hvordan det vil være i dagslys

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las
 
Krist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 August 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

EEK1 skrev:

Best-seat er iøvrigt til at handle med, så man behøver ikke at handle i Tyskland.

Hej,

Så skal de godt nok være billige. Jeg er selv, meeeeget, tæt på at købe Z5 i tyskland til lidt under 8000,- http://www.schlauershoppen.de/home-cinema/Projektoren/Sanyo- PLV-Z5-silber-LCD-Projektor::263161.html?XTCsid=d24470df6c38 fba45086917c819e2a0d&language=en

Min eneste betænkning drejer sig om, hvorvidt det er mulig at have en læselampe tændt i samme stue (fruen er ikke så begejstret over Bela Lugosi I am Dracula - I bid you Welcome" på stort lærred  )

Jeg havde en panasonic AE500, hvor det var muligt, men ikke optimalt, med en lampe tændt. Så jeg havde faktisk tænkt mig at købe Panasonic AX100 E, men eftersom Z5 er billigere, har 3 års garanti og har også fået gode anmeldelser og ikke mindst meget lidt støj, tror jeg at det Sanyo'en jeg køber. Men hvordan er det med ambient lys?

 

Hvad mener du med "gamle kilder" ?

Mvh

Kristian

Til top Vis Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krist
 
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 720
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Z3 og min dame vil ofte også gerne have en lille lampe tændt. Det ødelægger bare så meget af fornøjelsen, så oftest så nægter jeg at efterkomme hendes krav 

__________________
Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac
 
EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 167
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har et Stewart Grayhawk (gråt) lærred til 13K, så det er jo groft overkill. Men jeg kan til nød godt have en lille lampe tændt.

I skal dog på ingen måde regne med at man kan sidde og læse i samme rum!

Med gamle kilder mener jeg dårlige videosignaler, fx. vhs, laserdisc, tv osv. 



__________________
Denon AVR2808, PS3, Sanyo Z5, B&W all the way.
Til top Vis EEK1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EEK1
 
Krist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 August 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

 

EEK1 skrev:

I skal dog på ingen måde regne med at man kan sidde og læse i samme rum!

Nå da, så er det en nye kone eller Panasonic AX100, jeg skal have fingerne i  (hun hørte mig!)

Jeg havde ellers håbet, eftersom det kunne lade sig gøre med min gammel AE500 (til nød vel at mærke) selv om den kun havde 850 ANSI Lumens, hvor Z5 i modsætning har op til 1100 ANSI Lumens?

Hov, jeg håber ikke ar jeg gøre noget forkert ved at benytte denne tråd, til at stille mine spørgsmål i - så sig endelig til.

Til top Vis Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krist
 
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 720
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Krist: Det er jo indviduelt hvordan ens opfattelse er. Hvis du synes det fungerde med AE500, så fungerer det helt sikket også med Z5. Jeg er derimod af den opfattelse at mit synspunkt er at det heller ikke fungerer med en AE500.


__________________
Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac
 
Krist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 August 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Så er konklusionen, som jeg jo nok på forhånd vidste, at der ikke er noget enetydig svar, (selv om at det kunne være nemt hvis der var) men at jeg først finder ud af det når projektoren hænger i loftet. Men som du kan læse, så er jeg ikke så kræsen, så uanset om jeg køber en Z5 eller AX100, så er det et stort fremskridt fra min gammel AE500 - ergo jeg skal nok blive tilfreds.

Tak for hjælpen!

Til top Vis Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krist
 
Krist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 August 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Nu stjal og udnyttede jeg din tråd, så jeg vil lige nævne at Sanyo Z5 kan fåes til 999,-EUR her:

  http://www.schlauershoppen.de/home-cinema/Projektoren/Sanyo- PLV-Z5-silber-LCD-Projektor::263161.html?XTCsid=d24470df6c38 fba45086917c819e2a0d&language=en

Til top Vis Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krist
 
Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 30 Maj 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Min opfattelse er at Pana AX100U er bedre hvis der skal være lys uden filmen  læst evt. test her:

http://www.projectorcentral.com/reviews_index.cfm?part_id=34 32



__________________
Min Bio
Til top Vis Mr. Anderson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Anderson
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes