| Forfatter |
|
tjp.thomas Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ny... så undskyld... men jeg har behoc for lige at vende noget. Jeg har pt. en CRT skærm, hvorpå mit MCE system anvender s-video porten til visning af PC ting.... hvad ville fordelen være ved at have et LCD tv (udover opløsning) og anvende en VGA PC indgang fremfor S-video...? eller skal det være omvendt  ?
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en usammenlignelig stor forskel du vil opleve, når du går fra S-Video til VGA...
Dels så sender man jo 720 x 576 opløsning ud på S-Video (ved PAL) som så skal op skalleres til f. eks 1366 x 768 ved et 32" LCD TV... Dette kan man undgå ved at HTPC'en sender den korrekte opløsning ud det passer til panelets opløsning...
Og dels, så er det kun luminans og krominans der er delt på ved S-Video... Så farverne rød grøn og blå skal deles op af tv'et... Og S-Video er altid interlaced... Så det skal også laves om til non-interlaced (progressiv)...
Og så er der også både horisontal og vertikal synk i VGA stikket, hvor der kun er en samlet synk i luminans signalet ved S-Video...
Så ja, billedet bliver meget meget bedre med VGA! :)
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
tjp.thomas Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var et helt og aldeles suverænt svar.... Kim... kan du fortælle mig, om det er et problem, hvis mit VGA kabel skal være ca. 5 meter langt?
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen...
Nej, det er ikke noget problem, hvis bare kablet er af en rimelig kvalitet... Jeg har selv haft et 15 meter VGA kabel til en projektor, og sammenlignet med et 1 meter kabel, er der ingen forskel...
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
tjp.thomas Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
MANGE tak, Kim.
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
men i den sammenhæng MEGET vigtigt at tv'et understøtter 1 til 1 pixelmapping. jeg har en toshiba 37 midlertidigt sat op derhjemme. den har det ikke. i forhold til min sædvanlige samsung 40" der har
|
| Til top |
|
| |
tjp.thomas Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den du ser på har 1:1 via VGA men ikke via DVI/HDMI.
|
| Til top |
|
| |
tjp.thomas Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
... tusind tak... kunne du ikke fortælle mig, hvor jeg kan se det? Det ville være fedt, hvis jeg skal kigge efter et andet tLCD tv?
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo du kan se her.
Jeg har selv en LG som har 1:1 via DVI/HDMI
|
| Til top |
|
| |
tjp.thomas Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tænkte på, om du kunne vise mig det evt. på sonys hjemmeside, eller hvor du kan se, at "min" model 1:1 mappning via vga? - og er det bedre med hdmi?
UPdate...
Har fundet det!... tak og beklager!
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
HDMI er digitalt hvor VGA er analogt. Alt andet lige så er HDMI bedre end VGA, men det vil være bedre med VGA 1:1 kontra hdmi uden 1:1. Så i tilfældet med den du kigger på vil det være bedst at bruge VGA.
Du kan heller ikke regne med at HDMI 1:1 på en LCD vil være bedre end VGA 1:1 på alle andre LCD da der selvfølge er andre ting der spiller ind. HDMI vil oftes også understøtte HDCP, hvilket VGA jo ikke gør.
|
| Til top |
|
| |
antonboy Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej HDCP hvad står det for?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
antonboy skrev:
| Hej HDCP hvad står det for? |
|
|
Det betyder High Definition Copy Protection
Det er et system som går ud på at en afspiller ikke vil sende billedet i HD medmindre den får et signal tilbage fra TV/projektor at det har HDCP. "Fidusen" er at man ikke skal kunne kopiere HD signalet - man vil således ikke kunne optage HD signalet fra en HD-DVD eller Blu-ray afspiller, på en HD recorder den dag sådan nogen kommer.
|
| Til top |
|
| |